יוסף שלח ליעקב יין נסך???

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אברך
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
א. מצינו שהחמירו גם בהלכות דרבנן כעירוב תבשילין.
יכול להיות שיין נסך זה מנהג ע"ז שנתחדש בין זמן האבות לזמן מתן תורה וכיוון אין טעם לאיסור הזה.
וכמו שהאבות לא הקפידו על איסור מצבה... עי' בפרשת כי תצא
 
א. מצינו שהחמירו גם בהלכות דרבנן כעירוב תבשילין.
יכול להיות שיין נסך זה מנהג ע"ז שנתחדש בין זמן האבות לזמן מתן תורה וכיוון אין טעם לאיסור הזה.
וכמו שהאבות לא הקפידו על איסור מצבה... עי' בפרשת כי תצא
לא הבנתי שום מילה מכל הנ''ל
מכ כוונתו לתרץ להקשות לבנות או לסתור על מי ולמה היכן ומתי וכו'
 
לא הבנתי שום מילה מכל הנ''ל
מכ כוונתו לתרץ להקשות לבנות או לסתור על מי ולמה היכן ומתי וכו'
באמת הייתי בלחץ של זמן...
א. למי שאמר שהאבות לא הקפידו על זה כי זה היה גזירה דרבנן של סתם יינם ולא איסור דאורייתא - מפורש שאאע"ה קיים את כל התורה כולה ואפי' עירובי תבשילין - עירוב תבשילין דרבנן, כמובן.
ב. אפשר לתרץ כן, שעיקר איסור יין נסך הוא כיוון שהורגלו לנסך אותו לע"ז, ואפשר שזה מנהג שהתחדש בזמן גלות מצרים. ובדומה למה שהתורה אסרה מצבה אע"פ שבזמן האבות היתה רצויה בעיני ה' והם עצמם הקימו מציבות - כיון שבאו העכו"ם והפכו אותה לשם ע"ז - נאסרה לנו.
 
באמת הייתי בלחץ של זמן...
א. למי שאמר שהאבות לא הקפידו על זה כי זה היה גזירה דרבנן של סתם יינם ולא איסור דאורייתא - מפורש שאאע"ה קיים את כל התורה כולה ואפי' עירובי תבשילין - עירוב תבשילין דרבנן, כמובן.
ב. אפשר לתרץ כן, שעיקר איסור יין נסך הוא כיוון שהורגלו לנסך אותו לע"ז, ואפשר שזה מנהג שהתחדש בזמן גלות מצרים. ובדומה למה שהתורה אסרה מצבה אע"פ שבזמן האבות היתה רצויה בעיני ה' והם עצמם הקימו מציבות - כיון שבאו העכו"ם והפכו אותה לשם ע"ז - נאסרה לנו.
מהא שהחתם סופר בחר לתרץ באופן אחר ולא כל כף פשוט כהנ''ל, מוכח דס''ל אל כדבריכם, ושפיר שייך לדון איסור יין נסף אף קודם הזמן הנ''ל. ודו''ק. והמוציא מחבירו עליו הראיה
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית