בא חבקוק והעמידן על אחת "צדיק באמונתו יחיה" מיקוד עבודת ה' רק באמונה

מים מתוקים

חבר חדש
הצטרף
25/12/24
הודעות
109
עד כמה שחבקוק בא והעמיד את קיום כל התורה והמצוות ע"י מצוות האמונה, נראה לי שכדאי למקד את כל העבודה, ההתעלות, והמוסר דווקא ורק בנושא האמונה, וממילא תיגרם התפתחות והתקדמות בכל שאר ענייני העבודה הרוחנית, מה חו"ר הפורום חושבים ע"כ?

באשכול הזה יובאו חיזוקים בענייני האמונה
 
בְּנוֹגֵעַ לֶעָבָר אֲנָשִׁים שׁוֹאֲלִים 'לָמָּה?' וּבְנוֹגֵעַ לֶעָתִיד הֵם שׁוֹאֲלִים 'מָה יִהְיֶה?'. הַמִּילָה 'לָמָּה' בְּגִימַטְרִיָּה 75 וְכֵן גַּם 'מָה יִהְיֶה' בְּגִימַטְרִיָּה 75. וְהִנֵּה רְאֵה זֶה פֶּלֶא - גַּם הַמִּלָּה 'בִּטָּחוֹן' עוֹלָה בְּגִימַטְרִיָּה 75. לְלַמְּדֵנוּ שֶׁמִּי שֶׁיֵּשׁ לוֹ בִּטָּחוֹן נִצּוֹל מִכָּל הַחֲשָׁשׁוֹת, הַפְּחָדִים וְהַסְּפֵקוֹת - הֵן בְּנוֹגֵעַ לֶעָבָר וְהֵן בְּנוֹגֵעַ לֶעָתִיד וְאֵינוֹ שׁוֹאֵל לֹא 'לָמָּה' וְלֹא 'מָה יִהְיֶה'!

רַבִּי יְהוּדָה אַרְיֵה דִּינֶר
 
בֶּן אָדָם צָרִיךְ לְהַאֲמִין שֶׁכָּל הַמְּאֹרָעוֹת שֶׁעוֹבְרִים עָלָיו הֵם לְטוֹבָתוֹ. וּכְשֶׁמַּאֲמִין בְּכָךְ, הוּא מַשְׁפִּיעַ עַל יְדֵי זֶה עַל עַצְמוֹ חֲסָדִים גְּלוּיִים

'צֶמַח צַדִּיק' - פָּרָשַׁת כִּי תִּשָּׂא ד"ה "וְאַחַר כָּךְ קוֹרִין"
 
בִּימֵי הַשּׁוֹאָה נִגְּשׁוּ יְהוּדִים מְעוּנִים אֶל הָאַדְמוֹ"ר בַּעַל 'עֲקֵדַת יִצְחָק' מֵאֲלֶכְּסַנְדֶּר וּשְׁאָלוּהוּ עַל לְשׁוֹן הַפָּסוּק "לְהַגִּיד בַּבֹּקֶר חַסְדֶּךָ וֶאֱמוּנָתְךָ בַּלֵּילוֹת" - מַדּוּעַ כָּתוּב *וֶאֱמוּנָתְךָ ? לִכְאוֹרָה רָאוּי הָיָה לִכְתֹּב וֶאֱמוּנָתֵנוּ* שֶׁהֲרֵי מְדֻבָּר עַל הָאֱמוּנָה שֶׁלָּנוּ בְּמַהֲלַךְ הַנִּסְיוֹנוֹת?
הֵשִׁיב הָאַדְמוֹ"ר וְאָמַר - אִם הקב"ה מַעֲמִיד אוֹתָנוּ בְּנִסָּיוֹן בָּרוּר שֶׁהוּא מַאֲמִין בָּנוּ וּבִיכָלְתֵּנוּ לַעֲמֹד בּוֹ וְזוֹ הַכַּוָּנָה בַּמִּלָּה 'וֶאֱמוּנָתְךָ' - לְאוֹתָהּ אֱמוּנָה שֶׁהוּא מַאֲמִין בְּכָל יְהוּדִי וִיהוּדִי וּבִיכָלְתּוֹ לַעֲמֹד בְּנִסָּיוֹן בְּהַצְלָחָה!
 
המהר"ל בחידושי אגדות בבא מציעא לג. "כי האדם בקל פועל בעצמו וכו' וכאשר הוא מתיירא מן העניות הרי יתן לעניות מקום בו ובא אליו הדבר וכמו שאמר איוב "אשר יגורתי יבא לי" כי כאשר הוא ירא מן דבר אחד והוא בעצמו מקטין עצמו לפני אותו דבר שהוא ירא ממנו ובזה פועל בו אותו דבר ובפרט העניות שהוא ההעדר, וכאשר נותן עצמו אל ההעדר מקבל ההעדר שהוא רודף אחריו תמיד וכו' שהמחשבה והשכל הוא פועל באדם ומקבל עניות והבן זה" וכן הפוך..
 
כָּל שֶׁחָכְמָתוֹ מְרֻבָּה מִמַּעֲשָׂיו, לְמָה הוּא דּוֹמֶה?
לְאִילָן שֶׁעֲנָפָיו מְרֻבִּין וְשָׁרָשָׁיו מֻעָטִין,
וְהָרוּחַ בָּאָה וְעוֹקְרַתּוּ וְהוֹפְכַתּוּ עַל פָּנָיו.
 
אנו קונים את הכוח מאת ה' יתברך בקנין חליפין, אנו נותנים לו קיווי ובטחון ובתמורתם מקבלים כוח, כמו שכתוב "וקווי ה' יחליפו כח".

בשם המהר"ם שיק זצוק"ל
 
כְּשֶׁיַּגִּיעַ הָרֶגַע הַנָּכוֹן, יִשָּׁבְרוּ גַּם שְׁעָרִים מִבַּרְזֶל

רַבִּי יִצְחָק זְאֵב הַלֵּוִי סוֹלוֹבֵיְצִ'יק בְּמַעֲנֶה לְאָב שֶׁהִתְמַרְמֵר עַל כָּךְ שֶׁבִּתּוֹ לֹא מוֹצֵאת אֶת זִוּוּגָהּ - 'הָרַב מִבְּרִיסְק' חֵלֶק ג' עמ' 506
 
לִפְעָמִים מַחֲלִיפִים לָאָדָם אֶת מְקוֹר פַּרְנָסָתוֹ, הַמַּטָּרָה הִיא כְּדֵי שֶׁיִּתְרַגֵּל לֶאֱמוּנָה וּבִטָּחוֹן
רַבִּי אִיתָמָר מִקּוֹנְסְקְוֹלָא
 
ראשי תחתית