מאוד ברור.מה זה מסורת הדורות, יש כל כך הרבה סגנונות ופסיקות.
אין שום סגנונות הכל ממוסמך.
כל הספרדים קיבלו הוראות האריז"ל כודאי גמור עד שבא מרן הגרע"י וחלק, ככל הידוע לי - בלי מקור.
מאוד ברור.מה זה מסורת הדורות, יש כל כך הרבה סגנונות ופסיקות.
שום דבר לא מוסמך, גם לא שמחבר הספר ארץ חיים הוא רבי מנשה סתהון וכ"ש לא ששיטת הראש"ל אביהם של ישראל כשיטת "כל" חכמי הספרדים. הרמ"א עצמו כתב מאמר ארוך להראות שישנה מגמה לפסוק כפי הקבלה שהלכה והתפתחה במשך הדורות והבא"ח הוא הקצה שלה (כמדומני בהקדמה לספר קיצור שו"ע עם הוספות שלו)מאוד ברור.
אין שום סגנונות הכל ממוסמך.
כל הספרדים קיבלו הוראות האריז"ל כודאי גמור עד שבא מרן הגרע"י והפך הקערה בלי שום מקור.
האמת יורה דרכו שבעיון בכל הענין הוא פשוט מפרש בזוהר פירוש אחר מהפתח הדביר שגינתא וצפרין. זה הכל רק בגן עדן. ואילו החידא פתח הדביר והבן איש חי הבינו שאותם שנשמותיהם נמצאות מחוץ לגן עדן. מתגלגלים כצפרים המצפצפין בגינות ממש.מה הקשר לא הבנתי,
הוא מוכיח מהאר"י היפך גוריו,
יש לך צד שהבא"ח לא יודה לו בזה?
שכל ישר.
זה הכי מתאים לכללי הבא"ח, שהולכים רק עם האריז"ל.
לטענתו הבא"ח נמשך בטעות אחרי החמ"י, ותול"מ.
וזה גופא שיטת הבא"ח.
איני מבין הקשר לשיטת הרב עובדיה שעוקר כל המנהגים נגד כל הפוסקים באופן שהם לא היו מסכימים לו ומתנגדים לו!!!!!
עיין בספר 'אוצר חמדת ימים' שהביא רשימה של מנהגים שנהגו בפועל בבית מדרשו של הרש"ש וגם תפלות של הרש"ש עצמו שנתקנו על פי דברי החמדת ימים.דברי הרש"ש:
ושם מיישב שעל דברי הקבלה שבו לא סמך, אבל כן סמך על מה שכתוב בו ע"פ פשט, וממילא בנדו"ד שמדובר בענייני קבלה לדעת הרש"ש אין לקבל דברי החמ"י אא"כ דבריו מבוארים מתוך דברי האר"י כפי שנמסרו ע"י מהרח"ו [כל זה גם אם נקבל דברי ספר הנ"ל, ואכמ"ל]עיין בספר 'אוצר חמדת ימים' שהביא רשימה של מנהגים שנהגו בפועל בבית מדרשו של הרש"ש וגם תפלות של הרש"ש עצמו שנתקנו על פי דברי החמדת ימים.
תמיד חשבתי כמו שכ' כהן.מה הקשר לא הבנתי,
הוא מוכיח מהאר"י היפך גוריו,
יש לך צד שהבא"ח לא יודה לו בזה?
שכל ישר.
זה הכי מתאים לכללי הבא"ח, שהולכים רק עם האריז"ל.
לטענתו הבא"ח נמשך בטעות אחרי החמ"י, ותול"מ.
וזה גופא שיטת הבא"ח.
איני מבין הקשר לשיטת הרב עובדיה שעוקר כל המנהגים נגד כל הפוסקים באופן שהם לא היו מסכימים לו ומתנגדים לו!!!!!
לא מדויק, גם הכותרות, עברתי על הדברים ובסופו הוא נותן טעם להסביר למה שייך לחודש ניסן ולתיקון הנשמות הגולגות בצומח, אלא שעיקר הדגש שאי"ז משנה להלכה ואי"ז אלא בתורת הסבר וכו', אך לא שלא היה דברים מעולם, כמו שנשמע מהרב מתוק מדבש.לדבריו,
כל החידוש שזה שייך לנשמות המגולגולות זה הממצאה של החמדת ימים,
מה שכתב הבא"ח והכה"ח דדוקא בחודש ניסן, אינו נכון!
רצ"ב דבריו המחודשים והברורים,
ניכר הנקיות לשם שמים מבלי לישא פנים וליקח שוחד מהבא"ח והכה"ח, הגם שהם רבותיו בדרך הלימוד.
א"כ דברי הרש"ש סתרי אהדדי, וצריכים יישוב