אני לא חלקתי עליך לענין הלכה למעשה, כי השו''ע כותב להדיא את הטעם (כמדומה שמצטט את רש''י)נו נו
הראשונים מספיקים בשביל לקבוע את ההלכה
אז אתה מסכים שאין בזה בעיה
כוותנת שיש שינוי במציאות או שתלוי במעינותכמדומה שבמציאות המעינות לא מתחממים בלילות. לא בדקתי. אינני בטוח שלהלכה בכה''ג ניתן להקל.
שמדובר בדברים דקים מאוד ולא כ''כ מורגשים ונראים, ולכן לא בטוח שאפר לדרוש טעמא דקרא לקולא בכה''ג וצ''עכוותנת שיש שינוי במציאות או שתלוי במעינות