במערבא אמרי
חבר קבוע
- הצטרף
- 24/12/24
- הודעות
- 297
כידוע לדעת השו"ע רק בעה"ב מדליק ומברך, וכל בני הבית יוצאים יד"ח בהדלקתו.
יש לעיין מה הדין בקטן שמגיע מהת"ת עם חנוכיה ורוצה ג"כ להדליק.
ויש לדון בזה בתרתי -
א' - האם הדלקתו מגרעת, כי לפי השו"ע רק בעה"ב מדליק ולא אחרים גם אם רוצים להחמיר ע"ע.
ב' - והוא העיקר, האם אפשר להניח לקטן להדליק בברכה, ואם כן, עד איזה גיל?
ולכאו' בפשטות היה צריך למונעו מלברך מדין חינוך, וכמו שלגדול אסור לברך לשיטת השו"ע, אולם ידוע המשנ"ב לגבי ד' מינים שהחינוך הוא לעצם המצוה ולא לפרטי המצוה, וא"כ יש לומר גם כאן, שמחנך הקטן לעצם מצות הדלקת נר חנוכה, אע"פ שפרטי המצוה מורים לא לברך בכה"ג.
יורנו המורים.
יש לעיין מה הדין בקטן שמגיע מהת"ת עם חנוכיה ורוצה ג"כ להדליק.
ויש לדון בזה בתרתי -
א' - האם הדלקתו מגרעת, כי לפי השו"ע רק בעה"ב מדליק ולא אחרים גם אם רוצים להחמיר ע"ע.
ב' - והוא העיקר, האם אפשר להניח לקטן להדליק בברכה, ואם כן, עד איזה גיל?
ולכאו' בפשטות היה צריך למונעו מלברך מדין חינוך, וכמו שלגדול אסור לברך לשיטת השו"ע, אולם ידוע המשנ"ב לגבי ד' מינים שהחינוך הוא לעצם המצוה ולא לפרטי המצוה, וא"כ יש לומר גם כאן, שמחנך הקטן לעצם מצות הדלקת נר חנוכה, אע"פ שפרטי המצוה מורים לא לברך בכה"ג.
יורנו המורים.