באנר תרומה

תרומת איברים ממת לצורך פיקו"נ

אלישמע

חבר ותיק
הצטרף
10/4/25
הודעות
1,029
שאלה תיאורטית, שאולי אין לה קיום במציאות, אבל לו יצוייר שכן.
אדם שהוא מת גמור לפי כל השיטות.
והתגלתה טכניקה חדשה לתפעל את הלב שלו מחדש ע"י קוצב לב וכדו',
וכעת ניתן להשתיל את לבו באדם שזקוק להשתלת לב דחופה ובכך להציל את חייו.
הנידונים לכאו': ניתוח המת (ניוול המת), הנאה ממת וכו', לכאו' נדחים מפני פיקו"נ.
אולם האם יש כאן שאלה של פיקו"נ למת עצמו, שהרי בבוא היום בתחיית המתים הוא יקום ויזדקק ללב שלו.
מי אמר שמותר לו לסמוך אז על הנס ולתרום את הלב שלו היום (יחתום לעמותת...), או לחילופין מי אמר שמותר לנו לנוול את הגופה ולהביא את הנפטר בוודאות לידי הסתמכות על הנס בעתיד.
סברות/מקורות בבקשה.
(כשאני אומר סברות, אין כוונתי לסברא יבשה "אני חושב שמותר", אלא לנימוק שמתייחס לסברא האחרת ולעדיפות שיש בצד זה או אחר).
 
מי אמר שמותר לו לסמוך אז על הנס ולתרום את הלב שלו היום (יחתום לעמותת...), או לחילופין מי אמר שמותר לנו לנוול את הגופה ולהביא את הנפטר בוודאות לידי הסתמכות על הנס בעתיד.
לא הבנתי...
אם יהיה נס שהוא יקום בתחיית המתים, אז יהיה גם נס שיהיה לו לב (או שהוא לא יצטרך)

וכי כל המתים מתאונות דרכים/פיגועים וכדו' לא יוכלו לקום בגלל שחסר להם איזה שהם איברים?
 
לא הבנתי...
אם יהיה נס שהוא יקום בתחיית המתים, אז יהיה גם נס שיהיה לו לב (או שהוא לא יצטרך)

וכי כל המתים מתאונות דרכים/פיגועים וכדו' לא יוכלו לקום בגלל שחסר להם איזה שהם איברים?

אמת שעצם התחייה היא נס,
אבל מי אמר שמותר לכל אחד לגרום לעצמו שיעשה לו נס נוסף ?
אגב; גם זה שנרצח בפיגוע, יש לו לב ! רק הוא התפוצץ לרסיסים או נשרף.
החלקיקים האלו יחזרו מכל מקום שהם להשלים לו את הלב.
גם זה שנקבר עם לבו, לבו התכלה בעפר מזמן, ויצטרך נס להשיבו כבראשונה.
אך מי אמר שמותר לאדם לוותר על לבו ולתיתו לאחר ע"מ שלעתיד יעשה לו נס נוסף מחוץ לתכנית היינו לייצר לו לב חדש ?
 
אך מי אמר שמותר לאדם לוותר על לבו ולתיתו לאחר ע"מ שלעתיד יעשה לו נס נוסף מחוץ לתכנית היינו לייצר לו לב חדש ?
מטונך, למה שיצטרך לב חדש? הלב שהוציאו מהאיש החולה וזרקו אותו היכן שהוא, יחזור אליו, והלב שהפקיד המת אצל החולה, יחזור אליו כשיחיה.
 
מטונך, למה שיצטרך לב חדש? הלב שהוציאו מהאיש החולה וזרקו אותו היכן שהוא, יחזור אליו, והלב שהפקיד המת אצל החולה, יחזור אליו כשיחיה.

זו השאלה, האם כשאדם מוותר על שלו מרצון ונותן אותו לאחר לאחר, האם גם כהאי גוונא שרי, או לא. - ואינו דומה למי שנשרף לו הלב.
 
אמת שעצם התחייה היא נס,
אבל מי אמר שמותר לכל אחד לגרום לעצמו שיעשה לו נס נוסף ?
זה לא "נוסף" זה חלק מתחיית המתים.

כל אחד שמת הייתה לו "בעיה" כל שהיא, וה' יתברך מתקן את הכל לפני תחיית המתים ואותו דבר גבי הלב
 
זה לא "נוסף" זה חלק מתחיית המתים.

כל אחד שמת הייתה לו "בעיה" כל שהיא, וה' יתברך מתקן את הכל לפני תחיית המתים ואותו דבר גבי הלב

מי שהיתה לו בעייה כן,
אבל מי אמר שמותר לאדם להביא על עצמו בעיות ולסמוך על הנס.
 
ויזדקק ללב שלו.
בעצם לאף אחד לא נשאר 'לב' לאחר תקופה קצרה שם למטה ..
כנראה שאלתך נובעת מכך שתחיית המתים היא מהלך שהטביע השי"ת בבריאה, וא"כ הוא אמור לפעול לפי ה'כללים' שחקק המחוקק.
על י"ל, שהרי רבים הם אלו שנפטרו בחסרון אבר ל"ע ומה לי חיצוני מה לי פנימי, מה לי נעשה בבחירה ומה לי נעשה להצלת שאר הגוף.
צ"ל שהוא יתברך בורא גוף חדש (כמעט) יש מאין ..
 
בעצם לאף אחד לא נשאר 'לב' לאחר תקופה קצרה שם למטה ..
כנראה שאלתך נובעת מכך שתחיית המתים היא מהלך שהטביע השי"ת בבריאה, וא"כ הוא אמור לפעול לפי ה'כללים' שחקק המחוקק.
על י"ל, שהרי רבים הם אלו שנפטרו בחסרון אבר ל"ע ומה לי חיצוני מה לי פנימי, מה לי נעשה בבחירה ומה לי נעשה להצלת שאר הגוף.
צ"ל שהוא יתברך בורא גוף חדש (כמעט) יש מאין ..

אמת שעצם התחייה היא נס,
אבל מי אמר שמותר לכל אחד לגרום לעצמו שיעשה לו נס נוסף ?
אגב; גם זה שנרצח בפיגוע, יש לו לב ! רק הוא התפוצץ לרסיסים או נשרף.
החלקיקים האלו יחזרו מכל מקום שהם להשלים לו את הלב.
גם זה שנקבר עם לבו, לבו התכלה בעפר מזמן, ויצטרך נס להשיבו כבראשונה.
אך מי אמר שמותר לאדם לוותר על לבו ולתיתו לאחר ע"מ שלעתיד יעשה לו נס נוסף מחוץ לתכנית היינו לייצר לו לב חדש ?

ולשאר דבריך, איני יודע מהו "טבע שהטביע השי"ת בבריאה", אחר שתחיית המתים אינו טבע בבריאה, אלא יציאה גמורה מדרך טבע הבריאה.
רק היא הבטחה שיהיה לנו נס ופלא. אבל לאור הידיעה שאין סומכים על הנס מחד, ועל שעולם כמנהגו נוהג מאידך, שאלתי האם מותא לאדם להגדיל את הנס יותר ממה שהוא צריך להיות.
 
אם אני מבין כוונתך, הרי שאתה מסכים שאולי אסור לתרום איברים.
אני ממשיך את הקו התאורטי שלך ... וזה מה שאמרתי 'כנראה שאלתך נובעת מ ...'
מה זה משנה אם הלב נעלם כדרכו של עולם או שהוא נתרם בדרך כל שהיא, הוא יחזור !
ואז יש לצדד להתיר.
 
אני ממשיך את הקו התאורטי שלך ... וזה מה שאמרתי 'כנראה שאלתך נובעת מ ...'

הסברתי דברי מהיכן שאלתי נובעת.
מקוה שהסברת אותי נכון.


מה זה משנה אם הלב נעלם כדרכו של עולם או שהוא נתרם בדרך כל שהיא, הוא יחזור !
ואז יש לצדד להתיר.

משנה מאד, אם השי"ת גזר שהלב יעלם (במשך הזמן) אז זה ענין שלו,
אבל האדם אסור לו לגרום שהלב יעלם (ובודאי לא כאן ועכשיו), ולומר ה' יעשה לי נס ויחזיר אותו.
 
ראשי תחתית