ב בר בי רב חבר קבוע הצטרף 17/12/24 הודעות 207 27/2/25 #1 שמעתי שהגיעה נידון כזה למרן הרגשי"ז על מפעל גדול שבטעות שפכו מים רגילים במקום מים שלנו האם זה פוסל? האם זה לא מהדרין? אשמח לשמוע מי שיודע בעניין
שמעתי שהגיעה נידון כזה למרן הרגשי"ז על מפעל גדול שבטעות שפכו מים רגילים במקום מים שלנו האם זה פוסל? האם זה לא מהדרין? אשמח לשמוע מי שיודע בעניין
ת תלמיד חבר חבר חדש הצטרף 9/1/25 הודעות 54 27/2/25 #2 לכאו' אין זה פוסל כי כל החשש הצורך במים שלנו כדי שלא יתחממו ויגרמו לחימוץ ואם כאן לא התחממו אין בזה כלל חיסרון אע"פ שאם תפרסם אף אחד לא יקנה
לכאו' אין זה פוסל כי כל החשש הצורך במים שלנו כדי שלא יתחממו ויגרמו לחימוץ ואם כאן לא התחממו אין בזה כלל חיסרון אע"פ שאם תפרסם אף אחד לא יקנה
עת שערי רצון חבר בכיר הצטרף 5/1/25 הודעות 1,081 27/2/25 #3 ''אין לשין אלא במים שלנו'' (שו''ע סימן תנ''ה ס''א)
ת תלמיד חבר חבר חדש הצטרף 9/1/25 הודעות 54 27/2/25 #4 נכון אבל זה לא גזירת הכתוב שאין דורשים טעמא דקרא וכיון שנ"ל הטעם כנ"ל אין בזה חשש
עת שערי רצון חבר בכיר הצטרף 5/1/25 הודעות 1,081 27/2/25 #5 בגמ' לא מבואר להדיא הטעם. זה מבואר בראשונים. החל מרש''י. שם.
ת תלמיד חבר חבר חדש הצטרף 9/1/25 הודעות 54 27/2/25 #6 נו נו הראשונים מספיקים בשביל לקבוע את ההלכה אז אתה מסכים שאין בזה בעיה אני מתלבט רק על מקח טעות שאנשים לא ירצו את זה אפ' שאין בעיה [כמו הבורקס שנופל ומרימים כשאף אחד לא רואה:)]
נו נו הראשונים מספיקים בשביל לקבוע את ההלכה אז אתה מסכים שאין בזה בעיה אני מתלבט רק על מקח טעות שאנשים לא ירצו את זה אפ' שאין בעיה [כמו הבורקס שנופל ומרימים כשאף אחד לא רואה:)]
עת שערי רצון חבר בכיר הצטרף 5/1/25 הודעות 1,081 27/2/25 #7 תלמיד חבר אמר: נו נו הראשונים מספיקים בשביל לקבוע את ההלכה אז אתה מסכים שאין בזה בעיה לחץ כדי להרחיב... אני לא חלקתי עליך לענין הלכה למעשה, כי השו''ע כותב להדיא את הטעם (כמדומה שמצטט את רש''י) אני לא פוסק הלכה
תלמיד חבר אמר: נו נו הראשונים מספיקים בשביל לקבוע את ההלכה אז אתה מסכים שאין בזה בעיה לחץ כדי להרחיב... אני לא חלקתי עליך לענין הלכה למעשה, כי השו''ע כותב להדיא את הטעם (כמדומה שמצטט את רש''י) אני לא פוסק הלכה
עת שערי רצון חבר בכיר הצטרף 5/1/25 הודעות 1,081 27/2/25 #8 כמדומה שבמציאות המעינות לא מתחממים בלילות. לא בדקתי. אינני בטוח שלהלכה בכה''ג ניתן להקל.
ב בר בי רב חבר קבוע הצטרף 17/12/24 הודעות 207 2/3/25 #9 עת שערי רצון אמר: כמדומה שבמציאות המעינות לא מתחממים בלילות. לא בדקתי. אינני בטוח שלהלכה בכה''ג ניתן להקל. לחץ כדי להרחיב... כוותנת שיש שינוי במציאות או שתלוי במעינות
עת שערי רצון אמר: כמדומה שבמציאות המעינות לא מתחממים בלילות. לא בדקתי. אינני בטוח שלהלכה בכה''ג ניתן להקל. לחץ כדי להרחיב... כוותנת שיש שינוי במציאות או שתלוי במעינות
עת שערי רצון חבר בכיר הצטרף 5/1/25 הודעות 1,081 3/3/25 #10 בר בי רב אמר: כוותנת שיש שינוי במציאות או שתלוי במעינות לחץ כדי להרחיב... שמדובר בדברים דקים מאוד ולא כ''כ מורגשים ונראים, ולכן לא בטוח שאפר לדרוש טעמא דקרא לקולא בכה''ג וצ''ע
בר בי רב אמר: כוותנת שיש שינוי במציאות או שתלוי במעינות לחץ כדי להרחיב... שמדובר בדברים דקים מאוד ולא כ''כ מורגשים ונראים, ולכן לא בטוח שאפר לדרוש טעמא דקרא לקולא בכה''ג וצ''ע
י ידיעת התורה חבר חדש הצטרף 2/1/25 הודעות 39 3/3/25 #11 אגב, רוב המאפיות של מצות מכונה אינם מנגבים את הכלי שבו הבצק קודם הלישה ונשאר שם מים שלא לנו...
ב בר בי רב חבר קבוע הצטרף 17/12/24 הודעות 207 3/3/25 #13 יפה מאוד אבל בכל אופן הרב ס"ל שצריך להלין את המים מבין השמשות עד הנץ ואם לקח מהברז ושפך מיד לקמח לכאו' לא מהני אין כאן מישהו מתלמידי מרן הגרשי"ז שיכול לברר אם היה נידון כזה במציאות ואם כן מה הדין?
יפה מאוד אבל בכל אופן הרב ס"ל שצריך להלין את המים מבין השמשות עד הנץ ואם לקח מהברז ושפך מיד לקמח לכאו' לא מהני אין כאן מישהו מתלמידי מרן הגרשי"ז שיכול לברר אם היה נידון כזה במציאות ואם כן מה הדין?