מתוך 'תורה שבכתב':
בפרשתנו אנו לומדים אודות אשתו של לוט שנענשה והפכה לגוש מלח,
כפי שרש"י מפרש כאן: 'במלח חטאה ובמלח לקתה. אמר לה תני מעט מלח לאורחים הללו, אמרה לו, אף המנהג הרע הזה אתה בא להנהיג במקום הזה'.
אנו מוצאים כמה שיטות מה היתה שמה של אשת לוט:
א. יש אומרים ששמה 'עדית' (פרקי דרבי אליעזר פכ"ה).
ב. יש אומרים ששמה 'עירית' (כך הגירסא ברמב"ן וברוקח), בעל הטורים אף הוסיף כאן רמז על כך 'אשתו' בגימטריא 'היא עירית' [עם הכולל].
ג. יש אומרים ששמה 'מלח' (ילקוט ראובני בשם ספר הפליאה דף לז).
יש לציין דבר חידוש המופיע כאן ב'תרגום ירושלמי' 'וְהָא הִיא קַיָימָא עַמוּד דְמֶלַח עַד זְמַן דְתֵיתֵי תְחִיָה דְיֵיחוּן מֵתַיָא', הרי שלעתיד לבוא בתחיית המתים, עתיד נציב המלח לשוב ולהפוך לאדם - היא אשת לוט.
בפרשתנו אנו לומדים אודות אשתו של לוט שנענשה והפכה לגוש מלח,
כפי שרש"י מפרש כאן: 'במלח חטאה ובמלח לקתה. אמר לה תני מעט מלח לאורחים הללו, אמרה לו, אף המנהג הרע הזה אתה בא להנהיג במקום הזה'.
אנו מוצאים כמה שיטות מה היתה שמה של אשת לוט:
א. יש אומרים ששמה 'עדית' (פרקי דרבי אליעזר פכ"ה).
ב. יש אומרים ששמה 'עירית' (כך הגירסא ברמב"ן וברוקח), בעל הטורים אף הוסיף כאן רמז על כך 'אשתו' בגימטריא 'היא עירית' [עם הכולל].
ג. יש אומרים ששמה 'מלח' (ילקוט ראובני בשם ספר הפליאה דף לז).
יש לציין דבר חידוש המופיע כאן ב'תרגום ירושלמי' 'וְהָא הִיא קַיָימָא עַמוּד דְמֶלַח עַד זְמַן דְתֵיתֵי תְחִיָה דְיֵיחוּן מֵתַיָא', הרי שלעתיד לבוא בתחיית המתים, עתיד נציב המלח לשוב ולהפוך לאדם - היא אשת לוט.