ירחון האוצר

הדגשתי בדבריי שהרב משה בוטון עצמו כתב שמדובר בנושא פולמוסי.

ובאותו פולמוס, הרב אהרן כהן דאג לדחוף דברים הנוגעים גם לפאה בעקיפין.
 
הדגשתי בדבריי שהרב משה בוטון עצמו כתב שמדובר בנושא פולמוסי.
השאלה מה הגדר "פולמוסי"...
ישנם "פולמוסים" ידועים ונפוצים שנתקלים בהם בכל מקום, כגון פא"נ, תכלת וכד'.
ויש "פולמוסים" שגם כולם מכירים אבל פחות חוזרים עליהם שוב ושוב, כגון אורך החצאית, ברכת הבמבה וכד'.
 
אתה ממציא המצאות בשמי, פסלתי רק את הרב בוטון ודיברתי על הדוגמא שהבאתי. וכל בר דעת מבין זאת.
ניתי וניחזי מי ממציא...
כתבת:
יש לציין שלמרות שהירחון נקרא ע"ש אוצר החכמה והוא כביכול אובייקטיבי ונותן במה לכותבים מכל החוגים, למעשה עורך הירחון ומייסדו הוא הרב משה בוטון, תלמידו של הרה"ר לשעבר הרב יצחק יוסף, וכאשר נשלחים אליו מאמרים לפרסום עם קושיות חזקות על דברי הגר"ע יוסף, הוא דואג שהם לא יופיעו בגיליון, בתואנות שונות ומשונות.

ולדוגמא כאשר הרב עזרן מח"ס חן וכבוד שלח אליו מאמר עם שמונה סתירות חזקות כברזל בשו"ת יביע אומר לפרסום בירחון האוצר, הוא דחה אותו בקש
לא כתבת שיש "מאמרים מסויימים" שהוא דואג שלא יופיעו בירחון, אלא כתבת באופן כללי שכאשר נשלחים אליו מאמרים לפרסום עם קושיות חזקות על דברי הגר"ע הוא דואג שלא יופיעו בגיליון. במקום להתנצל טעיתי אתה ממשיך.

ועוד, שהרי אתה בעצמך הודית לעיל לרב @כהן שלמעשה אכן שאר הנושאים חמורים לא פחות מפאה, אלא שכתבת לו שהוא התמקד בדבר הכי שולי, במקום לכתוב ולהתנצל "אכן טעיתי אבל אשמח שתענה לי על השמונה סתירות" וכד'.
 
גם ההתנסחות שלו במאמר התגובה שכתב רצופה העלבות אישיות ודברי לעג שהופנו גם לגדולי הדור שחלקו על הגר"ע (שהרי אחת הסתירות נכתבה ע"י הגר"ש משאש).
אם אני זוכר נכון, הרב בוטון אמר לי בזמנו שמערכת בית יוסף הוסיפה במאמרו לשונות חריפות
ואף שכתבתי בלשון רבים, היה ברור לי שזהו המאמר היחיד שנחסם לפרסום בירחון, לרוב חשיבותו ועוצמתו האדירה בסתירות מיניה וביה שעד היום לא שמעתי תירוץ אחד עליהן שמניח את הדעת.
הוא אינו המאמר היחיד שנדחה מפירסום. היו עוד מאמרים: חלק מפני שהתוכן היה ירוד, חלק מפני שהנושא היה רגיש מדי, חלק מפני שהכותב סירב להתייחס להערות העורכים, חלק מחמת השפה בה הוא נכתב, וכו'.
 
לא כתבת שיש "מאמרים מסויימים" שהוא דואג שלא יופיעו בירחון, אלא כתבת באופן כללי שכאשר נשלחים אליו מאמרים לפרסום עם קושיות חזקות על דברי הגר"ע הוא דואג שלא יופיעו בגיליון. במקום להתנצל טעיתי אתה ממשיך

אתה כותב כביכול טפלתי עלילות על עורך הירחון באיזה דבר כללי שהוא מונע פרסום מאמרים ואז ברחתי.

אבל אני הבהרתי היטב בהמשך דבריי למה אני מתכוון ועל איזה מאמר אני מדבר, ולכן כל מה שאתה מתאמץ בכל כוחך באופן מגוחך להציג כאן איזה משהו לא מדוייק מצידי נובע מכך שאתה רוצה להשמיץ אותי ותו לא.

ותגובה זו תעיד על האינטרס הנסתר שלך בענין הקנאות לכבודו של עורך הירחון.
 
ועוד, שהרי אתה בעצמך הודית לעיל לרב @כהן שלמעשה אכן שאר הנושאים חמורים לא פחות מפאה, אלא שכתבת לו שהוא התמקד בדבר הכי שולי

לא מיניה ולא מקצתיה, אתה ממשיך להמציא המצאות.

כתבתי לרב כהן שהנדון מה חמור יותר ומה חמור פחות הוא נדון שולי, והויכוח בזה נגרר לויכוח ילדותי.

בהמשך דבריי הסברתי גם מדוע הויכוח מיותר - שהלא הרב משה בוטון בעצמו רץ לפורום מורשת מרן כשהוא אחוז בהלה ותבהלה, וביקש מי יכול לעזור לענות על מאמר זה.

מדוע בפפושדו ובהיתר מכירה לא נהג כן?

אלא מאי, המבין יבין שכאן יש הבדל גדול מאוד.
 
במקום לכתוב ולהתנצל "אכן טעיתי אבל אשמח שתענה לי על השמונה סתירות" וכד'.

לא הבנתי מה אתה רוצה, לא ביקשתי מאף אחד כאן שיענה לי על השמונה סתירות. גם אינני מאמין שמישהו יכול לענות על זה. הסתירות האלה נשלחו לרבי יצחק ורבי דוד, שלא השיבו, ונשלחו גם להגר"ע יוסף בעצמו, ורבי משה לא רצה להעביר להגר"ע בטענה שיש בזה חוסר כבוד כלפי הרב... מצ"ב.
 

קבצים מצורפים

אם אני זוכר נכון, הרב בוטון אמר לי בזמנו שמערכת בית יוסף הוסיפה במאמרו לשונות חריפות

והמערכת גם דאגה לשלוח במייל את המאמר לכל מאן דבעי, ולפרסם אותו בכל האתרים...

למעשה כבר בפורום מורשת מרן, בדברים שכתב בעצמו הופיעו לשונות מכוערים לגופו של אדם ולא לגופו של ענין.
 
ראשי תחתית