בד"ץ מנצ'סטר: האם זו כשרות ראויה לבני תורה?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול איש מאסף
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
שאלה מענין לענין באותו ענין?
היום דיברתי עם כמה אברכים בכולל, הם טענו שרבנות זה כשר מעיקר הדין. רק שאנחנו מהדרים לאכול מהודר האם זה נכון?
מי שיכול לעדכן זה יהיה לתועלת!
יש אשכול בעניין כשרות רבנות.
 
היום דיברתי עם כמה אברכים בכולל, הם טענו שרבנות זה כשר מעיקר הדין. רק שאנחנו מהדרים לאכול מהודר האם זה נכון?
זה רוח חדשה...
אף אחד לא אומר שזה ודאי טרף.
אבל זה נועד לשמור על מסגרת מינימלית של כשרות להמון באופן שלא יכביד עליהם.

ממתי בני תורה סומכים על רבנות?
 
זה רוח חדשה...
אף אחד לא אומר שזה ודאי טרף.
אבל זה נועד לשמור על מסגרת מינימלית של כשרות להמון באופן שלא יכביד עליהם.

ממתי בני תורה סומכים על רבנות?
ברור שכל בן תורה לא מעלה על דעתו לאכול רבנות, גם אם הוא לא מבין למה זה ברור, וכנראה שזה ברור גם להם, אבל תוך כדי שיח ניסיתי באמת להבין הרי אם וזה נכון שזה כשר מעיקר הדין, אז למה בשעת הדוחק לא נסמוך על זה?
זה לא שאלה, זה ניסיון להבין במדויק יותר.
 
זה רוח חדשה...
אף אחד לא אומר שזה ודאי טרף.
אבל זה נועד לשמור על מסגרת מינימלית של כשרותלהמון באופן שלא יכביד עליהם.

ממתי בני תורה סומכים על רבנות?

כמדומה שהרב יצחק יוסף הדגיש זאת כמה פעמים, ונפק"מ לאחד שמזמינים אותו לבית של חבר, או אם כבר קנה מהמכולת, מה יעשה בדיעבד. אבל לכתחילה בוודאי שיעדיף את ההכשר הטוב ביותר.
 
כמדומה שהרב יצחק יוסף הדגיש זאת כמה פעמים, ונפק"מ לאחד שמזמינים אותו לבית של חבר, או אם כבר קנה מהמכולת, מה יעשה בדיעבד. אבל לכתחילה בוודאי שיעדיף את ההכשר הטוב ביותר.
במילים אחרות אתה אומר שהגר"י אומר שאם אדם נמצא אצל חבירו שיאוכל רבנות באמת????.
 
השבוע מישהו סיפר לי שהיה לפני שבוע בבני ברק בשבת בשיעור של הרב יגאל כהן (הבנתי שכיום הוא אחראי משהו בכשרות ברבנות), ואמר שאפשר לכתחילה לאכול וכו'. (ואותו אחד סיפר לי שהוא אמר לרב יגאל שגם הרב יצחק יוסף אומר ככה, והרב שמח בכך).
נ.ב. אותו אחד שסיפר לי אמר שהרב יגאל אמר שבשבועות הוא ידבר ע"ז בשיעור באריכות. אולי מישהו יודע על מישהו שמכיר מישהו שהיה שם ויוכל לספר על מה דיבר.
 
במילים אחרות אתה אומר שהגר"י אומר שאם אדם נמצא אצל חבירו שיאוכל רבנות באמת????.

גם לפי הגר"ע יוסף, המתארח אצל חברו ומגיש לו בשר לאכול ואינו יודע מה כשרותו, אם סתם רבנות או חלק, מותר לו לאכול משום ס"ס (שו"ת יביע אומר חלק ה - יורה דעה סימן ג).
 
הבאתי לעיל מפורום לתורה עדויות מגדולי המבינים בכשרות. חבל על כל מיני שמועות מהחברותא של השכן.
אולי כדאי שמישהו יצטט משם את החשובות ביותר.
תודה רבה.
 
מה שהבאת זה הכשר אחר, הרב ועסטהיים.
ועל מה הוא דיבר?
ומה שהביא אחר מפורום לתורה, זו בדיוק ההגדרה לשמועות מהחברותא של השכן.
כל שמועה יכולה להיות קרובה ורחוקה.
וכשאחד כותב, לא משנה אם בפורום דידן או בפורום אחר, כי שאל רב שכולם מכירים, זו השמועה הכי קרובה שיכולה להיות.
 
ראשי תחתית