ידוע מה שחידש ג"ע מרן הגרע"י זיע"א ברוחב בינתו לצרף ר"ת לס"ס,
וידוע שהרבה מגדול"י לא הסכימו לחידוש זה. ומלבד האגרות משה לא מצאנו מי מפוסקי הדור האחרון שיסיכים לזה.
ונשאלה השאלה מדוע לא??
הלא כבר יסד הגרע"י דאינו משם אחד כיון שהספק השני מוסיף על הספק הראשון וכו', וא"כ הדרא קושיא לדוכתא למה כולם מיאנו בזה. וגם בקדמונים כמעט לא מצאנו ולא ראינו שיתשמשו בספק הגיוני שכזה.
ומצאתי דברים בס' אבן האזל להגרא"ז מלצר זמנים [דף יח] שכותב סברא חדשה, [הוא לא דיבר רק על ר"ת]
מי יכול להחכימנו מי דיבר מזה בבימה"ד, והאם יש ביאורים נוספים לזה שלא סוברים את ר"ת

וידוע שהרבה מגדול"י לא הסכימו לחידוש זה. ומלבד האגרות משה לא מצאנו מי מפוסקי הדור האחרון שיסיכים לזה.
ונשאלה השאלה מדוע לא??
הלא כבר יסד הגרע"י דאינו משם אחד כיון שהספק השני מוסיף על הספק הראשון וכו', וא"כ הדרא קושיא לדוכתא למה כולם מיאנו בזה. וגם בקדמונים כמעט לא מצאנו ולא ראינו שיתשמשו בספק הגיוני שכזה.
ומצאתי דברים בס' אבן האזל להגרא"ז מלצר זמנים [דף יח] שכותב סברא חדשה, [הוא לא דיבר רק על ר"ת]
מי יכול להחכימנו מי דיבר מזה בבימה"ד, והאם יש ביאורים נוספים לזה שלא סוברים את ר"ת
