באנר תרומה

י' מצוות במרה

שכל הנעלם

חבר חדש
הצטרף
24/9/25
הודעות
5
תַנְיָא: עֶשֶׂר מִצְוֹת נִצְטַוּוּ יִשְׂרָאֵל בְּמָרָה: שֶׁבַע שֶׁקִּיבְּלוּ עֲלֵיהֶן בְּנֵי נֹחַ, וְהוֹסִיפוּ עֲלֵיהֶן דִּינִין וְשַׁבָּת וְכִיבּוּד אָב וָאֵם.
לכאורה א"כ מהו החידוש בדיבר "כבד את אביך ואת אימך" בעשרת הדיברות אם כבר נצטוו ע"כ?
וכנ"ל להפך - אם נצטוו ע"כ בעשרת הדיברות (חשוב יותר) אז למה נצטוו על כך במרה?
 
תַנְיָא: עֶשֶׂר מִצְוֹת נִצְטַוּוּ יִשְׂרָאֵל בְּמָרָה: שֶׁבַע שֶׁקִּיבְּלוּ עֲלֵיהֶן בְּנֵי נֹחַ, וְהוֹסִיפוּ עֲלֵיהֶן דִּינִין וְשַׁבָּת וְכִיבּוּד אָב וָאֵם.
לכאורה א"כ מהו החידוש בדיבר "כבד את אביך ואת אימך" בעשרת הדיברות אם כבר נצטוו ע"כ?
וכנ"ל להפך - אם נצטוו ע"כ בעשרת הדיברות (חשוב יותר) אז למה נצטוו על כך במרה?

אותה שאלה תשאל על "זכור את יום השבת לקדשו".

וכן תשאל על הדיבור: "לא יהיה לך א' אחרים על פני" שהיא ממצות בני נח.

וגם תשאל על ז' מצות בני נח בכלל, שהרי כבר היו מצווים בהם עוד קודם מרה.

(וכן קשה על ברית מילה שנצטוו כבר בימי אברהם, ולמה נצטוו שנית בסיני ?).
 
נו אז מה אתה אומר?
נ.ב. איפה בנ"י הצטוו על מילה בימי אברהם? זה הייתה הוראה ספציפית לאברהם,
 
נו אז מה אתה אומר?

אני אומר שהשאלה היא התשובה.
כמו שבמילה אמרו שהיה זה ציווי שהיה בתוקף עד מתן תורה ומאז נצטוינו מחדש בסיני, וה"ה בז' מצות של בני נח.
א"כ ה"ה גבי מצות שנצטווינו במרה, וגבי גיד הנשה.


נ.ב. איפה בנ"י הצטוו על מילה בימי אברהם? זה הייתה הוראה ספציפית לאברהם,

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל אַבְרָהָם וְאַתָּה אֶת בְּרִיתִי תִשְׁמֹר אַתָּה וְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ לְדֹרֹתָם. זֹאת בְּרִיתִי אֲשֶׁר תִּשְׁמְרוּ בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם וּבֵין זַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ הִמּוֹל לָכֶם כָּל זָכָר (בראשית יז ט-י).
 
ראשי תחתית