ותהי אחריתה חיים ושבע ושלום

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אד יעלה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
באנר תרומה

אד יעלה

חבר קבוע
הצטרף
11/5/25
הודעות
296
עלה לי היום בתפילה רעיון
שאחרית ענינו מלכות שהוא אחרון הספירות וכמו מגיד מראשית אחרית
חיים שהוא הבינה
שבע מלשון שבע ספירות דהיינו כל הז''א ונו''ק
ושלום שהוא היסוד כמו שכתוב הנני נותן לו את בריתי שלום
כלומר שמהבינה דרך הז''א והיסוד יהיו מחוברים למלכות.
אשמח לשמוע חוו''ד.
 
השבע ספירות כוללות כבר את היסוד, ואמאי צריך תו למתנייה "ושלום".
ועו"ק, שהשבע ספירות כוללים אף את המלכות, וצ"ב כנ"ל.
 
השבע ספירות כוללות כבר את היסוד, ואמאי צריך תו למתנייה "ושלום".
ועו"ק, שהשבע ספירות כוללים אף את המלכות, וצ"ב כנ"ל.
השאלה הראשונה נכונה [ובושלום נסתפקתי לומר שהואו הוא ו''ק ושלום הוא יסוד אבל כמובן ששאלתך תשאר]
אבל השאלה השנייה יש לדון שכשאומרים שבע זה יכול להתפרש בז''א והבינה
שהלא הרמב'ן אומר ששבועה הוא בחי המלך שזה הז''א ואילו נדר הוא במלך עצמו וצריך עוד ידיעה בזה
 
השאלה הראשונה נכונה [ובושלום נסתפקתי לומר שהואו הוא ו''ק ושלום הוא יסוד אבל כמובן ששאלתך תשאר]
אבל השאלה השנייה יש לדון שכשאומרים שבע זה יכול להתפרש בז''א והבינה
שהלא הרמב'ן אומר ששבועה הוא בחי המלך שזה הז''א ואילו נדר הוא במלך עצמו וצריך עוד ידיעה בזה
בעיקרון כשאומרים שבע, הכוונה לז' התחתונות.
ואף אם נכלול כאן את הבינה וכדבריך, קשה א"כ מהו 'חיים'.
 
עלה לי היום בתפילה רעיון
שאחרית ענינו מלכות שהוא אחרון הספירות וכמו מגיד מראשית אחרית
חיים שהוא הבינה
שבע מלשון שבע ספירות דהיינו כל הז''א ונו''ק
ושלום שהוא היסוד כמו שכתוב הנני נותן לו את בריתי שלום
כלומר שמהבינה דרך הז''א והיסוד יהיו מחוברים למלכות.
אשמח לשמוע חוו''ד.
בעניין אחר, ברור שלשון חיים ושבע ושלום עולה נגד לשון "גשמי רצון ברכה ונדבה".

הכוח הראשון והעיקרי ביותר - רצון המתממש בחיים
הרחבת אותו הכוח שיהיה בריבוי - ברכה המתממשת בשבע
הרחבת אותו הכוח גם לאילו שאינם ראויים - נדבה המתממשת בשלום, שלא תהיה קנאה בין הבריות.
 
ראשי תחתית