באנר תרומה

זן חזו"א אינו אתרוג אשכנזי

לא זה ולא זה, רק אתרוג מרוקאי הוא הכשר והמהודר ביותר (ב"ה מאז שהאשכנזים נכנסו לשיווק של אתרוגים אלה, גברה המודעות הציבורית, בעוד בעבר רבים סברו שהאתרוג התימני נטול הפיטם הוא המהודר ביותר).
 

קבצים מצורפים

וראה הרחבה במאמר המצורף.
ובספר המינים המהודרים עמ' קלג והלא'.
וראה עוד:
1757418712066.png
1757418694663.png
1757418743182.png
1757418763087.png
 

קבצים מצורפים

לא זה ולא זה, רק אתרוג מרוקאי הוא הכשר והמהודר ביותר (ב"ה מאז שהאשכנזים נכנסו לשיווק של אתרוגים אלה, גברה המודעות הציבורית, בעוד בעבר רבים סברו שהאתרוג התימני נטול הפיטם הוא המהודר ביותר).
וזה לא פשקוויל בגלל שזה צבעוני או בגלל שזה בעד המרוקאים?!
 
האתרוג ה'אשכנזי' (דהיינו שהיה נהוג אצל האשכנזים בעבר) הוא מה שמצוי היום אצל חב"ד - שמוצאו מאיטליה.
זן חזו"א וזן מהרי"ל דיסקין הינם מאתרוגי ארץ ישראל, שהיו מקובלים כאן לבלתי מורכבים.
 
ברור שהשתרשה טעות שאם אתה מרוקאי אז אתה צריך אתרוג 'נוסח' מרוקו ואם אתה תימני אז 'נוסח' תימן, זה לא יותר מהרגל שהשתרש כי ככה ראינו אצל סבא, זה לא ענין עדתי,
לגבי אתרוג חזו"א, השם הראוי יותר הוא אתרוג ארץ ישראל, על משקל מרוקו תימן וקלבריה, החזו"א אמר שאתרוגי אר"י הם טובים, ובאמת פעם לקח מצפת ופעם משכם וכו', הא ותו לא.
 
וזה לא פשקוויל בגלל שזה צבעוני או בגלל שזה בעד המרוקאים?!

השאלה היא עליך, מה פשר התגובה הילדותית הזו ומה הקשר בין זה לבין "פשקוויל"? אם הוא צבעוני אז הוא פשקוויל?

הקונטרס הזה הוא תמצית של ספר נפלא שיצא לאור לאחר מחקר מקיף בנושא, בשם "אלפיים שנות הדר". הדר כפשוטו, גם בתוכן וגם בהגשה. הלוואי שהיהודים המרוקאים היו יודעים להעריך את המורשת שלהם כמו שהרב האשכנזי מחבר הספר ידע להעריך... מדהים.

הספר יצא לאור ע"י הבעלים של "אתרוגי בנדיקט" שהוא עצמו ת"ח נפלא.

1 (1).jpeg1 (4).jpeg1 (2).jpeg1 (3).jpeg
 
ראשי תחתית