חידה מיהו שאינו לא חי ולא מת?

תווית מותאמת לחידות תורניות
מפרכסת אליבא דחזקיה (חולין קכא ע"ב), שיצאה מכלל חיה ולכן אין בה דין אבר מן החי, ומותרת לבן נח. אבל לכלל מתה עדיין אינה באה ולכן אינה מטמאה טומאת נבלות.

חלילה וחס,
מפרכסת היא חיה גמורה לכל דבריה,
ולכן בן נוח עובר עליה משום אבר מן החי,
וישראל רשאי באכילתה, משום שכל איסורו הוא מחמת שאינו זבוח, וזו זבוחה
 
לשיטת חזקיה בגמ' שם אין בה דין אברים ומותרת לבן נח משום שאינה חיה.
ומצד שני אינה מטמאה כנבילה משום שאינה מתה.

אהה,
לא אחזתי שאתה כותב לחזקיה.
אני מלייק לך.
 
שכחתי שכתבתי חידה
אבל כוונתי לבן ח' שמצד אחד הוא נחשב מת ומותר למולו בשבת גם בשלא בזמנו כיון שמחתך בעלמא ומאידך גיסא אינו מק''ט כיון שנחשב חי.
וידוע מהגרש''ש שביאר שבאמת הוא נחשב מת אבל טומאת נבילה קשורה לבלות בפועל ממש.
 
ראשי תחתית