באנר תרומה

רבי יצחק יוסף שליט"א - תמונות ותיעודים

  • יוזם האשכול יוזם האשכול בן תורה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
ואין כ"כ נפק"מ במקוואות החמים שלנו שיש בעיה מצד הבל וזוהמא כמו שכתבתי.
הבל וזהמא לא נאמר על מקוואות כמו שלנו שהם מרוצפות ונקיות

במקווה של פעם שזה היה בנהרות או על חול וכד' היה אפשר לטעון הסל וזוהמא
אבל האידנא המקוואות נקיות ומצוחצחות שפיר שפיר שפיר
 
ואין כ"כ נפק"מ במקוואות החמים שלנו שיש בעיה מצד הבל וזוהמא כמו שכתבתי.
ועוד יש להוסיף
דכל זה שייך בזמנם שהיו מחממים את המים עם אש ועצים ומפני העשן היה נפשי זוהמא והבלא [וכדאיתא שם בפמ"ג].

אך מקוואת דידן שהחימום נעשה חשמלי ומסודר, אין שום נפיש הבלא
 
הבל וזהמא לא נאמר על מקוואות כמו שלנו שהם מרוצפות ונקיות

במקווה של פעם שזה היה בנהרות או על חול וכד' היה אפשר לטעון הסל וזוהמא
אבל האידנא המקוואות נקיות ומצוחצחות שפיר שפיר שפיר
כבר התבטא מרן זצוק"ל על סברות כרסיות כאלה.
1758175380383.png
ופלא על טהרת הבית שרגילים לומר עליו "דכל רז לא אניס ליה" , שנעלמו מעיניו ראשונים וגאונים בדוכתא
הביא כמה וכמה ראשונים שאמרו לברך אחרי, אבל אין נפק"מ ולא האריך בזה מחמת שדעת ג' עמודי ההוראה ומרן השו"ע לברך קודם הטבילה.
 
כבר התבטא מרן זצוק"ל על סברות כרסיות כאלה.
אתה מבין עניין ??
ועוד יש להוסיף
דכל זה שייך בזמנם שהיו מחממים את המים עם אש ועצים ומפני העשן היה נפשי זוהמא והבלא [וכדאיתא שם בפמ"ג].

אך מקוואת דידן שהחימום נעשה חשמלי ומסודר, אין שום נפיש הבלא
הנושא של הבל זה "חימום המים" גופא

היום אין שום חמיום מים במקווה זה הכל חשמלי
 
הביא כמה וכמה ראשונים שאמרו לברך אחרי, אבל אין נפק"מ ולא האריך בזה מחמת שדעת ג' עמודי ההוראה ומרן השו"ע לברך קודם הטבילה
זהו העניין, שהעלים מהקורא התמים את השיטות הראשונים והגאונים דסברי איפכא

והמנהג הוא נגד השו"ע - ומנהג הוא נגד מרן וכמו שכתבו החיד"א והחקרי לב והרב ארץ חיים והרב חסד לאלפים
 
בתנאים שכתבתי
לא מסתבר כלל.

כל הפוסקים שדיברו בנושא לא חילקו כלל בדבר וכתבו שיש איסור מוחלט לברך במקום כזה שמשתמשים עם מים חמים.
ואין לנו "להמציא" חילוקים וסברות משלנו שהמקוואות שלנו נקיים יותר.
 
ראשי תחתית