מי שלא אמר "המלך הקדוש" לכו"ע צריך לחזור. לגבי "המלך המשפט" יש מחלוקת וכו'. שאלתי היא לפי מי שסובר שאם לא אמר "המלך המשפט" וסיים את התפילה, חוזר לראש התפילה (בתורת נדבה).
דבר נוסף, בד"כ יש פיתרון (עכ"פ לחלק מהשיטות) לומר 90 פעם את מה שצריכים להזכיר, בכדי לצאת מהספיקות. ולגבי "המלך הקדוש" לא שייך פיתרון זה, כיון שלא יכול לומר 90 פעם "ברוך אתה ה' המלך הקדוש" עם שם ה'.
השאלה היא כזו:
מה הדין מי שאמר בתפילה "המלך הקדוש" כהוגן, ואח"כ התבלבל ואמר "מלך אוהב צדקה ומשפט", ונזכר אחר שסיים את התפילה, ואז חזר שוב. ושוב אמר "המלך הקדוש" והתבלבל ואמר "מלך אוהב צדקה ומשפט" וסיים את התפילה, וחזר שוב ואמר כהוגן. וכך קרה לו בכל אחת מהתפילות במשך עשרת ימי תשובה. וא"כ יצא שהיו 90 פעם שאמר "ברוך אתה ה' המלך הקדוש".
מה יהיה הדין אם בערב כיפור הוא מסופק אם אמר "המלך הקדוש" או לא. יחזור או לא?
דבר נוסף, בד"כ יש פיתרון (עכ"פ לחלק מהשיטות) לומר 90 פעם את מה שצריכים להזכיר, בכדי לצאת מהספיקות. ולגבי "המלך הקדוש" לא שייך פיתרון זה, כיון שלא יכול לומר 90 פעם "ברוך אתה ה' המלך הקדוש" עם שם ה'.
השאלה היא כזו:
מה הדין מי שאמר בתפילה "המלך הקדוש" כהוגן, ואח"כ התבלבל ואמר "מלך אוהב צדקה ומשפט", ונזכר אחר שסיים את התפילה, ואז חזר שוב. ושוב אמר "המלך הקדוש" והתבלבל ואמר "מלך אוהב צדקה ומשפט" וסיים את התפילה, וחזר שוב ואמר כהוגן. וכך קרה לו בכל אחת מהתפילות במשך עשרת ימי תשובה. וא"כ יצא שהיו 90 פעם שאמר "ברוך אתה ה' המלך הקדוש".
מה יהיה הדין אם בערב כיפור הוא מסופק אם אמר "המלך הקדוש" או לא. יחזור או לא?