מישהו מכיר ספר עדות ביהוסף על קבלת הוראות מרן

שמעתי ששלח הספר לפני ההדפסה למייל של בעל העין יצחק, ורק אחרי שלא קיבל כל תגובה הדפיסו.
אם לא ראה אותה - הבעיה קשה שבעתיים שהגיחזים שבחצירו מונעים ממנו את הביקורת הנכונה שיכולה להעמידו במקום, ובמקום זה בוחרים להביא לפתחו רק את הדברים 'העסיסיים' ומחממים אותו לתקוף את רב פלוני שאמר כך ו'הראוני בספר פלוני' שכתב כך וכו'.
 
מי שרוצה את הספר יפנה אליו במייל ויקבל
הוא לא מעונין שזה יהיה בפורום ציבורי

מי שיקבל, מובטח לו הנאה צרופה ועונג רציף,
ספר מיוחד במינו, צמוד למה שכתוב בדיוק גדול.
 
מי שרוצה את הספר יפנה אליו במייל ויקבל
יש לי משכבר הימים.
אומר את האמת כבר לפני כשתים עשרה שנה.
פתחתי מקור מקור שהובא בע''י. בפנים וצומצם לי המקורות לפחות מעשירית ואכמ''ל.
 
יש לי משכבר הימים.
אומר את האמת כבר לפני כשתים עשרה שנה.
פתחתי מקור מקור שהובא בע''י. בפנים וצומצם לי המקורות לפחות מעשירית ואכמ''ל.
בוודאי. כמעט כל ראיה שם הוא תנא דמסייעא להיפך הגמור כנראה בבירור לכל מעיין.
 
שו"ת יביע אומר חלק ג - חושן משפט סימן ד
(ה) איברא דאיכא למימר דעד כאן לא כתבו האחרונים הנ"ל דמצי לומר קי"ל כהרמב"ם ורבותיו, אלא במקומות שלא קבלו עליהם לדון כפסק מרן אפי' להוציא מן המוחזק, וכבר נודע שגם בני ספרד לא כולם קבלו עליהם לדון ולאפוקי ממונא כפסק מרן, וכמ"ש הכנה"ג (סי' כה הגב"י אות ו), והגט פשוט בכללים (ס"ס א), שבעיר שאלוניקי ובעיר קושטא נהגו לפסוק שהמוחזק יכול לטעון קים לי גם היפך פסק מרן בש"ע, וכ"כ החקרי לב מהדו"ב (חחו"מ סי' ג דף קע"ג ע"א) שגם מנהג הספרדים שבחו"ל כן הוא. ע"ש.

ולכאו' צ"ע, דאם קבלת מרן כהלכה למשה מסיני, מה שייך מחלוקת בהלכה למשה מסיני וצע"ג.
 
שו"ת יביע אומר חלק ג - חושן משפט סימן ד
(ה) איברא דאיכא למימר דעד כאן לא כתבו האחרונים הנ"ל דמצי לומר קי"ל כהרמב"ם ורבותיו, אלא במקומות שלא קבלו עליהם לדון כפסק מרן אפי' להוציא מן המוחזק, וכבר נודע שגם בני ספרד לא כולם קבלו עליהם לדון ולאפוקי ממונא כפסק מרן, וכמ"ש הכנה"ג (סי' כה הגב"י אות ו), והגט פשוט בכללים (ס"ס א), שבעיר שאלוניקי ובעיר קושטא נהגו לפסוק שהמוחזק יכול לטעון קים לי גם היפך פסק מרן בש"ע, וכ"כ החקרי לב מהדו"ב (חחו"מ סי' ג דף קע"ג ע"א) שגם מנהג הספרדים שבחו"ל כן הוא. ע"ש.

ולכאו' צ"ע, דאם קבלת מרן כהלכה למשה מסיני, מה שייך מחלוקת בהלכה למשה מסיני וצע"ג.
יתכן לחולקים על הרמב"ם (שהוא הסובר שלא תיפול מחלוקת והחולקים הם הרמב"ן ועוד, ראה במכלול) וגם לרמב"ם יתכן שתיפול מחלוקת אם דבר מה הוא מחלוקת להלכה למשה מסיני...
ובכל אופן ברור שאם מישהו כתב כן אין כוונתו שזה כמו הלכה למשה מסיני ממש שלא תיפול מחלוקת אלא כנראה כוונת האומר כן רק לחזק תוקף הקבלה כמו כפל לשון בתורה וכדו'. או לומר שלא חייב בכל פסק להבין את הטעם אלא מקבלים דבריו בסתם.
אגב הרב ברדא כותב בספריו שקבלת מרן היא לא כהלכה למשה מסיני בניגוד לרמב"ם שדבריו הם כן הלכה למשה מסיני.
 
יתכן לחולקים על הרמב"ם (שהוא הסובר שלא תיפול מחלוקת והחולקים הם הרמב"ן ועוד, ראה במכלול) וגם לרמב"ם יתכן שתיפול מחלוקת אם דבר מה הוא מחלוקת להלכה למשה מסיני...
ובכל אופן ברור שאם מישהו כתב כן אין כוונתו שזה כמו הלכה למשה מסיני ממש שלא תיפול מחלוקת אלא כנראה כוונת האומר כן רק לחזק תוקף הקבלה כמו כפל לשון בתורה וכדו'. או לומר שלא חייב בכל פסק להבין את הטעם אלא מקבלים דבריו בסתם.
אגב הרב ברדא כותב בספריו שקבלת מרן היא לא כהלכה למשה מסיני בניגוד לרמב"ם שדבריו הם כן הלכה למשה מסיני.
ירד להציל ולא הציל.
 
ראשי תחתית