הקשה מהר"ם חלאווה (ו ע"ב, בא"ד א"ר יהודה הבודק צריך שיבטל) על רש"י דס"ל דמהות הביטול הוא דמשוי ליה כעפרא דארעא, וז"ל: והגע עצמך מי לא אמרת דבטול דמשמע דמבטל ליה מדין חמץ ומשוי ליה עפרא, וכיון דבטליה תו לא עבר עליה ואע"ג דאיתיה ברשותיה משום דעפרא בעלמא חשיב, א"כ יהיה מותר בהנאה ואפילו בפסח. ע"כ.
יל"ע, ודלמא חמץ שביטלו איסור הנייתו דרבנן?
יל"ע, ודלמא חמץ שביטלו איסור הנייתו דרבנן?