יוזמה לעידוד בניית קומת תלמיד חכם

מה רלוונטי 'חשוב'?
די לחיצוניות הזו, שקיבלנו במתנה בשנות לימודינו בעולם הישיבות האשכנזי.
אני איתך, זו כוונתי חשוב באמת, ועדיין יש חשיבות לת"ח אמיתי אבל חשוב כלומר מעל הסטנדרט,
אחרת למה שהוא יבחן אותי, אולי אני אותו?
 
מה רלוונטי 'חשוב'?
די לחיצוניות הזו, שקיבלנו במתנה בשנות לימודינו בעולם הישיבות האשכנזי.

וכי אמיתי אינו חשוב ?
ועכ"פ אל לנו לחפש אמת, כי כל אחד והאמת שלו.
חשיבות כן אפשר לחפש, כי בד"כ מי שהוא חשוב יכול להשפיע.
אז "חשוב" אינו שולל "אמיתי", אלא הוא תנאי קודם למעשה כדי שיוכל להשפיע.
הלא כן ?
(צא ולמד כמה הקפידה התורה וחז"ל וההלכה על האדם שיהיה חשוב בעיני הרואים כדי שיקבלו ממנו).
 
ועכ"פ אל לנו לחפש אמת, כי כל אחד והאמת שלו.
חשיבות כן אפשר לחפש, כי בד"כ מי שהוא חשוב יכול להשפיע.
לענ"ד איפכא מסתברא
מי שמחפש אמת ימצא אותה.
"כל אחד והאמת שלו" זה מושג ממחוז השמאל.
נכון שיש חילוקי דעות לגבי האמת,
אבל אי אפשר בגלל זה לוותר עליה
וצריך למצוא את המוסכם.

מאידך, חשיבות שרחוקה מהאמת היא הקלקול הכי גדול.
צא ולמד מה עלתה לנו בדורנו שמחשיבים כלים ריקים ונאדות נפוחים לאוצרות מלאים,
וילכו אחר ההבל ויהבלו.

אמור מעתה, "אמת ויציב ונכון", ואח"כ "נחמד וטוב ויפה" [וחשוב];
החשיבות יפה רק לאמת המבוררת.
 
לענ"ד איפכא מסתברא
מי שמחפש אמת ימצא אותה.
"כל אחד והאמת שלו" זה מושג ממחוז השמאל.
נכון שיש חילוקי דעות לגבי האמת,
אבל אי אפשר בגלל זה לוותר עליה
וצריך למצוא את המוסכם.

מאידך, חשיבות שרחוקה מהאמת היא הקלקול הכי גדול.
צא ולמד מה עלתה לנו בדורנו שמחשיבים כלים ריקים ונאדות נפוחים לאוצרות מלאים,
וילכו אחר ההבל ויהבלו.

אמור מעתה, "אמת ויציב ונכון", ואח"כ "נחמד וטוב ויפה" [וחשוב];
החשיבות יפה רק לאמת המבוררת.

אתה חושב שיש מישהו שאפשר לכנותו "אמיתי" ומישהו "לא אמיתי" ויהיה מוסכם על כולם ?
(לא הגדרות תלושות מרחפות באויר..., אלא שמית, אתה יכול להצביע על שם של מישהו אמיתי ובמקביל על שם של מישהו חשוב ולא אמיתי - ושיהיה מוסכם על כולם ???).
אל תעלה שם בפועל, תחשוב רק האם זה מציאותי.
 
(לא הגדרות תלושות מרחפות באויר..., אלא שמית, אתה יכול להצביע על שם של מישהו אמיתי ובמקביל על שם של מישהו חשוב ולא אמיתי - ושיהיה מוסכם על כולם ???).
ביקשו אחד אמיתי. לא ביקשו אחד לא אמיתי.
יש יהודים אמיתיים שכולם יכולים להסכים עליהם,
ויש ת"ח אמיתיים שכולם יכולים להסכים עליהם.
 
אתה חושב שיש מישהו שאפשר לכנותו "אמיתי" ומישהו "לא אמיתי" ויהיה מוסכם על כולם ?
לא יודע מי זה "כולם", מספיק שיכסה את רוב המיינסטרים הספרדי.
ומי שיקבע את ה"אמיתי" לא יהיה אני ולא אתה (במחילה) אלא גדולים שבקונצנזוס.
 
ראשי תחתית