באנר תרומה

רבי יצחק יוסף שליט"א - מראות קודש

  • יוזם האשכול יוזם האשכול בן תורה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
הצגת הדברים מדהימה
כל הפוסקים הגדולים, מרן השו"ע ומרן הגר"ע מצד אחד, וכנגדם הבאח מצד שני, כאילו הוא יחיד בדבר...
ולא ידעתי איך אפשר להתעלם מדברי רבים מן הפוסקים ולכתוב בשטחיות דברים מעין אלו...

סתם מעניין,
לדעתו, גם הבן איש חי הורה בשטחיות לברך אחרי הטבילה?
אתם משיגים משנאה בלי להתבונן בכללי הפסיקה.
נכון היה מנהג כזה בארצות המזרח, אבל א"א להתכחש שדעת רוב הראשונים לברך לפני וכן דעת מרן השו"ע, והמנהג לברך אחרי הוא ממנהג שנהגו נשים וכמו שכתבו התוס' בפסחים ז ע"ב, ובתוס' כתבו ליישב מנהגם משום ביעותא דמיא או דדמי לגר שמברך אחרי דגברא לא חזי אבל ודאי שמעיקרא יש לברך לפני. ומאידך גיסא דעת רבים מהפוסקים שאם יש כח ביד הרב לבטל את המנהג שיש בו חשש איסור כן נכון לעשות, ואפשר שלא היה בכח חכמי אותו הדור לבטל את המנהג, כאשר הביא דבריהם ביבי"א. ואכמ"ל.
 
אתם משיגים משנאה בלי להתבונן בכללי הפסיקה.
נכון היה מנהג כזה בארצות המזרח, אבל א"א להתכחש שדעת רוב הראשונים לברך לפני וכן דעת מרן השו"ע, והמנהג לברך אחרי הוא ממנהג שנהגו נשים וכמו שכתבו התוס' בפסחים ז ע"ב, ובתוס' כתבו ליישב מנהגם משום ביעותא דמיא או דדמי לגר שמברך אחרי דגברא לא חזי אבל ודאי שמעיקרא יש לברך לפני. ומאידך גיסא דעת רבים מהפוסקים שאם יש כח ביד הרב לבטל את המנהג שיש בו חשש איסור כן נכון לעשות, ואפשר שלא היה בכח חכמי אותו הדור לבטל את המנהג, כאשר הביא דבריהם ביבי"א. ואכמ"ל.
כנראה שאינך יודע לקרוא בבחינת "לא ידע" "לא שמע" "לא ראה"...
בתגובתי לא נכנסתי בכלל לנושא ההלכתי כיצד ואיך לעשות אלא להצגת הדברים בלבד כאילו כל הפוסקים ומרן הב"י ומרן הגרע"י מצד אחד, וכנגדם פוסק יחיד הבאח מצד שני...
כפי שכתבתי
הצגת הדברים מדהימה
כל הפוסקים הגדולים, מרן השו"ע ומרן הגר"ע מצד אחד, וכנגדם הבאח מצד שני, כאילו הוא יחיד בדבר...
ולא ידעתי איך אפשר להתעלם מדברי רבים מן הפוסקים ולכתוב בשטחיות דברים מעין אלו...

וכאמור אין כאן שנאות. שנאה לא בבית מדרשנו.
 
לבד מכל הנ"ל דעת מרן זצוק"ל שאף לאשכנזיות יש לברך לפני הטבילה מפני שהמקוואות שלנו הם עם מים חמים.
וגם לבא"ח והרמ"א יש לברך לפני מהטעם הנ"ל.
 
האשכנזים פוסקים כהרמ"א ולא כמרן,
וגם לספרדים, המנהג בזה היה דלא כמרן.
אני יודע שאתה עושה את עצמך לא מבין שכוונתי למרן הגרע"י זצוק"ל.
ואין הבדל עם המים חמים בין אשכנזים לספרדים, זה נושא אחר שלא קשור לעובר לעשייתן שבגללו מרן הגרע"י זצוק"ל הורה שאף האשכנזים שלא חוששים ל"עובר לעשייתן" פה צריכים לברך קודם.
 
נפיש זוהמא ודינם כבית המרחץ שאסור לברך שם. (עיין טהרת הבית ח"ג עמ' רטז והלאה, אם תרצה אעלה זאת)
מחמת סיבות מסוימות הייתי לא פעם ולא פעמיים במקווה נשים לאחר טבילתן ותסלח לי אין שם שום זוהמה, המקום נקי צח ומצוחצח.
 
מחמת סיבות מסוימות הייתי לא פעם ולא פעמיים במקווה נשים לאחר טבילתן ותסלח לי אין שם שום זוהמה, המקום נקי צח ומצוחצח.
עצם ההבל והחום של המים החמים זה הסיבה שהפוסקים אוסרים לברך בבית המרחץ (ובמקוה)
וכדאי לכבודו לעיין שם בתשובה ואז להמשיך לדון פה.
 

קבצים מצורפים

אתם משיגים משנאה בלי להתבונן בכללי הפסיקה.
נכון היה מנהג כזה בארצות המזרח, אבל א"א להתכחש שדעת רוב הראשונים לברך לפני וכן דעת מרן השו"ע, והמנהג לברך אחרי הוא ממנהג שנהגו נשים וכמו שכתבו התוס' בפסחים ז ע"ב, ובתוס' כתבו ליישב מנהגם משום ביעותא דמיא או דדמי לגר שמברך אחרי דגברא לא חזי אבל ודאי שמעיקרא יש לברך לפני. ומאידך גיסא דעת רבים מהפוסקים שאם יש כח ביד הרב לבטל את המנהג שיש בו חשש איסור כן נכון לעשות, ואפשר שלא היה בכח חכמי אותו הדור לבטל את המנהג, כאשר הביא דבריהם ביבי"א. ואכמ"ל.
למה הוא לא ביטל את כל מנהגי ישראל אשר יש בהם איזה חשש איסור?
למשל להשהות כנגד האש, וכל המנהגים שנהגו לקולא?

ולגבי מקוה, זה לא נכון. כי רק זוהמא גורמת למניעת הברכה, ולא סתם "אדים". מה הבעיה באדם?
וכי בחורף כשיש אדים בבית, אסור לברך??
 
ראשי תחתית