עשרה בטבת - תפילת ערבית בפלג וקידוש קודם השקיעה

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אבא שלום
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
קבלת שבת מוקדם זה לא הופך את היום לשבת
שהרי תלוי בשקיעה ובזריחה,
רק שמקבל כנדר חומרות של שבת
והדברים ארוכים, עי' קה"י שבת, שו"ע הגר"ז רס"ג, הלכה ברורה לגר"ד ועוד.
 
מי שמתפלל ''פלג'' מפסיד ברכת כהנים (כי צריך לגמור תפילת מנחה לפני פלג המנחה, ולפני פלג המנחה לא עושים ברכת כהנים)
 
מי שמתפלל ''פלג'' מפסיד ברכת כהנים (כי צריך לגמור תפילת מנחה לפני פלג המנחה, ולפני פלג המנחה לא עושים ברכת כהנים)
יש בתי כנסת אצלנו (כלומר, כל בתי הכנסת שמתפללים פלג) שמתפללים מנחה וערבית בסמוך, ושניהם אחרי פלג.
(אגב, אמרתי אתמול בשיעור שעדיף להתפלל מנחה קטנה ולא גדולה כדי להרוויח ברכת כהנים (חוץ ממה שהקראתי להם את השו"ע שתמיד עדיף לכתחילה להתפלל מנחה קטנה), ומישהו אמר לי שיתפלל מנחה גדולה, ואח"כ יבוא לביהכנ"ס רק לברכת כהנים, וכך לא יפסיד.
 
יש בתי כנסת אצלנו (כלומר, כל בתי הכנסת שמתפללים פלג) שמתפללים מנחה וערבית בסמוך, ושניהם אחרי פלג.
(אגב, אמרתי אתמול בשיעור שעדיף להתפלל מנחה קטנה ולא גדולה כדי להרוויח ברכת כהנים (חוץ ממה שהקראתי להם את השו"ע שתמיד עדיף לכתחילה להתפלל מנחה קטנה), ומישהו אמר לי שיתפלל מנחה גדולה, ואח"כ יבוא לביהכנ"ס רק לברכת כהנים, וכך לא יפסיד.
השאלה אם ימצא מנין
 
עכ"פ כנראה כוונתך לומר שלא צריך להיות חלק מהמניין בשביל להיכלל בברכת כהנים. ולכאורה הוא נכון. כי הרי רבנן תיקנו שברכת כהנים תהיה על סדר התפילה, אבל מהתורה לא צריך בתפילה.
 
עכ"פ כנראה כוונתך לומר שלא צריך להיות חלק מהמניין בשביל להיכלל בברכת כהנים. ולכאורה הוא נכון. כי הרי רבנן תיקנו שברכת כהנים תהיה על סדר התפילה, אבל מהתורה לא צריך בתפילה.
גם אם לא צריך מהתפילה, כאן זה כן בשעת התפילה, רק שהוא לא מתפלל במנין זה.
באמת יש מניינים שהיום לא עשו מנחה גדולה, אלא רק קטנה, אבל ראיתי גם מניינים של מנחה גדולה.
 
יש בתי כנסת אצלנו (כלומר, כל בתי הכנסת שמתפללים פלג) שמתפללים מנחה וערבית בסמוך, ושניהם אחרי פלג.
(אגב, אמרתי אתמול בשיעור שעדיף להתפלל מנחה קטנה ולא גדולה כדי להרוויח ברכת כהנים (חוץ ממה שהקראתי להם את השו"ע שתמיד עדיף לכתחילה להתפלל מנחה קטנה), ומישהו אמר לי שיתפלל מנחה גדולה, ואח"כ יבוא לביהכנ"ס רק לברכת כהנים, וכך לא יפסיד.
אבל אסור לעשות כן לכתחילה כי זה 'תרתי דסתרי' (יתכן להקל בזה בשעה''ד, או בע''ש קיל טפי כמובא בשו''ע שמקדימים התפילה ואולי בכה''ג חשיב שעה''ד)
אבל לא הבנתי למה צריך להתפלל ''פלג''
אפשר גם ככה: מנחה 4:20, קבלת שבת - 4:45, ערבית - 4:55, סיום התפילה - 5:15 צאת הצום - 5:23
 
נערך לאחרונה:
אבל אסור לעשות כן לכתחילה כי זה 'תרתי דסתרי' (יתכן להקל בזה בשעה''ד, או בע''ש קיל טפי כמובא בשו''ע שמקדימים התפילה ואולי בכה''ג חשיב שעה''ד)
חוץ ממקום אחד נראה לי כל הבתי כנסת באזור עשו ככה.
(אמרו שככה המנהג...)
אפשר גם ככה: מנחה 4:20, קבלת שבת - 4:45, ערבית - 4:55, סיום התפילה - 5:15 צאת הצום - 5:23
רוצים לקדש מיד בצאה"כ.
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית