באנר תרומה

ביטאון מן המאור שע"י בוגרי ישיבת מאור התורה

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
כמובן שכוונת הכותב לא היתה על הגרע"י, כהדמגוגיה הזולה שניסו למכור בפורום חסידי הרב יצחק, אלא הכונה מסתמא היתה על הרב יצחק בעצמו.
 
כמובן שכוונת הכותב לא היתה על הגרע"י, כהדמגוגיה הזולה שניסו למכור בפורום חסידי הרב יצחק, אלא הכונה מסתמא היתה על הרב יצחק בעצמו.
צריך לציין שהרבה פעמים קשה לבודד את הביקורת על הרב יצחק מהרב עובדיה משום שהוא ממשיך את דרכו בהרבה מובנים.
למשל, הטענה שלך שספרדים גידלו בתים של תורה למרות ילקוט יוסף, והפנית להקדמה של הרב אופיר מלכא - שם הלוא מדובר על הנוהגים כפסקי הרב עובדיה. אלא שזה כבר נוהג ידוע - נוח יותר להתנגד לבקר את פסקי הרב עובדיה כשהביקורת מופנית לרב יצחק שהסתכסך עם רבים, ולתמוך במקביל בעקיפין ובמישרין ברב עובדיה - על ידי השימוש בהאדרת דמותו ובמפעליו ובהערצתו, או בתמיכה ברבי דוד יוסף - הכל לפי האינטרס.
 
צריך לציין שהרבה פעמים קשה לבודד את הביקורת על הרב יצחק מהרב עובדיה משום שהוא ממשיך את דרכו בהרבה מובנים.
מה זה קשור לעניננו?
מה שכתבו המערכת בגיליון שם, לדעתי ממש תואם לרה"ר לשעבר הרב יצחק יוסף.
 
צריך לציין שהרבה פעמים קשה לבודד את הביקורת על הרב יצחק מהרב עובדיה משום שהוא ממשיך את דרכו בהרבה מובנים.
למשל, הטענה שלך שספרדים גידלו בתים של תורה למרות ילקוט יוסף, והפנית להקדמה של הרב אופיר מלכא - שם הלוא מדובר על הנוהגים כפסקי הרב עובדיה. אלא שזה כבר נוהג ידוע - נוח יותר להתנגד לבקר את פסקי הרב עובדיה כשהביקורת מופנית לרב יצחק שהסתכסך עם רבים, ולתמוך במקביל בעקיפין ובמישרין ברב עובדיה - על ידי השימוש בהאדרת דמותו ובמפעליו ובהערצתו, או בתמיכה ברבי דוד יוסף - הכל לפי האינטרס.
ולא קרב זה אל זה.
הביקורת מבודדת היטב היטב.
שמעת מימיך את מרן זצ"ל אומר שאשה שתברך אחר הדלקה יהיו לה בנים עבריינים פרחחים שבאבניקים??? וכל מיני פנינים בסגנון. "הוא לא קרא" "חבל שלא התייעץ איתנו ופירסם" ועוד בסגנון זה שייכים רק לרב יצחק ועליו ורק עליו הבקורת.
 
מה זה קשור לעניננו?
מה שכתבו המערכת בגיליון שם, לדעתי ממש תואם לרה"ר לשעבר הרב יצחק יוסף.
שממשיך את דרכו של אביו בדברים אלה.
ידועים דבריו החריפים - על כוחות אחרים שמציעים אלטרנטיבה לפסיקתו - על מנהגי העדות, על האור לציון, על הרב אליהו, על הרבנים משאש ור"ב טולידאנו, הרב תופיק וכו'.
 
ולא קרב זה אל זה.
הביקורת מבודדת היטב היטב.
שמעת מימיך את מרן זצ"ל אומר שאשה שתברך אחר הדלקה יהיו לה בנים עבריינים פרחחים??? וכל מיני פנינים בסגנון. "הוא לא קרא" "חבל שלא התייעץ איתנו ופירסם" ועוד חלומות בסגנון זה שייכים רק לבן מסנהדריה ועליו ורק עליו הבקורת.
זו לא הדרך היחידה להביע ששתלטנות הלכתית וכבוד מדומה.
יש נוסחאות אחרות חריפות לא פחות כמו באתר של מרן האח
 
זו לא הדרך היחידה להביע ששתלטנות הלכתית וכבוד מדומה.
יש נוסחאות אחרות חריפות לא פחות כמו באתר של מרן האח
לא דמי ביטויים חריפים להמצאות חוזרות ונשנות.
 
זו לא הדרך היחידה להביע ששתלטנות הלכתית וכבוד מדומה.
יש נוסחאות אחרות חריפות לא פחות כמו באתר של מרן האח

אצל מרן האבא זצ"ל אכן היתה מגמה שכל הספרדים יעשו כמרן.
אבל כבוד מדומה לדעתי לא היה אצלו.
ברי לי שכל מעשיו ומאוייו לשם שמים בלבד ללא נגיעות ומידות רעות
 
בודאי, גם רבו הינו אברך צעיר...
בזמנו התפרסם מאמר של הרב אוברלנדר מבודפשט ובו התייחסות לחוברת קול תורה שהוציא הבן בעילום שם ובה "השיב" על כל החולקים על מרן האבא זצ"ל ובהערה כתב וראה זה פלא שכל החולקים מכונים שם "האברך".
 
הוא טוען שהגר"א חלק על מנהיגותו של הרב עובדיה וסבר שפסקיו מתאימים לבעלי בתים ואינני בטוח שהוא טועה...
הרב אופיר טען שבני תורה יראי שמים צריכים יותר להחמיר ולא לסמוך על קולות.
 
בזמנו התפרסם מאמר של הרב אוברלנדר מבודפשט ובו התייחסות לחוברת קול תורה שהוציא הבן בעילום שם ובה "השיב" על כל החולקים על מרן האבא זצ"ל ובהערה כתב וראה זה פלא שכל החולקים מכונים שם "האברך".
היכן התפרסם? ומה לאשכנזי להתערב במחלוקוות של ספרדים?
 
ידועים דבריו החריפים - על כוחות אחרים שמציעים אלטרנטיבה לפסיקתו - על מנהגי העדות, על האור לציון, על הרב אליהו, על הרבנים משאש

איזה "דברים חריפים" אמר על מרן הגר"ש משאש? לא מיניה ולא מקצתיה, רק שבחים לרוב.
 
איזה "דברים חריפים" אמר על מרן הגר"ש משאש? לא מיניה ולא מקצתיה, רק שבחים לרוב.
המחלוקת הייתה חריפה אך במקרה הזה הייתה עם כבוד הדדי באזכורים. בדרשות היה יותר כועס על כך שחושבים שמנהג מרוקו ניתן בסיני ודיבר על מנהג בורים ועמי ארצות וכדו', ושמתוך רצונו לקיים מנהגי מרוקו לא דק והסתמך על מנהג עמי הארץ וכדו'. מרן היה מגייס כל מי שבשפלנו זכר לנו ויפרקנו מצרנו, את בנו הרב יצחק שהשיב בטוב טעם, וחזר על מחלוקותיו הרבה פעמים בספריו ודרשותיו, והתחושה הייתה שהרב משאש הובא על ידו ממרוקו כדי למנותו לרבה של ירושלים ולא זכר לו טובה זו להיכנע לפסקיו ומרן ההרב יצחק הזכיר סיפור זה הרבה (ואגב, שמעתי מאחד מידידי הרב משאש שאין כן פני הדברים) - ולכן פרסם הרבה את טעיותיו. ובכלל, וזה עיקר דברי, באופן כללי נראה שמרן הגר"ע לא ניחא ליה כלל שחולקים עליו, ונכנס הרבה להשיב ולגלות "טעויותיהם" לדעתו וחזר על הדברים שוב ושוב - באופן שלא ראינו כ"כ אצל גדולים אחרים.
 
במקום לכתוב כל כך הרבה, יכולת לכתוב מילה אחת - "טעיתי".

מעולם לא דיבר מילה אחת של גנאי על מרן הגר"ש משאש זצוק"ל, וזה בגלל שהוא השכיל לכבדו מאוד למרות שחלק עליו בעשרות הלכות, ועמד על שלו בתוקף ובעוז.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית