ישראל איפרגן
חבר חדש
- הצטרף
- 14/1/25
- הודעות
- 70
לך תשאל אותו מה הוא ממליץ לךקשה לי להאמין שהוא אמר דבר כזה
לך תשאל אותו מה הוא ממליץ לךקשה לי להאמין שהוא אמר דבר כזה
הוא אשר כתבתיגם אם יוציאו תעודה יוכלו לכל היותר לתלות אותה בסלון, כי דיינים בפועל הם לא יהיו לעולם, אלא אם כן יהיו קרובים לצלחת
ותלוי רובו ככולו בפוליטיקה.
כמדומה שאלו לא למדו כלל אצל רבי עזרא.הרב אליהו אבא שאול ועוד רבים זכר צדיקים לברכה, ויבדלחט"א הרב אברהם סלים, הרב משה צדקה
גם בכולל אצלינו כשלמדנו דיינות דיבר בזה.אגב כמה פעמים שמעתי ממרן הראשל"צ הגר"י שדיבר נגד זה שאברכים רוצים להיות דיינים, והרחיב בהסבירו את החסרונות הגדולים, ושמי שרוצה להתמיד ולנצל את הזמן, ולא להיכנס לכל הסיפורים שה"י, עדיף שיעסוק יותר באו"ח יו"ד, וד"ל.
עזב כיון שהדור היה זקוק לזה, וכבקשת אביו מרן זיע"א.ובגלל זה הוא עזב את הישיבה והלך לשבת בבית דין אף על פי שלא היה לו ניסיון מקדים?
זקוק למה?עזב כיון שהדור היה זקוק לזה, וכבקשת אביו מרן זיע"א.
וכמדומה שאין חולק בזה.ומבחינתו אין שום טעם וענין שאברך ילמד כל ימיו נשים נזיקין בעיון
ראש"ל זה לא רק דיינות, וגם בדיינות בכמה עניינים לחם מלחמות ה', כגון בענין הגט מצפת, ובענין היתר ביה"ד בת"א. ועוד.זקוק למה?
היו שם גדולי הדיינים שעורבבו הצידה (ע"י פוליטיקאים מפה ומשם, כידוע וכנהוג) בשביל שיקבל גלימה ותרבוש
אז אוקי. גדולי הרבנים המנוסים הן דיינים והן רבנים הן בקיאים והן מעיינים הן חסידים צדיקים קדושים וטהורים.ראש"ל זה לא רק דיינות, וגם בדיינות בכמה עניינים לחם מלחמות ה', כגון בענין הגט מצפת, ובענין היתר ביה"ד בת"א. ועוד.
מה שכתבתי הוא מה ששמעתי באוזני השבוע מפי הגר"מ מאיה בעצמו, אם אתה היית שם בזמן שרבי זרא דיבר איתו ושמעת אחרת. אני מוריד את הראש בפניך.את מרן הגר"מ מאיה לא דחף להיות דיין אלא אמר לו שיש לו עיון ישר וראוי להיות דיין, הגר"מ לקח זאת כהוראה אבל אחרי שראה מה יש שם, ובמה הדיינים עוסקים כידוע עזב את הרצון להיות דיין
לא הבנתי לאן אתה חותר.אז אוקי. גדולי הרבנים המנוסים הן דיינים והן רבנים הן בקיאים והן מעיינים הן חסידים צדיקים קדושים וטהורים.
עכשיו מובן?
לא למדו בישיבה, זה נכון.כמדומה שאלו לא למדו כלל אצל רבי עזרא.
אחרי שטרפדו את מינויו של האח רבי אברהם, מרן רצה שרבי דוד יתמודד לתפקיד, והרב יצחק ביקש מאביו שהוא רוצה את התפקיד, וכבר העיד רבי אברהם בטקס ההכתרה "אבא רצה שרבי דוד יהיה רב ראשי והוא הכי מתאים להנהגה". הדברים ידועים ומפורסמים ונא לא להכחיש את החמה והירח.לא הבנתי לאן אתה חותר.
אבל אחרי שתגיע ליעד תסביר למה לגבי אחיו הגר"ד למרות שלא נתבקש מאביו זה בסדר. ולרב יצחק שאביו ביקש ממנו זה לא בסדר.
מרן הגר"ד ידוע בגדלותו בתורה וביראה, בקיא עצום ומעיין ישר, ירא שמים מרבים, וידוע שעליו סמך אביו הגדול את ידיו בכל העניינים ובפרט בענייני הלכה ובפרט בעניינים ציבוריים, כידוע וכמפורסם. וכל גדולי ישראל מעריכים רבות רבות אותו ואת גדלותו התורנית.לא הבנתי לאן אתה חותר.
אבל אחרי שתגיע ליעד תסביר למה לגבי אחיו הגר"ד למרות שלא נתבקש מאביו זה בסדר. ולרב יצחק שאביו ביקש ממנו זה לא בסדר.
הוא אמר שם שעוד במינוי הקודם אבא רצה אותו (ולא כמו שיכול להיות מובן מדבריך למי שירצה, שרצה שיהיה גם הוא) והובאה ההסרטה פה בעבר, אם אמצא אקפיץאחרי שטרפדו את מינויו של האח רבי אברהם, מרן רצה שרבי דוד יתמודד לתפקיד, והרב יצחק ביקש מאביו שהוא רוצה את התפקיד, וכבר העיד רבי אברהם בטקס ההכתרה "אבא רצה שרבי דוד יהיה רב ראשי והוא הכי מתאים להנהגה".
תקרא את ההודעה שלי עוד פעם ותראה שכונתי לדבריך שכבר במינוי הקודם כשטרפדו את מינויו של רבי אברהם, מרן הרב עובדיה רצה מאוד שהרב דוד יהיה הרב הראשי.הוא אמר שם שעוד במינוי הקודם אבא רצה אותו (ולא כמו שיכול להיות מובן מדבריך למי שירצה שרצה שיהיה גם הוא) והובאה ההסרטה פה בעבר, אם אמצא אקפיץ
כן, אני יודע ומבין, רק התייחסתי לחלק של דברי הגר"א, להוציא מליבות השועלים הקטניםתקרא את ההודעה שלי עוד פעם ותראה שכונתי לדבריך שכבר במיניו הקודם כשטרפדו את מינויו של רבי אברהם מרן הרב עובדיה רצה מאוד שהרב דוד יהיה הרב הראשי