עדכונים מבית הרב שלמה ידידיה זעפראני שליט"א

טוב להזכיר לציבור יראי ה'
מרן הגאב"ד הרב זעפרני תמיד היה מכבד את כלל הרבנים גם אלו שחולק עליהם
כי תורה לשמה אינה שומרת טינה לאחרים שזילזלו דיברו סרה השמיצו וטינפו
ולכן גם עתה הלך בדרכו לכבד בלי שום מניעות
ואם זה מה שהיה חסר להם שיהיו מבסוטים
 
האמת? זה רק מגדיל את הרב זעפרני בעיניי. כשהתלמידים שלו רואים שהוא יודע שיש מי שמתבטא נגדו – ועדיין הוא קם, מגיע, מוסר חיזוק לפני שיעור של אותו אדם – זה עוצמה. לא חולשה.
זה לא שהוא בא להתבטל – הוא בא בשביל הציבור שלנו. לא בשביל הפוזה. הוא לא מחפש במה ולא יוקרה – הוא בא לתת לב, לתת אש, לתת אמת.
ויש כאלה שאומרים 'למה הוא מתכופף?' – לא, הוא לא מתכופף. הוא מתעלה. כי מי שבא ממקום נקי, שמוותר על הכבוד האישי למען הציבור הספרדי– הוא באמת גדול.
הוא לא רב מקדים – הוא רב מחנך. ואנחנו צריכים עוד הרבה כאלה בדור הזה.
 
אלו הדברים ממש ככתוב בספר הקדוש תומר דבורה בחיוב באדם להידמות לקונו, ואף למי שחטא כנגדו.
כדוגמת מה שמצינו שהקב"ה בעצמו תפר עלי תאנה לאדם וחוה, על אף שחטאו כנגדו, ומכח החטא התבוששו, והקב"ה בעצמו תפר להם עלי תאנה לכסות על בשתם.
וכל זה מובא בפרק א' בסה"ק תומר דבורה.
מובא כאן שביבים מתוך הספר הקדוש תומר דבורה פרק א':
1743890024862.png
 
מה לא מובן, יש שתי הסתכלויות, יש ראייה אישית ופוליטית, שהנה, כתבו באיזה מקום שהרב זעפרני נכנע וכעת הרב סלים לבד...
נו, תת רמה, הרי כולם מבינים שזה קבוצה שמקבלת תשלום ולכן כל הפרסום שם בהתאם, ומי שזה הראיה שלו, לא מבין איך יתכן שהרב זעפרני הולך ללויין, הרי שם הוא תוקף אותו וכו', מי שאוחז שם, אין מה להסביר לו.

ויש ראייה והסתכלות קצת שונה, הרב זעפרני מכבד, מוקיר ומעריך את מרן הרב עובדיה, וכאשר במשך שנים רבות הבן של מרן, תוקף אותו ואת פסקיו, והרב זעפרני בכלל לא מגיב, אם כבר להיפך, שולח לו מכתב להסביר את דעתו, מכבד אותו בכל מקום, וק"ו שלא תוקף בחזרה,
אבל מחמת צד אחד שתוקף, נוצר בציבורים מסויימים הרגשה שיש מחלוקת, עד כדי כך שכותל המזרח, האתר שאולי קצת מזוהה יותר עם הצד של הרב זעפראני, כותב בכותרת "אחדות" וכי מישהו רב ?? אתמהה? הרי למריבה צריך שתי צדדים, וכאן יש צד אחד שתוקף וצד אחד שסופג בלבד...

ואחרי כל זה, כיון שכלפי חוץ יש הרגשה של מחלוקת, בא הרב זעפרני, ברוב גדולתו וענוותנותו וככה"נ עושה חשבון פשוט, הרי זה שאני ילך ליזדים זה יכבד את הרב יצחק, זה יראה לכולם שאני לא בר פלוגתיה כלל, זה יראה שאין מחלוקת אמיתית, אא"כ זה דברי הלכה כמו כל דיון הלכתי, וזהו, רק מה, יש כמה נערי וואצפ שיכתבו שאני נכנע... נו נו, שיערב להם, אני יתן לו את הכבוד, חסידיו יהיו שמחים, שבועיים שלוש יזכרו את זה, ותשקוט הארץ ארבעים שנה

את ההשקפה, ואת ההנהגה אני ימשיך כדרכי בקודש, ילך עם גדולי ישראל וראשי הישיבות כדרכי קודש, ולא יהיה עלי שום טענה יותר שאני מזלזל כביכול ברב כזה או אחר

כך הראייה שלי, אני חושב שזה הגדלות וכח השלום שיש לרב זעפרני, ניתן להעריץ אותו על כך, וזה רק מוכיח שהוא גבוה מעל גבוה, הרבה יותר מאלו שתוקפים אותו, ופי מליון מאלו שכותבים עליו דברים ולא מבינים שהוא בכלל במקום אחר, וע"ז ניתן לומר, אין אדם עומד על דעת רבו על 40 שנה, כי מי שהראיה שלו מצומצמת לא יוכל להבין ראיה רחבה של גדול בישראל אף פעם

אגב, הרי הרב סלים היה בבית של הרב יצחק לא מזמן, וכי זה שינה משהו בהשקפה של הרב סלים? הרב סלים היה בלווין, וכי זה שינה משהו בהשקפה של הרב סלים? ר' דוד כהן היה, הרב בידרמן היה, וכי הם השתנו משהו, הרב בידרמן כבר לא אותו דבר... ר' דוד כהן כבר אדם אחר ??
אותו דבר בדיוק, הרב זעפרני הלך, נתן להם את ההרגשה הטובה, וזהו, מתקדמים הלאה להמשיך להרבות תורה בכל רחבי הארץ והעולם
 
במקום זה, בבמה זו, ביזדים
הדגיש הרב יצחק עשרות פעמים שיש חכ"א שציער את מרן,
ומרן א"ל שמזל שלא כתב עשרת הדברות בספרו כי החכם הנ"ל היה כותב אחרת.
והבן מאוד בעומק הענין
 
יש לומר את הדברים ביושר: מרן הרב יצחק יוסף שליט"א — גדול בתורה, מגדולי הפוסקים שבדור — אבל הוא לא מנהיג עולם הישיבות. למה? כי מנהיגות אמת לא נקנית רק בייחוס או בכתר של משרה, אלא בסמיכה רחבה של רוב מניין ובניין של תלמידי חכמים.

הנהגה של כלל עולם התורה, ובפרט עולם הישיבות הספרדי, דורשת גיבוי מעולם הישיבות עצמו: מראשי ישיבות, מרבני כוללים, מהעמודי התווך שבשדרה התורנית. ולא די באהדה מצד קבוצת תלמידים או מעריצים, ואפילו לא מתפקיד ציבורי רם ככל שיהיה.

הרב יצחק, עם כל גדלותו בתורה, לא נבחר ולא הוסמך להנהיג את עולם הישיבות ע"י שדרה רחבה של חכמי התורה. אין כאן הנהגה מוסכמת, אלא תכתיב חד-צדדי של קבוצה שסוגרת אוזניים לכל קול אחר. וזה מסוכן.

כשאין שיתוף של חכמים נוספים, כשקולם של תלמידי חכמים אחרים מושתק — לא בונים הנהגה, אלא יוצרים ריכוז כוח שבסופו של דבר מחליש את עולם התורה הספרדי ומותיר אותו ללא נשמה, ללא חזון, וללא יכולת להתקדם.
 
יש לומר את הדברים ביושר: מרן הרב יצחק יוסף שליט"א — גדול בתורה, מגדולי הפוסקים שבדור — אבל הוא לא מנהיג עולם הישיבות. למה? כי מנהיגות אמת לא נקנית רק בייחוס או בכתר של משרה, אלא בסמיכה רחבה של רוב מניין ובניין של תלמידי חכמים.

הנהגה של כלל עולם התורה, ובפרט עולם הישיבות הספרדי, דורשת גיבוי מעולם הישיבות עצמו: מראשי ישיבות, מרבני כוללים, מהעמודי התווך שבשדרה התורנית. ולא די באהדה מצד קבוצת תלמידים או מעריצים, ואפילו לא מתפקיד ציבורי רם ככל שיהיה.

הרב יצחק, עם כל גדלותו בתורה, לא נבחר ולא הוסמך להנהיג את עולם הישיבות ע"י שדרה רחבה של חכמי התורה. אין כאן הנהגה מוסכמת, אלא תכתיב חד-צדדי של קבוצה שסוגרת אוזניים לכל קול אחר. וזה מסוכן.

כשאין שיתוף של חכמים נוספים, כשקולם של תלמידי חכמים אחרים מושתק — לא בונים הנהגה, אלא יוצרים ריכוז כוח שבסופו של דבר מחליש את עולם התורה הספרדי ומותיר אותו ללא נשמה, ללא חזון, וללא יכולת להתקדם.
צריכים להודות ביושר
כמעט כל ראשי הישיבות מגיעים ללוין.
כל אחד והתירוץ שלו.
אבל זה המציאות.
 
צריכים להודות ביושר
כמעט כל ראשי הישיבות מגיעים ללוין.
כל אחד והתירוץ שלו.
אבל זה המציאות.
נכון, צריך לומר ביושר — רבים מראשי הישיבות מגיעים לשיעורים של הרב יצחק יוסף שליט"א, וזה רק מעיד על הכבוד שרוחשים לו כפוסק חשוב שאהוב על ציבור העם שבשדות הספרדים וגם בן של הרב עובדיה יוסף.
אבל בוא נשים את הדברים על השולחן: יש הבדל עצום בין לכבד לבין להסמיך.
לבוא לשיעור? זו דרך להראות הערכה.
לשאול שאלה בהלכה? זו הכרה בגדלות תורנית.
אבל להסמיך אדם להנהיג את עולם הישיבות? זה כבר סיפור אחר לגמרי.
הסמכה להנהגה דורשת קונצנזוס רחב, גיבוי מובהק, ובעיקר – אמון של עולם התורה שהוא זה שיכול להוביל את הכלל.
והמציאות ברורה: רוב ראשי הישיבות והמבוגרים בעולמה של תורה הספרדי לא רואים בו את המנהיג.
מכבדים? כן. מכתירים? ממש לא.
 
יש לומר את הדברים ביושר: מרן הרב יצחק יוסף שליט"א — גדול בתורה, מגדולי הפוסקים שבדור — אבל הוא לא מנהיג עולם הישיבות. למה? כי מנהיגות אמת לא נקנית רק בייחוס או בכתר של משרה, אלא בסמיכה רחבה של רוב מניין ובניין של תלמידי חכמים.
רק שאלה: הרב עובדיה היה מנהיג עולם הישיבות?
 
אלו הדברים ממש ככתוב בספר הקדוש תומר דבורה בחיוב באדם להידמות לקונו, ואף למי שחטא כנגדו.
כדוגמת מה שמצינו שהקב"ה בעצמו תפר עלי תאנה לאדם וחוה, על אף שחטאו כנגדו, ומכח החטא התבוששו, והקב"ה בעצמו תפר להם עלי תאנה לכסות על בשתם.
וכל זה מובא בפרק א' בסה"ק תומר דבורה.
מובא כאן שביבים מתוך הספר הקדוש תומר דבורה פרק א':
הצג קובץ מצורף 2783
נראה שהתומר דבורה ממש דיבר על היום
פלא עצום
לראות איך מרן שליט"א קיים בעצמו דברים נשגבים אלו
 
צריכים להודות ביושר
כמעט כל ראשי הישיבות מגיעים ללוין.
כל אחד והתירוץ שלו.
אבל זה המציאות.
כל אחד והלחצים עליו
מי שקצת בקי בפרטים יודע מה הכוונה
[כשניסו ללחוץ על ר' בונים שרייבר הוא סגר את הטלפון]
 
להסמיך אדם להנהיג את עולם הישיבות זה כבר סיפור אחר לגמרי.
הסמכה להנהגה דורשת קונצנזוס רחב, גיבוי מובהק, ובעיקר – אמון של עולם התורה שהוא זה שיכול להוביל את הכלל.
והמציאות ברורה: רוב ראשי הישיבות והמבוגרים בעולמה של תורה הספרדי לא רואים בו את המנהיג.
מכבדים? כן. מכתירים? ממש לא.
בעולם הספרדי לצערינו אין אף אחד שמקובל על כולם כמנהיג,
לא ראינו את רוב ראשי הישיבות סביב אף אחד,
הנהגת עולם הישיבות היא אצל מרן הגרמ"ה הירש שליט"א,
סביב שאר הרבנים יש קבוצות קבוצות, מי יותר ומי פחות,
 
יש לומר את הדברים ביושר: מרן הרב יצחק יוסף שליט"א — גדול בתורה, מגדולי הפוסקים שבדור — אבל הוא לא מנהיג עולם הישיבות. למה? כי מנהיגות אמת לא נקנית רק בייחוס או בכתר של משרה, אלא בסמיכה רחבה של רוב מניין ובניין של תלמידי חכמים
וניתן לדון מה הוא 'גדולי הפוסקים'
להכריח לפסוק כמו אביו
או לחדש וללבן דברים חדשים
אין כוונתי על ספר שיש בו הרבה ציטוטים נכונים או לא
כוונתי לתשובות הלכתיות על נושאים חדשים שאביו לא דיבר בהם
 
וניתן לדון מה הוא 'גדולי הפוסקים'
להכריח לפסוק כמו אביו
או לחדש וללבן דברים חדשים
אין כוונתי על ספר שיש בו הרבה ציטוטים נכונים או לא
כוונתי לתשובות הלכתיות על נושאים חדשים שאביו לא דיבר בהם
האמת שגם בזה איני יודע אבל פשטות יש לו הרבה ידיעות בהלכה לא יודע אם הוא יכול לפסוק מעצמו
 
אתה יודע
כתבת: ידיעות בהלכה
בקיצור
אוצר החכמה הוא גדול הפוסקים
תאמין לי שאני לא מכיר אותו ולא קראתי אפילו פעם אחת בספריו תאמין לי אבל מפורסם כאחד מגדולי הפוסקים וגם שמעתי שהתיר עגונות וכו'
 
תאמין לי שאני לא מכיר אותו ולא קראתי אפילו פעם אחת בספריו תאמין לי אבל מפורסם כאחד מגדולי הפוסקים וגם שמעתי שהתיר עגונות וכו'
שוב
ציטט מאביו
מפורסם
בגלל הילקו"י
שגם הוא התפרסם בזכות שהוא ליקוט פסקי אביו
כמובן הצליח לו שקרוי על שמו והוסיף הרבה ציטוטים במהדורות האחרונות
והמון העם שסוגד
 
במה זה מתבטא?
הרב סאלים ועוד ראשי ישיבות מוכרים ספרדים (מוכר שאינו רשמי) מתייעץ עם רבי משה הילל הירש בהתייעצויות שפעמים משפיעות הרבה על גורל הצורה של הישיבות הספרדיות בהרבה מובנים יש לי אחד בראש שאמר לי הראש ישיבה בעצמו ומובן גם למה אני לא יוכל לומר את זה
 
על הצורה של הישיבות הספרדיות, ראשי הישיבות הספרדיות מתייעצים בעצמם,
בעניינים הפוליטיים של ש"ס, הרב סלים מתייעץ עם ר' משה הלל, אבל זה לא נקרא מנהיג עולם הישיבות.
 
אם יש שאלה שמתעוררת ולראש ישיבה אין הכרעה הוא ילך לרבי משה הילל תלך ותראה כל ישיבה שנפתחת בארץ ספרדית או ליטאית נפתחת בבית של רבי משה הילל וכו' זהו מנהיג עולם הישיבות נראה לי שאחד ממטרות החשובות של עמלי תורה זה לייצר רבי משה הילל בדורות הבאים לא ?
 
ולכן נשאלת השאלה בקול גדול מה ראה על ככה?
כבודו של מרן חכם בן ציון להיכן הלך?
כבודו של מרן הבא"ח להיכן הלך?
כבודם של שאר חכמי ישראל להיכן הלך?
ולכן נשאלת השאלה.....
כבודו של הרמב"ם היכן הלך? כאשר השיג עליו הראב"ד.
כבודו של הרז"ה היכן הלך? כאשר השיג עליו הרמב"ן במלחמות ה'.
כבודו של מרן השו"ע היכן הלך? כאשר הגיה עליו הרמ"א.
וכן עוד ועוד בספרי השותי"ם

שום כבוד ושום זלזול. אלא כאשר מחפשים לרדוף ולהשיג מקנאה גלויה ונסתרת, את מרן היבי"א זיע"א שחלק על הבא"ח, וכן את בנו הראש"ל שליט"א שמפלפל ודן בדברי האור לציון, בכבוד גדול ובהערכה עצומה, שוב קמים כמה צעירים, ומבזים ומזלזלים בגדולי ישראל. ועכשיו תמהים גם על מורנו הגאב"ד שליט"א, מה ראה על ככה. אכן, שאלה עצומה, אוי לנו שככה עלתה בימינו.
 
ולכן נשאלת השאלה.....
כבודו של הרמב"ם היכן הלך? כאשר השיג עליו הראב"ד.
כבודו של הרז"ה היכן הלך? כאשר השיג עליו הרמב"ן במלחמות ה'.
כבודו של מרן השו"ע היכן הלך? כאשר הגיה עליו הרמ"א.
וכן עוד ועוד בספרי השותי"ם

שום כבוד ושום זלזול. אלא כאשר מחפשים לרדוף ולהשיג מקנאה גלויה ונסתרת, את מרן היבי"א זיע"א שחלק על הבא"ח, וכן את בנו הראש"ל שליט"א שמפלפל ודן בדברי האור לציון, בכבוד גדול ובהערכה עצומה, שוב קמים כמה צעירים, ומבזים ומזלזלים בגדולי ישראל. ועכשיו תמהים גם על מורנו הגאב"ד שליט"א, מה ראה על ככה. אכן, שאלה עצומה, אוי לנו שככה עלתה בימינו.
נשמה,
אין לנו בעיה עם השגות,
ולא עם קושיות.
הבעיה האמיתית: משנים את התמונה, מעלימים פרטים במכוון, ומוסיפים לקינוח: אם היה יודע היה חוזר בו...
זה מי התיר?
רק לפני שבוע ביזה את האור לציון על חוזר וניעור, איך הסביר את מרן.
דיבר בהתקפה חריפה מאוד.
אבל את הראיה שהאור לציון הביא מהבית יוסף, שהוכיח מהרמב"ם!!! בתריאקה שיש ענין להחמיר, על זה לא השיב ולא הגיב!
כל עיקר ראייתו של האורל"צ לא הגיב עליה.
הביא רשימה נגדו, ובא הרב @כהן כאן באשכולו, והראה שכל הרשימה הפוך
תעבור על כל השרשור שלו כאן, ובפרום לתורה, ועינך לנוכח יביטו ועפעפיך ישירו נגדך אם יש כאן קושיות, או העלמת פרטים, ושינוי מכוונת הענין, וסילוף כוונת האור לציון ועוד.
 
ראשי תחתית