קונטרס בענין טהרת הבית, מרעיד אמות הסיפים

  • יוזם הנושא יוזם הנושא כהן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

כהן

חבר בכיר
הצטרף
21/12/24
הודעות
968
מוכיח לפי המציאות ודברי המפרשים הקודמים לרמב"ם ודברי חז"ל שכל עניני ראיות האשה, הבדיקות, מקום הטומאה, ההרגשה וכו' - הכל הוא כמו המציאות של היום, ולא השתנה כלום, ונ"מ עצומות לדינא.
 

קבצים מצורפים

עיינתי בדבריו מאד מחודש.
לגבי הרגשה, מקובל הביאור כמו הערוה''ש שזה כמו עקיצת מי רגלים. שאינו נרגש אלא בשימת לב. את הפתיחה. למרות שאדם יתעורר כשצריך למ''ר. ואין סתירה.
והגרש ווזנר כתב שלימד הרב נשים להרגיש והרגישו.
אולם איהו מחדש שלרוה''פ ההרגשה היא זיבת דבר לח. מה שמקובל לטהר.
ואף למחמירים היינו דווקא זיבת לח פנימית כדעת החו''ד.
ויש לי בזה בכתובים בארוכה. ואיני רוצה להטריח הציבור.
 
ידוע אם יש מגדולי הפוסקים בדורנו שאחזו כן?
צריך שקודם יקראו את זה. זה נראה משהו חדש.
כמובן שזה כבר יהיה תלוי בויכוח הישן נושן האם אפשר לומר שרבותינו הרמב"ם והבאים אחריו טעו והטעו את עם ישראל או שח"ו מלומר כן [חשש אפיקורסות ובזיון וכו'], והאם משנים או לא משנים [מסתמא שכל האשכול יהיה על זה ולא על עצם הסוגיא...]
 
מוכיח לפי המציאות ודברי המפרשים הקודמים לרמב"ם ודברי חז"ל שכל עניני ראיות האשה, הבדיקות, מקום הטומאה, ההרגשה וכו' - הכל הוא כמו המציאות של היום, ולא השתנה כלום, ונ"מ עצומות לדינא.
תגיד לי הרב @כהן שליט''א איך כל הדברים המענינים הללו, באמת משחרים לפתחך. פלא.
רוצה לקרוא שוב.
זה באמת מעניין
 
תגיד לי הרב @כהן שליט''א איך כל הדברים המענינים הללו, באמת משחרים לפתחך. פלא.
רוצה לקרוא שוב.
זה באמת מעניין
הפלא שזה שיחר לפתחו רק עכשיו. מדובר בקונטרס שכבר עברו עליו כמה שנים ונכתבו עליו כבר כמה תגובות רציניות לפה ולשם.
 
הפלא שזה שיחר לפתחו רק עכשיו. מדובר בקונטרס שכבר עברו עליו כמה שנים ונכתבו עליו כבר כמה תגובות רציניות לפה ולשם.
לא זוכר שראיתי תגובות רציניות
בעבר כתב לי המחבר כי הרב רצאבי נהנה מהחיבור הזה והלימוד זכות שלו על מנהג תימן
 
לא זוכר שראיתי תגובות רציניות
בעבר כתב לי המחבר כי הרב רצאבי נהנה מהחיבור הזה והלימוד זכות שלו על מנהג תימן
התגובות לא בהכרח באות לסתור את כל עיקרי דבריו, כמדומה הויכוח הוא על פרטים שונים, שיש בהם משמעות להלכה.
 
התגובות לא בהכרח באות לסתור את כל עיקרי דבריו, כמדומה הויכוח הוא על פרטים שונים, שיש בהם משמעות להלכ
במהדורה השלישית [זו המובאת כאן] התייחס המחבר גם לטענות שכתבו כנגדו ושילב את תשובותיו.
 
מוכיח לפי המציאות ודברי המפרשים הקודמים לרמב"ם ודברי חז"ל שכל עניני ראיות האשה, הבדיקות, מקום הטומאה, ההרגשה וכו' - הכל הוא כמו המציאות של היום, ולא השתנה כלום, ונ"מ עצומות לדינא.
כמדומה שיש גם בחורים שנכנסים לפורום...
 
במהדורה השלישית [זו המובאת כאן] התייחס המחבר גם לטענות שכתבו כנגדו ושילב את תשובותיו.

ועדיין, בקובץ שיננא חלק ב שיצא לפני כחודש, ישנם ג' מאמרים בענין זה.
 
יש לי את הביקורת הרצינית ביותר שנכתבה רק זה כבד מדי
מי שמעוניין ישלח כתובת מייל

הרב הכותב הגיב ע''ז בקובץ שיננא בארוכה

לגבי חידושו הראשון אין צד שהרב המחבר לא צודק לגבי החידוש השני צריך לעיין הרבה, אמנם בפשטות מרש''י מוכח שסבר כן
 
ראשי תחתית