אהבה רבה
חבר קבוע
- הצטרף
- 1/7/25
- הודעות
- 380
ככל אשר יורו מרנן הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירשהאם יש ידיעה מה דעת הרב סאלים בענין חוק הגיוס?
לא נראה לי.והאם יש סיכוי שתתפרסם דעתו לפני דעת רבני דגל?
ככל אשר יורו מרנן הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירשהאם יש ידיעה מה דעת הרב סאלים בענין חוק הגיוס?
לא נראה לי.והאם יש סיכוי שתתפרסם דעתו לפני דעת רבני דגל?
לדעתי ככל שיורה מרן הרב ברגמן. וד"ב.ככל אשר יורו מרנן הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש
לא נראה לי.
או מרן הגרשב"סלדעתי ככל שיורה מרן הרב ברגמן. וד"ב.
האם זו הוראה כללית לכלל בני התורה/בחורי הישיבות/ אברכים?יוצא מרן רה"י הגר"א סאלים שליט"א בקריאה חריגה לקביעת יום צום בהיכלי הישיבות
וגם ממך ביקשו פעמים רבות להפסיק לזלזל ולבזות את מרן הגר"י שליט"א.אם אני לא טועה כבר ביקשו ממך לפחות פעמיים להפסיק לבזות את הרבנים הספרדים. אם זה לא קשה לך מידי - אנחנו נשמח.
מעולם לא ביזתי את הרב יצחק יוסף שליט"א ואין דרכי בביזוי תלמידי חכמים. כידוע.וגם ממך ביקשו פעמים רבות להפסיק לזלזל ולבזות את מרן הגר"י שליט"א.
כמעט כל הודעה שניה שלך בכל שרשור, זה קשור במישרין ובעקיפין לעקוץ ולבזות את מרן שליט"א
אם זה לא קשה לך מידי - אנחנו נשמח.
גם לי יש דעות על כמה רבנים, מעולם לא העלתי זאת בפורום, מחשש הלבנת פנים וביזוי ת"ח. להגן כן, לבזות לא.
אני פונה גם לך וגם לתפארת.
בברכה.
שי"ן קו"ף רי"ש!מעולם לא ביזתי את הרב יצחק יוסף שליט"א ואין דרכי בביזוי תלמידי חכמים. כידוע.
זה לא רק נדיר מאוד בכלל בעולם הישיבות, לא יודע אם יש כזה תקדים בעולם הישיבות (הליטאי), מצינו ההיפך כמעט, כשנפל ס"ת לפני כמה שנים בפוניבז' והורו להם שלא להתענותבצעד נדיר הורה מרן רה"י לבני ישיבת מאור התורה שבראשותו,
התפרסם - שאיסור חמור ונורא שלא לגרום לשום בחור להתגייס באיזה מצב שהוא בין אם הוא במסגרת ובין אם אינו במסגרת לימודים.האם יש ידיעה מה דעת הרב סאלים בענין חוק הגיוס?
והאם יש סיכוי שתתפרסם דעתו לפני דעת רבני דגל?
לא ברור למה המכתב הזה סותר לחוק הנוכחי. הוא מדבר נגד התופעה שהיתה בזמנו שהיו מפתים בחורים תמימים להתגייס.התפרסם - שאיסור חמור ונורא שלא לגרום לשום בחור להתגייס באיזה מצב שהוא בין אם הוא במסגרת ובין אם אינו במסגרת לימודים.
הצג קובץ מצורף 13033
אם אפשר לצחוק על הרב כביכול הוא משנה מדיבורו / לאיים עליו ולומר לו אם תאשר את החוק נוציא נגדך חומרים מהעבר, למה לא?לא ברור למה המכתב הזה סותר לחוק הנוכחי.
אל תנסה לדבר בעובדות, אין טעםהוא מדבר נגד התופעה שהיתה בזמנו שהיו מפתים בחורים תמימים להתגייס.
כנ"ל. ובלי קשר כל מכתב נגד הגיוס (וכללי 'נגד') צריך בדיקה וחקירה מי חתם ועל מה חתם וכו וד"בוחוץ מזה, שהמכתב כנראה מזוייף, כי הרב סאלים באותה תקופה נמנע מחתימה על מכתבים ציבוריים.
לא הבנתי מה אתה נלחץ?לא ברור למה המכתב הזה סותר לחוק הנוכחי.
בצל הדיונים וההכרעה הצפויה בחוק הגיוס, יוצא מרן רה"י הגר"א סאלים שליט"א בקריאה חריגה לקביעת יום צום בהיכלי הישיבותבתפילה וזעקה להצלת עולם התורה.
נוכח המצב הקשה בו נתון עולם התורה, והרדיפות נגד בני הישיבות, ולמען הצלחת המערכה, הורה מרן רה"י לקבוע את יום חמישי הקרוב ער"ח כסלו, המסוגל לתשובה ותענית, ליום צום תפילה וזעקה בהיכלי הישיבות.
כמו"כ בצעד נדיר הורה מרן רה"י לבני ישיבת מאור התורה שבראשותו, לצאת ולערוך מעמד תפילה בקבר רחל אמנו לעורר זכות אם על בנים.
הצג קובץ מצורף 13031
כתוב מפורש לבני הישיבההאם זו הוראה כללית לכלל בני התורה/בחורי הישיבות/ אברכים?
ושימו לב: שיש אומרים שאין לצום לאחר זמן המולד שזה ב1 ו38 דקותשימו לב: רק לאחר תפילת ערבית פתיחת הצום, כדעת המחבר שאין שם צום עד חצות.
דעת החיד"א בא"ח וכה"ח שאם המולד לאחר חצות מתענים, כיון שרוב היום הוא בבחינת ער"ח הראוי לתענית.ושימו לב: שיש אומרים שאין לצום לאחר זמן המולד שזה ב1 ו38 דקות
המודעה בחתימת רבני "מרביצי" ידועה ומפורסמת,וחוץ מזה, שהמכתב כנראה מזוייף, כי הרב סאלים באותה תקופה נמנע מחתימה על מכתבים ציבוריים.

לכן מי שקשה לו לצום עד צאה"כ (בפרט בחודשי הקיץ) יכול לסמוך על הפוסקים שכתבו לצום עד זמן המולדושימו לב: שיש אומרים שאין לצום לאחר זמן המולד שזה ב1 ו38 דקות
תן מקור מדויקלכן מי שקשה לו לצום עד צאה"כ (בפרט בחודשי הקיץ) יכול לסמוך על הפוסקים שכתבו לצום עד זמן המולד
ועיין בשו"ת וישב הים בארוכה בזה
תחפש אין לו 40 כרכיםתן מקור מדויק
יש פוסקים שאומרים לצום עד המולד? או שהם אומרים לצום יום קודם כדי שהצום יהיה לפני המולד?לכן מי שקשה לו לצום עד צאה"כ (בפרט בחודשי הקיץ) יכול לסמוך על הפוסקים שכתבו לצום עד זמן המולד
ועיין בשו"ת וישב הים בארוכה בזה
המאור הגדול |
מדהים!"איזה יופי, כל אורח שמגיע לחו"ל כולם עוברים ומברכים אותו בשלום עליכם"
אמירה סתמית כביכול של מרן רבינו ראש הישיבה שליט"א, נותנת הצצה לענוותנותו המופלאה ולהבנה עד כמה אינו מחזיק טיבותא לנפשיה באופן מעורר השתאות ממש.