ירחון האוצר

וכאשר נשלחים אליו מאמרים לפרסום עם קושיות חזקות על דברי הגר"ע יוסף, הוא דואג שהם לא יופיעו בגיליון, בתואנות שונות ומשונות.

זה לא נכון, כפי שציין הרב @כהן לעיל שיש מאמרים רבים שונים שהם לא כהגר"ע יוסף, כגון ענין חתימת מלך אוהב צדקה ומשפט בעשי"ת, ברכת נר יו"ט, ברכת נר יוה"כ, ברכת שעשה לי כל צרכי ביוה"כ, נר חנוכה בשקיעת החמה, שכח יום אחד בספירת העומר, ברכות על מ"ע שהז"ג לנשים, צה"כ דר"ת, תפילין דר"ת, ועוד ועוד. ולא "דאגו שהם לא יופיעו בגיליון בתאנות שונות ומשונות".

וכאשר כתבו את הדברים הנ"ל, לא התנצלת כלל על השמצת הירחון שהם מסננים כביכול כל דבר שנוגד את הגר"ע, אלא הצטדקת באמתלאות שונות, כגון שזה "לא דומה" לשאר נושאים, וש"התמקדת בטפל ועזבת את העיקר" (גם אם אצל הכותב פאה זה העיקר בראש מעייניו, מכל מקום נושא האשכול הוא ממש לא זה, ואדרבה זה "הטפל" ואילו "העיקר" זה האם הירחון מקבל מאמרים שהם לא תואמים את פסקי הגרע"י), וש"שאר הדברים דשו בהם"... שלמעשה כל זה לא עונה כלום על עיקר הטענה כנגד מה שכתב שהירחון מתנגד למאמרים עם קושיות חזקות על הגרע"י.
 
זה לא נכון, כפי שציין הרב @כהן לעיל שיש מאמרים רבים שונים שהם לא כהגר"ע יוסף, כגון ענין חתימת מלך אוהב צדקה ומשפט בעשי"ת, ברכת נר יו"ט, ברכת נר יוה"כ, ברכת שעשה לי כל צרכי ביוה"כ, נר חנוכה בשקיעת החמה, שכח יום אחד בספירת העומר, ברכות על מ"ע שהז"ג לנשים, צה"כ דר"ת, תפילין דר"ת, ועוד ועוד. ולא "דאגו שהם לא יופיעו בגיליון בתאנות שונות ומשונות".

אני דיברתי על מאמרים כהאי גוונא המציגים סתירות חזקות מיניה וביה בשו"ת יביע אומר, כאן אסר וכאן התיר, כאן אסר וכאן התיר, כאן חש לחרם וכאן לא חש כלל, כאן מצטט בלהט "עתידין ליתן את הדין" וכאן לא חש כלל ללשון כזה, וכו' וכו'.

השגות בעלמא על דברי הגר"ע יוסף יש לרוב, ופשוט שאין בכוחו למנוע כל השגה, וגם לא אכפת לו מהשגות כאלה שכבר דנו בהם ונשתברו הרבה קולמוסים.

וראיה פשוטה לזה, שרק בענין זה של הסתירות הלך הרב משה בוטון בפחד ובהלה לפורום מורשת מרן וחיפש מי יכול לענות, ולא נהג כן בשום ענין אחר.
 
וכאשר כתבו את הדברים הנ"ל, לא התנצלת כלל על השמצת הירחון שהם מסננים כביכול כל דבר שנוגד את הגר"ע

לא התנצלתי כי אין על מה להתנצל, לא קרב זה אל זה וכנ"ל באריכות.

וכי לא ידעתי שיש הרבה נושאים כאלה שנדונו בירחון?
 
גם אם אצל הכותב פאה זה העיקר בראש מעייניו

הפוסל במומו פוסל, מסתבר שדוקא אצל הרב משה בוטון הפאה בראש מעייניו ולכן הלך מאתר לאתר ומפורום לפורום ופירסם את 'תשובתו' הנ"ל ואף דאג שתישלח במיילים פרטיים לכולי עלמא.
 
אני דיברתי על מאמרים כהאי גוונא המציגים סתירות חזקות מיניה וביה בשו"ת יביע אומר, כאן אסר וכאן התיר, כאן אסר וכאן התיר, כאן חש לחרם וכאן לא חש כלל, כאן מצטט בלהט "עתידין ליתן את הדין" וכאן לא חש כלל ללשון כזה, וכו' וכו'.

השגות בעלמא על דברי הגר"ע יוסף יש לרוב, ופשוט שאין בכוחו למנוע כל השגה, וגם לא אכפת לו מהשגות כאלה שכבר דנו בהם ונשתברו הרבה קולמוסים.

וראיה פשוטה לזה, שרק בענין זה של הסתירות הלך הרב משה בוטון בפחד ובהלה לפורום מורשת מרן וחיפש מי יכול לענות, ולא נהג כן בשום ענין אחר.

ניתי וניחזי מה כתבת:
וכאשר נשלחים אליו מאמרים לפרסום עם קושיות חזקות על דברי הגר"ע יוסף, הוא דואג שהם לא יופיעו בגיליון, בתואנות שונות ומשונות.
פסלת את הירחון באופן כללי. שהוא חד צדדי עם הגר"ע. כל האמתלאות שאתה כותב אחר כך הם רק כדי להצדיק את דבריך הקודמים ואין בהם ממש כידוע לכל מבין.
 
ואילו "העיקר" זה האם הירחון מקבל מאמרים שהם לא תואמים את פסקי הגרע"י

לא מיניה ולא מקצתיה, מעולם לא טענתי שהירחון לא מקבל מאמרים שאינם תואמים את פסקי הגר"ע.

ואף שכתבתי בלשון רבים, היה ברור לי שזהו המאמר היחיד שנחסם לפרסום בירחון, לרוב חשיבותו ועוצמתו האדירה בסתירות מיניה וביה שעד היום לא שמעתי תירוץ אחד עליהן שמניח את הדעת.
 
:פסלת את הירחון באופן כללי. שהוא חד צדדי עם הגר"ע. כל האמתלאות שאתה כותב אחר כך הם רק כדי להצדיק את דבריך הקודמים ואין בהם ממש כידוע לכל מבין.

עניתי על זה בפיסקה האחרונה.

ואכן פסלתי את עורך הירחון שהתנהל בצורה מכוערת. אם היה כותב במפורש שהגר"ע יוסף הוא רבו המובהק וקשה לו לפרסם מאמר כזה, זה היה מתקבל על הדעת. אבל הוא התנהל בצורה מאוד מכוערת, גם בחסימת המאמר ומניעת פרסומו, גם בפתיחת אשכול בפורום מורשת מרן עם מאמר שנמסר לו באופן פרטי לפרסום, גם בהתנסחותו לאחר מכן.
 
כל האמתלאות שאתה כותב אחר כך הם רק כדי להצדיק את דבריך הקודמים ואין בהם ממש כידוע לכל מבין.

הבאתי ראיה פשוטה להבדל הגדול בין אותו מאמר שנחסם לבין שאר מאמרים שפורסמו.

והראיה היא מהרב משה בוטון בכבודו ובעצמו.

במקום לענות על ראיה פשוטה זו, אתה ממשיך להכביר מילים ללא תוכן מהותי.
 
מעולם לא טענתי שהירחון לא מקבל מאמרים שאינם תואמים את פסקי הגר"ע.

כתבת: וכאשר נשלחים אליו מאמרים לפרסום עם קושיות חזקות על דברי הגר"ע יוסף, הוא דואג שהם לא יופיעו בגיליון, בתואנות שונות ומשונות.
לא סייגת כלל לדבר מסויים, אלא כתבת באופן כללי.
ואף שכתבתי בלשון רבים, היה ברור לי שזהו המאמר היחיד שנחסם לפרסום בירחון, לרוב חשיבותו ועוצמתו האדירה בסתירות מיניה וביה שעד היום לא שמעתי תירוץ אחד עליהן שמניח את הדעת.
אף שכתבת בלשון רבים היה ברור שהכוונה למאמר יחיד... מדהים. [גם כאמור פסלת באופן כללי את הירחון, לא סייגת מאומה!].
עניתי על זה בפיסקה האחרונה.

ואכן פסלתי את עורך הירחון שהתנהל בצורה מכוערת. אם היה כותב במפורש שהגר"ע יוסף הוא רבו המובהק וקשה לו לפרסם מאמר כזה, זה היה מתקבל על הדעת. אבל הוא התנהל בצורה מאוד מכוערת, גם בחסימת המאמר ומניעת פרסומו, גם בפתיחת אשכול בפורום מורשת מרן עם מאמר שנמסר לו באופן פרטי לפרסום, גם בהתנסחותו לאחר מכן.
לא ענית כלום, רק חזרת שוב על אמתלאותיך הנבובות דלעיל. וכנ"ל.
הבאתי ראיה פשוטה להבדל הגדול בין אותו מאמר שנחסם לבין שאר מאמרים שפורסמו.

והראיה היא מהרב משה בוטון בכבודו ובעצמו.

במקום לענות על ראיה פשוטה זו, אתה ממשיך
הבאת ראיה?... אין שום קשר בין הראיה לטענה הנ"ל.

הטענה היתה שפסלת באופן כללי, וכן לא יעשה.
 
כתבת: וכאשר נשלחים אליו מאמרים לפרסום עם קושיות חזקות על דברי הגר"ע יוסף, הוא דואג שהם לא יופיעו בגיליון, בתואנות שונות ומשונות.
לא סייגת כלל לדבר מסויים, אלא כתבת באופן כללי.

הבאתי דוגמא מדוייקת לקושיות חזקות.

לא היה שום צורך לסייג כי אני הסברתי במדוייק למה אני מתכוון כשאני כותב "מאמרים עם קושיות חזקות".
 
הבאת ראיה?... אין שום קשר בין הראיה לטענה הנ"ל.

הראיה הפשוטה עונה במישרין על הטענה שלך לעיל:

הצטדק באמתלאות שונות, כגון שזה "לא דומה" לשאר נושאים, וש"התמקדת בטפל ועזבת את העיקר

והוכחתי מהתנהלותו של הרב משה בוטון עצמו, שנושא זה לא דומה כלל לשאר הנושאים.
 
אף שכתבת בלשון רבים היה ברור שהכוונה למאמר יחיד... מדהים. [גם כאמור פסלת באופן כללי את הירחון, לא סייגת מאומה!].
הטענה היתה שפסלת באופן כללי, וכן לא יעשה

הכוונה היתה למאמרים כגון זה, אם יהיו עוד כאלה.

ולא פסלתי את "הירחון". אין מה לפסול בו. הירחון מכיל דברי תורה ע"י כותבים מכל החוגים, מה יש לפסול בזה?

דיברתי על עורך הירחון, והתנהלותו המכוערת:

למעשה עורך הירחון ומייסדו הוא הרב משה בוטון, תלמידו של הרה"ר לשעבר הרב יצחק יוסף, וכאשר נשלחים אליו מאמרים לפרסום עם קושיות חזקות על דברי הגר"ע יוסף, הוא דואג שהם לא יופיעו בגיליון, בתואנות שונות ומשונות.

ומיד הבאתי דוגמא לדבריי.

במקום לדון בדוגמא, אתה בורח לכיוון של "פסילת הירחון"...
 
הבאתי דוגמא מדוייקת לקושיות חזקות.

לא היה שום צורך לסייג כי אני הסברתי במדוייק למה אני מתכוון כשאני כותב "מאמרים עם קושיות חזקות".
הראיה הפשוטה עונה במישרין על הטענה שלך לעיל:

והוכחתי מהתנהלותו של הרב משה בוטון עצמו, שנושא זה לא דומה כלל לשאר הנושאים.
שוב, אתה נתפס בדבר הכי שולי. אין קשר בין מה שיש חילוק בין נושא פלוני לנושא אלמוני.
כל אחד שקרא את התגובה שלך לעיל הבין שהתכוונת לשלול באופן כללי את עורכי הירחון שהם מסננים מה שלא כמו הגרע"י.

הכוונה היתה למאמרים כגון זה, אם יהיו עוד כאלה.
אם יהיו...

בגלל פעם אחת (שהסיבה היתה לא בגלל שזה הגרע"י, אלא בגלל שסבר שהכותב טעה בזה בטעות מוחלטת), החלטת לכתוב בצורה כללית?

ולא פסלתי את "הירחון". אין מה לפסול בו. הירחון מכיל דברי תורה ע"י כותבים מכל החוגים, מה יש לפסול בזה?

דיברתי על עורך הירחון, והתנהלותו המכוערת.
נו באמת. "הירחון" הכוונה לעורכים שלו - שהם מסננים כביכול מה שקשה להם בדברי הגר"ע.
 
שוב, אתה נתפס בדבר הכי שולי. אין קשר בין מה שיש חילוק בין נושא פלוני לנושא אלמוני.
כל אחד שקרא את התגובה שלך לעיל הבין שהתכוונת לשלול באופן כללי את עורכי הירחון שהם מסננים מה שלא כמו הגרע"י.

אתה ממציא המצאות בשמי, פסלתי רק את הרב בוטון ודיברתי על הדוגמא שהבאתי. וכל בר דעת מבין זאת.

בגלל פעם אחת (שהסיבה היתה לא בגלל שזה הגרע"י, אלא בגלל שסבר שהכותב טעה בזה בטעות מוחלטת),

הסיבה היתה אך ורק הגרע"י ותו לא (והתירוצים שלו מאוד רחוקים מסברא של "טעות מוחלטת"... הוא בעיקר מתפתל ללא הועיל).

מלבד שאתה טומן ראשך בחול באופן הכי מגוחך, אתה גם מוציא לו כעת שם רע שהוא חוסם כל מאמר שלדעתו הרחבה הוא טעות.
 
מה קשה להבין, אם הירחון היה מפרסם עניינים פולומסיים ממש כמו פאה ותכלת, כל שבוע היה מקבל מ-ל-א מאמרים ותגובות וכו' וזה יחטיא את המטרה שכל הגליונות יעסקו ללא הרף באותם נושאים...
נושאים כמו ברכה על הנרות, מנהגים, וכדו', למרות ה''פולמוס'' שיש בנושאים הנ''ל עדיין אפשר לדון בזה איכשהו עניינית (לא תמיד)
בפאה ותכלת (ואולי עוד כמה נושאים שאינני זוכר בע''פ) פשוט א''א, כל ילד בן 6 יודע, וילדים בכיתה ב' כבר יודעים להתווכח על פאות, וכל ויכוח על הנושאים הנ''ל יורד מהפסים מהר מידי, כידוע, וכמעט לא שייך לנהל דו שיח ענייני בנושא ומי כמו @משיב כהלכה יודע את זה.

אם אני הייתי עורך הירחון, למרות שאינני תלמיד של הגר''ע כלל, מסתבר שהייתי נוהג כמוהו, וזה מובן.
 
מה קשה להבין, אם הירחון היה מפרסם עניינים פולומסיים ממש כמו פאה ותכלת, כל שבוע היה מקבל מ-ל-א מאמרים ותגובות וכו' וזה יחטיא את המטרה שכל הגליונות יעסקו ללא הרף באותם נושאים.

אתה טועה, כל ירחון שמכבד את עצמו פירסם מאמרים בעניינים הנ"ל, ותחם זאת למספר גליונות (או לגליון אחד).
 
אתה טועה, כל ירחון שמכבד את עצמו פירסם מאמרים בעניינים הנ"ל, ותחם זאת למספר גליונות (או לגליון אחד).
ואחר כך יגידו שיש 'נגיעות' למה התיחס יותר לצד הזה וכו' וזה יראה כאילו יש להם עמדה בנושא וכו' ולעורכים אין כח לשטויות האלה, ובצדק.
וזה המעלה שיש לירחון שיש שם במה לכולם, והם 'ניטרלים' בכל נושא, ומביאים 2 צדדים (או יותר) והלואי ירבו כמותו בישראל...
 
כבר הוכחתי לעיל שהוא עצמו פירסם בירחונו מאמר בנושא פולמוסי מובהק, והוא אף התהדר בזה.

בנוסף, בנושא זה גופא הוא פירסם מאמר תגובה בירחון אחר. רק שהוא בחר לו במה נוחה, שאם יבוא מישהו ויפרוך את כל מה שכתב עד דק, יחסמו אותו בטענה שהירחון לא נועד לדברים כאלה וכו'...
 
ראשי תחתית