יחזקאל "בֶּן אָדָם שִׂים פָּנֶיךָ אֶל גּוֹג אֶרֶץ הַמָּגוֹג"

תמחל לי, אבל יש הבדל גדול מאד בין "משל" של "גר זאב עם כבש" שהוא משל לאוה''ע ולא כפשוטו, וזה דבר שמתבאר גם מדרך בנ''א לדבר כן, וכל מפרשי המקרא מסבירים כן. משא''כ כאן שדברי חז''ל ברורים בתלמוד ירושלמי דף שלם על זה.

זה ירושלמי שמבאר כך את הנבואה.

ממש לא הוא מגדולי מפרשי הנבואות, ולא מכחישי. ויעויין באגרת תימן. ובהלכות מלכים. ואכמ''ל.
אתה פשוט מתעלם מדבריו! הוא כתב במפורש מספר פעמים: "וכן כל היוצא באלו הדברים" והוא כתב במפורש שכל הדברים הקשורים בביאת המשיח וכדו', אין שום השערה איך יקרו עד שיקרו.
וזה גם היחס לירושלמי שהבאת, ואכמ"ל.
עיין ברמב"ם שוב, ותתייחס לגוף הדברים.
 
הרמב"ם כותב בעצם שני דברים הקשורים לכל הנבואות של ימות המשיח:
1. חלק מהם הם משלים ומטאפורה כמו: "נמר עם גדי ירבץ" וכו'. אני לא יודע אם מגו"מ, שייכת לקטג' הנ"ל, אולם מכאן הוצאתי את דברי שהמסר הוא החשוב, ודרכי הביטוי שלו הם משניים ולא בהכרח שיקרו.
2. גם מה שלא משלים, אך קשור איכשהוא בביאת המשיח והגאולה, אין לדעת איך יקרה עד שיקרה, ומג"מ בוודאי שייכת להנ"ל.
 
ראשי תחתית