רבי יעקב עדס שליט"א • עדכונים מחצרו

  • יוזם הנושא יוזם הנושא זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
למי שמכיר את הכתב של הרב עדס (ואין הרבה כאלה), יודע שזה בכלל לא הכתב שלו.
אם היית קורא קצת את התגובות הקודמות היית מבין שזה מכתב שסולי אליאב המנכ״ל כתב לבקשתו
כמו כן עיין בהקלטה שהובאה
 
בסדר אבל את זה שזה כתב ידו של סולי זה כתוב לעיל
אכן.
לא שמתי לב.
אבל על הלבקשתו לא הגבתי, כי לא שמעתי ההקלטה, למרות שממה שאני שמעתי מא' הקרובים לו ביותר, שהיה זה לבקשתו והפצרתו של סולי ולא לבקשת הרב...
 
אעתיק בפניך מה שכתב הרב אמת וצדק
יישר כח לכת"ר שליט"א שהאריך טובא כדי להסביר ולנמק מדוע לא להאמין לדברים שאמר הגר"י עדס שליט"א.
ודאי שהוא לא חזר בו מכך שסמוטריץ' נוהג בדרך רעה, אך לא צריך להיות חכם גדול כדי לראות שהוא חזר בו מההשוואה לצורר היהודים. ואינני רואה כל בעיה מכך שהוא חזר בו מההשוואה הזו (ולמען הסר ספק, אינני נמנה על תומכי סמוטריץ' כלל ועיקר!).
לא צריך להתחכם תמיד, אפשר פשוט ללכת ישר.
ואידך זיל גמור. חזק וברוך
 
הדברים אמורים גם כלפיך
כל דבר יש קנ טעמים מתחת לפני השטח
אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות
 
אחזור על קצה המזלג שמה שהוא אמר גם מלכתחילה זה קל מאד, ועיינו לעיל מדוע! ומה זה קשור לכך שיש לו הנהגות מוזרות (וחוץ מזה פשיטא וידוע לכל מי ששמע עליו, ומאי קמ"ל שקול טיבותך - ושדי אחיזרא, וכ"ש הכא שאין כאן קורטוב טיבותא, רק דיבור שלילי) הוא סה"כ שימש כרגע כסימן לברר מה רצון ה' - ולא סברות כרס בעלמא - וכמו שציינתי לעיל מי שעושה עבירות ומזלזל בלומדי התורה הוא אפיקורוס, ורק הוא בלבד מביא עלינו חורבן (וחמאס וחיזבאללה הם בובות בעלמא ורק בבחי' מגלגלין וכו' ועוד), ורק חבריו שעושים חילול ה' ובזים לעסק התורה ומפרסמים זאת מעל כל חוצות כאילו זו המצוה הגדולה מעשרת הדיברות שנשאר לדבר עליה - אין כפירה גדולה מזו.

ואם היו זועקים לפחות כמו ש"צדיקים" עלינו גם על עבירות גדולות (באמת!)- היתה פוחתת גריעותם - אבל ההיפך הוא הנכון [וידוע (גם מהפורום כאן) מה שכ' כיו"ב בשו"ת ב"י כתובות סי' יד)]. וכלפי זה שטען שדי לדבר על זה - לא לכולם פשוט כמוך ע' בכל השרשור שגם לחרדים לא ברור ולא מוגדר כדבעי, ורק מתעסקים בשמועות מה זה אמר וההוא.
 
כיוון שאין לי אפשרות להגיב בפרטי, אגיב כאן ברשות המנהלים מדין "והייתם נקיים מה' ומישראל".

אני הקטן הבהרתי את דעתי בנוגע לפרסומים על חזרתו של המקובל הגר"י עדס שליט"א מדבריו, והחל להתפתח פולמוס נרחב בבירור הוויות דאביי ורבא בסיבת חזרתו, מחשבותיו, הגיגיו ורעיונותיו הכמוסים.

אינני מתיימר להיקרא גדול שקדני הדור (ומשום מה יש שהבינו אחרת..), אך בהחלט אינני מבזבז את זמני לריק ומשתדל ללמוד ולעסוק בתוה"ק כיכולתי.

אי לכך, נדהמתי ונפעמתי עד מאוד שכאשר כתבתי כי מיציתי את הדיון הלא חשוב הזה ובכוונתי לשוב ללימודיי, יש אנשים שזה פגע בהם, ועוד הגדילו לעשות באומרם כי "אינם מוחלים". על מה בדיוק צריך מחילה?

מי הוציא שם רע? וכי אסור לומר שמיצתי דיון שאינו נוגע לגופי תורה? וכי אני חייב להמשיך ללא לאות לכתוב ולסתור ולהקשות ולתרץ?
נ.ב. אני (לפחות) מחזיק שהפורום הזה הוא לאנשים בוגרים, ואי לכך לא שייך לטעון טענות כגון "אתה התחלת" "אתה המשכת" "אתה הפסקת" "אתה אכלת" וכהאי גוונא...

בכל אופן, לא דיברתי בדבריי על אף אחד, וח״ו לא התכוונתי לפגוע בשום אדם, אלא התכוונתי שברצוני להמשיך ללמוד.
 
ראשי תחתית