אני יצוטט כאן את תשובתו של שבט הלוי, אולי בזה תנוח דעתך
יקרתו מיום צום אסתר קבלתי והרני משיב מפני הכבוד בקיצור מפאת חסרון זמן. אודות קבלת תענית בלשון בלי נדר הנדפס בסידורים, ויש מפקפק בזה, וכ"ת נתן פנים מסבירות לפי דעת הרמב"ן ונמו"י ובריטב"א פ"ק בתענית, דקבלת תענית אינו נדר ממש, אלא קבלת מצוה, ונדר דרגא גדולה מזה, וא"כ קבלת תענית קיים בשופי בדרך קבלה גמורה בלי חומרת נדר גמור, ושפיר כתב. ובקראי כל דבריו מיד עלה על לבי מה שהעיר גם כבוד חמיו ידידי הגאון הג' רבי יוסף שלום שליט"א, דהמונים טועים בזה וסוברים דדבר שמקבלים בל"נ אין חיוב כלל לקיים כ"כ, וזה עדין צריך תיקון. אבל דעתו נכון וישר.
הרני דוש"ת, ומצפה לחסדי ה'.
ומבואר, ש'נדר' הוא יותר חמור מ'קבלה גמורה', קבלה גמורה זו התחייבות, אך איננה נדר. וע"כ גם בקבלה לומר נשמת כל חי אומרים בלי נדר, כדי שלא להיכשל חלילה בעוון נדרים ושבועות.