בקשת מראי מקום שציין הילקוט יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אתה אומר זאת מידיעה?
אשמח למקור...
א. תראה שם בספר מלוה ה' שאת ההקדמה שם כתב כבר בסוף תשנ"ד [כפי שחתם שם את התאריך]
ב. הר' מזוז העיד כן [עיין לעיל שמו בבית נאמן את הקטע] שהספר מלוה ה' יצא "חצי שנה" קודם יביע אומר הנ"ל
 
א. תראה שם בספר מלוה ה' שאת ההקדמה שם כתב כבר בסוף תשנ"ד [כפי שחתם שם את התאריך]
אוסיף לומר שאת ההקדמה כתבה בסוף תשנ"ד וכבר הספר היה מוכן ועומד להדפסה כפי שכתוב בהקדמה, ומיד בתחילת תשנ"ה הדפיס הספר
מלוה ה.JPG
מלוה ה- ב.JPG
 
א. תראה שם בספר מלוה ה' שאת ההקדמה שם כתב כבר בסוף תשנ"ד [כפי שחתם שם את התאריך]
ב. הר' מזוז העיד כן [עיין לעיל שמו בבית נאמן את הקטע] שהספר מלוה ה' יצא "חצי שנה" קודם יביע אומר הנ"ל
צודק...
באמת קשה לומר זאת על הרב משה לוי זצוק"ל.
(אא"כ אולי ראה את הדברים באור תורה, אבל איך שהרב יצחק יוסף שליט"א כתב לא משמע כן)
 
הרב יצחק במאמרו הנ"ל סה"כ תימצת את דברי אביו מרן הגרע"י זיע"א שכתב איהו בעצמו את המילים "בספר מעשה בי"ד" (נדפסה תשובתו בקובץ משנת יוסף גליון יג עמ' שעא), ואין עליו השגה בענין זה, שהוא זה שטעה. כי כאמור בא סה"כ להליץ יושר ע"ד אביו בתקופה הנ"ל, והיה צריך לערוך את תשובתו ועשה כנ"ל.
וא"כ יתכן שהרב משה לוי זצ"ל ראה זאת במאמר הנ"ל, או שראה את התשו' כת"י של מרן זיע"א שאולי נדפסה אז באיזה'ו מקומן.
 
וא"כ יתכן שהרב משה לוי זצ"ל ראה זאת במאמר הנ"ל, או שראה את התשו' כת"י של מרן זיע"א שאולי נדפסה אז באיזה'ו מקומן.
יתכן מאוד שהרב משה לוי העתיק מיביע אומר שאמור לצאת לאחמ"כ
מאוד יתכן [איך לא חשבנו על זה לבד]
 
יתכן מאוד שהרב משה לוי העתיק מיביע אומר שאמור לצאת לאחמ"כ
מאוד יתכן [איך לא חשבנו על זה לבד]
לא כתבתי שהעתיק מיבי"א, אלא מהתשו' הקצרה שמרן הגרע"י כתב לפנ"ז, בשנת תשל"ג, והתפרסמה לפי חיפוש קטן כבר בתשמ"ד בס' המעמד האישי של הקראים עמ' 139 ואולי בעוד מקומות.
 
לא כתבתי שהעתיק מיבי"א,
אבל בסיפור שם כותב שזה היה מיביע אומר..

מ"מ- אין דרך הר' משה לוי להעתיק מיביע אומר מבלי לכתוב, מי שמכיר את סגנונו תמיד ותמיד מזכיר הן זה דברים שמסכים עמו וכן בדברים חלוקים תמיד מזכיר
ואין זה דרכו להעתיק ממנו מבלי לציין [ועוד דבר כזה קריטי, שאינו מצוי כזה ספר כ"ש דכ"ש היה מזכירו].
כך שזה ודאי מנותק מהמציאות מכל כיוון
 
אבל בסיפור שם כותב שזה היה מיביע אומר..
אה"נ, יתכן שבפרט זה חל אי דיוק. אבל מכאן ועד להעביר את הטעות לרב יצחק יש מרחק.
מ"מ- אין דרך הר' משה לוי להעתיק מיביע אומר מבלי לכתוב, מי שמכיר את סגנונו תמיד ותמיד מזכיר הן זה דברים שמסכים עמו וכן בדברים חלוקים תמיד מזכיר
ואין זה דרכו להעתיק ממנו מבלי לציין [ועוד דבר כזה קריטי, שאינו מצוי כזה ספר כ"ש דכ"ש היה מזכירו].
כך שזה ודאי מנותק מהמציאות מכל כיוון
זו כבר טענה אחרת, שצריכה לדון בפנ"ע.
 
אה"נ, יתכן שבפרט זה חל אי דיוק. אבל מכאן ועד להעביר את הטעות לרב יצחק יש מרחק.
לא העברנו את הטעות
אלא הוכחנו שהוא עצמו כתב באור תורה הנ"ל וייחס זאת לאחרים
 
אלא הוכחנו שהוא עצמו כתב באור תורה הנ"ל וייחס זאת לאחרים
את זה ביארתי היטב, שסה"כ הביא את דברי אביו, בשינוי עריכה קל.
ולגבי הרב משה לוי, אין לא לי ולא לך דרך לדעת מה כתב בכת"י של מלוה ה', ומה השמיט.
 
לא.
זה פשוט מדהים!!
אם זה הרב משה לוי ה''ה @שמעון טרבלסי @אור יעקב ימציאו כל טצדקי שבעולם להוכיח שזה הוא ויציינו לאיזו תשובה נידחת מתשמ''ד באיזה קובץ עלום שם
אך אם זה הרב יצחק הם גם ימצאו כל טצדקי שהכל בסדר ומה כבר הוא אמר?? והוא העתיק מהאבא
ממש עיון זך, ותורת החילוק על סטרואידים
 
לא.
זה פשוט מדהים!!
אם זה הרב משה לוי ה''ה @שמעון טרבלסי @אור יעקב ימציאו כל טצדקי שבעולם להוכיח שזה הוא ויציינו לאיזו תשובה נידחת מתשמ''ד באיזה קובץ עלום שם
אך אם זה הרב יצחק הם גם ימצאו כל טצדקי שהכל בסדר ומה כבר הוא אמר?? והוא העתיק מהאבא
ממש עיון זך, ותורת החילוק על סטרואידים
לא אמרתי שזה בוודאות הרב משה לוי זצוק"ל.
זה יכול להיות הוא ויכול להיות מישהו אחר, אבל זאת לא נדע כי מחק זאת מהספר.
 
אבל זאת לא נדע כי מחק זאת מהספר.
לא מחק ולא בטיח
אין דרכו של הרב משה לוי בכלל בדברים כאלה להעתיק מהיביע אומר ולייחס זאת אליו
מי שעובר על ספריו אין דבר כזה שאינו מזכיר אם לקח מהיביע אומר
כ"ש דכ"ש- בדבר כזה קריטי, ודאי ודאי שהיה מזכיר, ולא היה צריך למחוק

וכבר הוכחנו באותות ומופתים שבעל המעשה והסיפור זה הוא בעל הדבר כאשר כתב באור תורה, ופשוט ברוב הרגלו להעיר על הרב משה לוי הלביש המעשה עליו
והדברים פשוטים וברורים לכל מי שמכיר את סגנונו של הרב המשיג
 
לא מחק ולא בטיח
אין דרכו של הרב משה לוי בכלל בדברים כאלה להעתיק מהיביע אומר ולייחס זאת אליו
מי שעובר על ספריו אין דבר כזה שאינו מזכיר אם לקח מהיביע אומר
כ"ש דכ"ש- בדבר כזה קריטי, ודאי ודאי שהיה מזכיר, ולא היה צריך למחוק

וכבר הוכחנו באותות ומופתים שבעל המעשה והסיפור זה הוא בעל הדבר כאשר כתב באור תורה, ופשוט ברוב הרגלו להעיר על הרב משה לוי הלביש המעשה עליו
והדברים פשוטים וברורים לכל מי שמכיר את סגנונו של הרב המשיג
- אם הרב יצחק יוסף שליט"א אמר שמרן זצוק"ל סיפר לו זאת, אני מאמין לו ללא שום פקפוק.

- יכול להיות שיש אי דיוקים בדברים, וכמו שאמרתי אף אחד לא אמר שזה הרב משה לוי זצוק"ל בוודאות, אבל מכאן ועד "להדביק" סיפור זה על מרן שליט"א...
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית