שמעתי בשם מורנו הגרש"י זעפראני שליט"א לבאר את הפסוק "אל תירא כי יעשיר איש, כי ירבה כבוד ביתו, כי לא במותו יקח הכל"
דהנה היה צריך לומר אל תחמוד כי יעשיר איש - כי לא במותו יקח הכל.
וביאר דבודאי בצל החכמה בצל הכסף, וכשבורא עולם משפיע עושר על האדם יש לכך סיבה, ולפעמים הוא אף ראוי לכבוד. ואולם כבוד - כן. יראה לא.
והטעם לכך "כי לא במותו יקח הכל" ורק את הת"ח צריך לכבד מתוך יראה, "את ה' אלוקיך תירא" לרבות ת"ח. כיון שעסק בתורה נעשית שלו, בתחילה בתורת ה' חפצו, ולאחר שעמל בתורה ובתורתו יהגה יומם ולילה.
ושח לי אחד מנכדיו, שפעם אחד מגדולי העשירים בארה"ב שאל את הרב מה הטעם שרבי מכבד עשירים, והרב אמר לו פשט זה, ואותו עשיר אמר אח"כ כי נאים הדברים למי שאמרם, כי באמת הוא רואה שהרב מכבדו מאוד, אבל לא כבוד של יראה כפי שלפעמים חש מאחרים.