אבני הכותל
חבר קבוע
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 398
כתב בשו"ת הרשב"א (סי' קנו) "ולענין ארבעת מינין שבלולב שאמרת דקיימא לן לולב אין צריך אגד, ויכול ליטלן כל אחד ואחד לעצמו, וכדאמרינן רב חנן בר אבא דביש לו אין מעכבין זה את זה, מי מברך על כל אחד ואחד, או לא. תשובה, אין מברך אלא ברכה אחת על כולן, דארבעתן מצוה אחת הן, ואין מברכין על מצוה אחת על כל חלק וחלק ממנה ברכה בפני עצמה, ואפילו תפילין של ראש ושל יד שהן שתי מצות ואין מעכבות זו את זו, כיון שאפשר לכלול שתיהן בברכה אחת, אף על פי שמניח את של יד ואחר כך מניח את של ראש, הסכימו קצת הגאונים ז"ל והרב אלפסי ז"ל מהם שאין מברך על שתיהן אלא ברכה אחת, וכדבריהם אנו נוהגין, כל שכן בארבע מינין אלו שהן מצוה אחת". והובא בב"י (סי' תרנא).
ולכאורה לפי מה שפסק השו"ע (סי' תפט ס"ח) כהבה"ג דאם דילג יום אחד שוב אינו מברך, היינו שמ"ט יום הוא מצוה אחת, צ"ע היאך מברך על כל יום שהוא רק חלק ממצוה?
ולכאורה לפי מה שפסק השו"ע (סי' תפט ס"ח) כהבה"ג דאם דילג יום אחד שוב אינו מברך, היינו שמ"ט יום הוא מצוה אחת, צ"ע היאך מברך על כל יום שהוא רק חלק ממצוה?