בכדי שייעשו במצטמק ויפה לו

החש בראשו

סייג לחכמה שתיקה!
הצטרף
22/12/24
הודעות
275
מיקום
אורו של עולם
בשו״ע (רנ״ג א׳) כתב שבעבר ושהה צריך להמתין למוצ״ש והרמ״א הוסיף בכדי שייעשו. ואני שואל האם האיסור בכדי שייעשו הוא גם במצטמק ויפה שצריך להמתין למוצאי שבת בשיעור הזמן של המצטמק ויפה לו, ואז תצא חומרא גדולה שאם זה הצטמק 10 שעות על הפלאטה צריך להמתין 10 שעות, או דילמא כיון שכל הגזרה במצטמק ויפה לו היא כדי שלא יחתה אבל אין איסור בעצם הצימוק על זה לא גזרו.
מכיון שאין הזמן בידי כעת לבדוק אשמח למקור ברור.
 
זה כמעט ולא שייך מסיבה מאד פשוטה.

המחבר מתיר להשהות על כירה שאינה גו"ק רק מצטצק ורע לו. והרמ"א מתיר ממאכל בן דרוסאי.

זאת אומרת בשביל שיהיה שהייה אסורה צריך לרמ"א פחות ממאב"ד ולמחבר מצטמק ויפה לו.

בנוסף פלאטה היא לא כירה שאינה גו"ק לכל היותר היא גו"ק. ולגרע"י זצ"ל זה סמיכה.

ועוד ששיעור הבכדי שיעשו הוא כמה זמן יקח עד שזה יעשה מצטצק ורע לו לפי המחבר. והרי גדר מצטמק ור"ל הוא לפי האדם שאם הוא רוצה למשל חתיכות בשר גדולות ועכשיו בבישול הם נהיים קטנות יותר אז זה כבר רע לו.
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית