יש בתי כנסת אצלנו (כלומר, כל בתי הכנסת שמתפללים פלג) שמתפללים מנחה וערבית בסמוך, ושניהם אחרי פלג.מי שמתפלל ''פלג'' מפסיד ברכת כהנים (כי צריך לגמור תפילת מנחה לפני פלג המנחה, ולפני פלג המנחה לא עושים ברכת כהנים)
השאלה אם ימצא מניןיש בתי כנסת אצלנו (כלומר, כל בתי הכנסת שמתפללים פלג) שמתפללים מנחה וערבית בסמוך, ושניהם אחרי פלג.
(אגב, אמרתי אתמול בשיעור שעדיף להתפלל מנחה קטנה ולא גדולה כדי להרוויח ברכת כהנים (חוץ ממה שהקראתי להם את השו"ע שתמיד עדיף לכתחילה להתפלל מנחה קטנה), ומישהו אמר לי שיתפלל מנחה גדולה, ואח"כ יבוא לביהכנ"ס רק לברכת כהנים, וכך לא יפסיד.
כוונתך אם ימצא מנין למנחה גדולה?השאלה אם ימצא מנין
כןכוונתך אם ימצא מנין למנחה גדולה?
גם אם לא צריך מהתפילה, כאן זה כן בשעת התפילה, רק שהוא לא מתפלל במנין זה.עכ"פ כנראה כוונתך לומר שלא צריך להיות חלק מהמניין בשביל להיכלל בברכת כהנים. ולכאורה הוא נכון. כי הרי רבנן תיקנו שברכת כהנים תהיה על סדר התפילה, אבל מהתורה לא צריך בתפילה.
באמת יש מניינים שהיום לא עשו מנחה גדולה, אלא רק קטנה, אבל ראיתי גם מניינים של מנחה גדולה.
אבל אסור לעשות כן לכתחילה כי זה 'תרתי דסתרי' (יתכן להקל בזה בשעה''ד, או בע''ש קיל טפי כמובא בשו''ע שמקדימים התפילה ואולי בכה''ג חשיב שעה''ד)יש בתי כנסת אצלנו (כלומר, כל בתי הכנסת שמתפללים פלג) שמתפללים מנחה וערבית בסמוך, ושניהם אחרי פלג.
(אגב, אמרתי אתמול בשיעור שעדיף להתפלל מנחה קטנה ולא גדולה כדי להרוויח ברכת כהנים (חוץ ממה שהקראתי להם את השו"ע שתמיד עדיף לכתחילה להתפלל מנחה קטנה), ומישהו אמר לי שיתפלל מנחה גדולה, ואח"כ יבוא לביהכנ"ס רק לברכת כהנים, וכך לא יפסיד.
חוץ ממקום אחד נראה לי כל הבתי כנסת באזור עשו ככה.אבל אסור לעשות כן לכתחילה כי זה 'תרתי דסתרי' (יתכן להקל בזה בשעה''ד, או בע''ש קיל טפי כמובא בשו''ע שמקדימים התפילה ואולי בכה''ג חשיב שעה''ד)
רוצים לקדש מיד בצאה"כ.אפשר גם ככה: מנחה 4:20, קבלת שבת - 4:45, ערבית - 4:55, סיום התפילה - 5:15 צאת הצום - 5:23