בפשטות אתה צודק, רק שהוא ביקש מקורות וגא"מ...מה הכוונה יבדוק באחיה?
יבדוק ביופיים?
האם יש לנו עדות שנחשון בן עמינדב (מקור הדין) היה יפה תואר?
ודאי שהכוונה למידות ולערכים.
בפשטות אתה צודק, רק שהוא ביקש מקורות וגא"מ...
דומים במראה או במידות/תכונות ?
גם וגם.
מקור ?
לא צריך מקור לזה, מטבע הדברים הם דומים, ופוק חזי... רק שהגמ' התכוונה לתכונות אופי כי אין נפק"מ בדמיון פיזי.
או קיי, אני שאלתי פשט בגמ' כדי ליישב קושיא שנופלת מהבנתך,
ולכן היה חשוב לי מקור.
ככל ותתעקש על המציאות, הרי לך קושיא.
קלסתרון של לוט היה דומה לאברהם (רש"י).
קלסתרון של יצחק דומה לשל אברהם שלא יאמרו מאבימלך התעברה שרה (רש"י).
נמצא, שיצחק דומה ללוט.
שרה אחת היתה אחות הרן אבי לוט (קרא).
רוב בנים דומים לאחי האם היינו במראה (משיב כהלכה).
נמצא, שאין ראייה ממה שיצחק דומה לאברהם שלא נתעברה מאבימלך, דדלמא נתעברה מאבימלך אלא שרוב בנים דומים לאחי האם...
שאלה יפה!
רק השאלה מי היתה אשתו של הרן, כי לכאורה לוט היה אמור להיות דומה לאחיה ולאו דווקא להרן אביו שהוא אחי שרה.
נמצא, שאין ראייה ממה שיצחק דומה לאברהם שלא נתעברה מאבימלך, דדלמא נתעברה מאבימלך אלא שרוב בנים דומים לאחי האם...
הם דומים גם לאחי האב (ועיין שם בתוספות), וגם לא באו להשמיע דברים ידועים.לא צריך מקור לזה, מטבע הדברים הם דומים, ופוק חזי... רק שהגמ' התכוונה לתכונות אופי כי אין נפק"מ בדמיון פיזי.
וגם לא באו להשמיע דברים ידועים.
רק שהגמ' התכוונה לתכונות אופי כי אין נפק"מ בדמיון פיזי.