ידועים דברי הרמב''ן בפרשת ואתחנן שהעושה חג חדש כירבעם הרי הוא עובר על בל תוסיף ולכאורה יש לדון שאף יט כסליו הוי בל תוסיף
אלא שיש לחלק שיו'ט הנחשב הוא רק בשביתה ממלאכה ואילו כאן אין שביתה מלאכה.
אבל יעוין שם ברמב''ן שהביא מהירושלמי שפורים חכמים לא רצו לתקן משום בל תוסיף עד שהאיר להם שמוזכר בתורה וכיו''ב ומבואר שאף בפורים שייך עניין בל תוסיף אע''פ שאין דין שביתה ממלאכה וא''כ הדק''ל [וחנוכה צ''ב שהרמב''ן לא ביאר שם]
ואולי יש לומר שרק אם קובעים סעודה הויא בל תוסיף וצ''ע
אלא שיש לחלק שיו'ט הנחשב הוא רק בשביתה ממלאכה ואילו כאן אין שביתה מלאכה.
אבל יעוין שם ברמב''ן שהביא מהירושלמי שפורים חכמים לא רצו לתקן משום בל תוסיף עד שהאיר להם שמוזכר בתורה וכיו''ב ומבואר שאף בפורים שייך עניין בל תוסיף אע''פ שאין דין שביתה ממלאכה וא''כ הדק''ל [וחנוכה צ''ב שהרמב''ן לא ביאר שם]
ואולי יש לומר שרק אם קובעים סעודה הויא בל תוסיף וצ''ע