רבי יורם אברג'ל זצ"ל

באנר תרומה
ציטט מקורות לרוב, מכל ספרות הקודש. גמרות, מדרשים, נביאים, שו"ע, ללא שום ספר פתוח לפניו.
 
אני לא מכיר "אברכים רבים מאוד", לא מגידי שיעורים ולא דרשנים, שהם בשיעור קומתו של הנ"ל, למעט בודדים כמו הרב מאיר אליהו.

כאשר היה שובת בערים שונות היה דורש כמה וכמה דרשות במהלך השבת, כאשר אין דרשה דומה לחברתה, ובכל דרשה מצטט עשרות מראי מקומות ממגוון ספרים: גמרות, מדרשים, נ"ך (כלשונו), זוהר, ספרי חסידות ועוד.

יש לציין שהיתה לו גם תעודה של יורה יורה בחתימת הגר"ע יוסף.
 
שאין להם פרופגנדה

גם לו לא היתה פרופוגנדה. היה הולך בחליפה קצרה וכובע רגיל, בורח מכל סממן של רבנות, ברוב שנות חייו היה מגיע לאירועים לבדו וללא משמשים (רק נהג), יש כוללים שהחזיק על חשבונו והאברכים לא היו מודעים לזה, דבר שהוא בלתי נתפס במציאות שלנו שאם לא פרסמת לא עשית. התגורר בדירה עלובה ביותר.

רק לאחר פטירתו עשו פסטיבל שלם סביב דמותו.
 
גם לו לא היתה פרופוגנדה. היה הולך בחליפה קצרה וכובע רגיל, בורח מכל סממן של רבנות

הפראק עם הקטיפה היה רק לפורים?

ואת כובע ההמבורג חבשו רק לאחר מותו?

תהליך בניית ההערצה שם היה מחושב לכל פרט.
 
יש לציין שהיתה לו גם תעודה של יורה יורה בחתימת הגר"ע יוסף.

גם על זה צריך לומר שיש עוד אלף אברכים עם תעודת יורה יורה?

חתימת הרב עובדיה, זה כבר קשרים של ראש כולל בצמרת, לא מלמד על הנבחן עצמו.
 
הפראק עם הקטיפה היה רק לפורים?
ואת כובע ההמבורג חבשו רק לאחר מותו?
תהליך בניית ההערצה שם היה מחושב לכל פרט.

ידידי, אתה משעשע מאוד.

הוא נפטר בגיל 58, ובקושי בגיל 51 הכריחו אותו ללבוש פראק והמבורג. היה זה באירוע בהשתתפות הרב יהודה דרעי, ותלמידיו שנקעה נפשם מהענווה המוגזמת. כמעט ברח משם, אך הכריחו ללבוש את הבגדים, והצליח להתנגד רק לעניבה.

עד אז - רוב שנות ימי חייו לבש חליפה קצרה וכובע קנייטש פשוט ודהוי.
 
זה כבר קשרים של ראש כולל בצמרת

שלא הראה את התעודה לאף אחד, ולא עשה בה שימוש כלשהו. מאוד משכנע.

אגב, מדובר בתעודת דיינות, לא רק רבנות (ידין ידין), ולא כאשר היה "ראש כולל בצמרת" אלא הרבה קודם, והגר"ע לא היה החותם היחיד אלא הרבה גדולים.
 
בנותן טעם: פעם אחת התקשר הגר"ע יוסף לרב יורם אברג'ל וביקשו למסור שיעור בכולל יחוה דעת, חושן משפט סימן פ"ז. הוא נסע מיד, ובנסיעה מנתיבות לירושלים הכין את החומר (ע"פ עדות נהגו באותם ימים - אשר דהן), מסר שיעור עמוק ללא ספרים לפניו. ענה גם לשאלות אברכים תוך כדי השיעור.
 
ועוד בנותן טעם: הרב אריה גמליאל (ע"ה) סיפר פעם שהרב יורם אברג'ל היה אברך אצלו בכולל בשדרות, והיתה הסעה מנתיבות לשדרות, ויום אחד הוא שאל את האברכים "כיצד אתם מעבירים את הנסיעה"? והתברר לו שהרב יורם מסר להם שיעור מידי יום ביומו, כל יום סימן אחר בשו"ע ומשנ"ב, והכל בע"פ.
 
כבוד "משיב כהלכה"
אם אתה משיב באמת כהלכה
אז לא עונים לאדם שמנסה בק"נ טעמים לטמא את הטהור!!
יש בזה גם אבק לשון הרע, כ"ש על ת"ח מופלג מאד כמו הגה"צ רבי יורם זצ"ל
 
ידידי, אתה משעשע מאוד.

הוא נפטר בגיל 58, ובקושי בגיל 51 הכריחו אותו ללבוש פראק והמבורג. היה זה באירוע בהשתתפות הרב יהודה דרעי, ותלמידיו שנקעה נפשם מהענווה המוגזמת. כמעט ברח משם, אך הכריחו ללבוש את הבגדים, והצליח להתנגד רק לעניבה.

עד אז - רוב שנות ימי חייו לבש חליפה קצרה וכובע קנייטש פשוט ודהוי.
הגיל שהתחיל ללבוש פראק כנראה לא מדוייק.
כי עשר שנים לפני פטירתו לכה"פ כבר לבש פראק וחבש המבורג:
שנתיים לפנ"ז עדיין היה עם חליפה קצרה וקובע קנייטש:
 
זה באמת מעניין, כי נראים כמעט שני הפכים, אבל אולי זה תוצאה פשוטה של חילוק בין מגורים בנתיבות להיות אברך בכולל הר"ן.
אגב, הגאון הגדול רבי נפתלי שליט"א דורש אשכול נפרד, אבל כמדומה שלא תהא דעתו נוחה מזה...
באמת אשמח שאי מי מחברי הפורום החשוב הזה.
יוסיף מידע מהידוע לו על הקשר בין הגאונים הללו.
שכפי שציינו, לכאורה לא היה קשר טבעי ביניהם עקב דרכיהם השונות.

היה זמן שזה העסיק אותי ועד כמה שהשיגה ידי נודע לי שבימי בחרותו של הר"ן היה סועד רבות על שולחן אחיו הגה"צ
מחמת שהיה מבני הזקונים (או בן הזקונים) ואמו נפטרה.

זכורני שבאחד עשר חודש על הגה"צ עשה הר"נ סיום ש"ס משניות בלימוד לזכרו.
יותר מזאת לא עלה בידי.
נדמה לי שאף אין תלמידיו של אלו מכירים את תלמידיו של אלו.
כלל.
מקרה מרתק נדמה לי.
 
ראשי תחתית