במערבא אמרי
חבר חדש
- הצטרף
- 24/12/24
- הודעות
- 51
(חשוב באמת) = ת"ח אמיתימה רלוונטי 'חשוב'?
די לחיצוניות הזו, שקיבלנו במתנה בשנות לימודינו בעולם הישיבות האשכנזי.
(חשוב באמת) = ת"ח אמיתימה רלוונטי 'חשוב'?
די לחיצוניות הזו, שקיבלנו במתנה בשנות לימודינו בעולם הישיבות האשכנזי.
אני איתך, זו כוונתי חשוב באמת, ועדיין יש חשיבות לת"ח אמיתי אבל חשוב כלומר מעל הסטנדרט,מה רלוונטי 'חשוב'?
די לחיצוניות הזו, שקיבלנו במתנה בשנות לימודינו בעולם הישיבות האשכנזי.
מה רלוונטי 'חשוב'?
די לחיצוניות הזו, שקיבלנו במתנה בשנות לימודינו בעולם הישיבות האשכנזי.
לענ"ד איפכא מסתבראועכ"פ אל לנו לחפש אמת, כי כל אחד והאמת שלו.
חשיבות כן אפשר לחפש, כי בד"כ מי שהוא חשוב יכול להשפיע.
לענ"ד איפכא מסתברא
מי שמחפש אמת ימצא אותה.
"כל אחד והאמת שלו" זה מושג ממחוז השמאל.
נכון שיש חילוקי דעות לגבי האמת,
אבל אי אפשר בגלל זה לוותר עליה
וצריך למצוא את המוסכם.
מאידך, חשיבות שרחוקה מהאמת היא הקלקול הכי גדול.
צא ולמד מה עלתה לנו בדורנו שמחשיבים כלים ריקים ונאדות נפוחים לאוצרות מלאים,
וילכו אחר ההבל ויהבלו.
אמור מעתה, "אמת ויציב ונכון", ואח"כ "נחמד וטוב ויפה" [וחשוב];
החשיבות יפה רק לאמת המבוררת.
ביקשו אחד אמיתי. לא ביקשו אחד לא אמיתי.(לא הגדרות תלושות מרחפות באויר..., אלא שמית, אתה יכול להצביע על שם של מישהו אמיתי ובמקביל על שם של מישהו חשוב ולא אמיתי - ושיהיה מוסכם על כולם ???).
לא יודע מי זה "כולם", מספיק שיכסה את רוב המיינסטרים הספרדי.אתה חושב שיש מישהו שאפשר לכנותו "אמיתי" ומישהו "לא אמיתי" ויהיה מוסכם על כולם ?