שאינו יודע לשאול
חבר חדש
- הצטרף
- 4/11/25
- הודעות
- 68
בגמרא בקידושין סו"פ קמא מבואר שבאישה נשואה יש קולא מסוימת במורא אב ואם, מפני שרשות בעלה עליה, הדברים מבוארים הן בדף ל ע"ב והן בדף לה ע"א, ובשניהם הגמרא מדברת להדיא על מצוות מורא אב ואם, ובדף ל ע"ב מבואר עוד שאם נתגרשה נעשית שווה לאיש ששוב אין רשות אחרים עליה.
ודברי רש"י הקדוש לא זכיתי להבין כלל שבשני המקומות הוא מדגיש שהנושא הוא על מצוות כיבוד ולא על מצוות מורא :
רש"י ל ע"ב : נתגרשה. מבעלה הרי היא כאחיה במצות כיבוד
רש"י לה ע"א : סיפק בידו לעשות. לכבד את אביו שאין אימת אחרים עליו
ולא כתב דבריו כתוספת שגם בכיבוד הדין כן, אלא שרק בכיבוד, והגמרא להדיא מדברת על מורא ומביאה את הפסוק של מורא. וצ"ע.
ודברי רש"י הקדוש לא זכיתי להבין כלל שבשני המקומות הוא מדגיש שהנושא הוא על מצוות כיבוד ולא על מצוות מורא :
רש"י ל ע"ב : נתגרשה. מבעלה הרי היא כאחיה במצות כיבוד
רש"י לה ע"א : סיפק בידו לעשות. לכבד את אביו שאין אימת אחרים עליו
ולא כתב דבריו כתוספת שגם בכיבוד הדין כן, אלא שרק בכיבוד, והגמרא להדיא מדברת על מורא ומביאה את הפסוק של מורא. וצ"ע.