תַנְיָא: עֶשֶׂר מִצְוֹת נִצְטַוּוּ יִשְׂרָאֵל בְּמָרָה: שֶׁבַע שֶׁקִּיבְּלוּ עֲלֵיהֶן בְּנֵי נֹחַ, וְהוֹסִיפוּ עֲלֵיהֶן דִּינִין וְשַׁבָּת וְכִיבּוּד אָב וָאֵם.
לכאורה א"כ מהו החידוש בדיבר "כבד את אביך ואת אימך" בעשרת הדיברות אם כבר נצטוו ע"כ?
וכנ"ל להפך - אם נצטוו ע"כ בעשרת הדיברות (חשוב יותר) אז למה נצטוו על כך במרה?
לכאורה א"כ מהו החידוש בדיבר "כבד את אביך ואת אימך" בעשרת הדיברות אם כבר נצטוו ע"כ?
וכנ"ל להפך - אם נצטוו ע"כ בעשרת הדיברות (חשוב יותר) אז למה נצטוו על כך במרה?