היכן?כן.
כתוב במפורש!
זה ראיתי...
נ"ל שאין לדבר סוף.שמעתי מת"ח אחד שליט"א [שנשאל בענין זה השנה במקסיקו ע"י הקהילה החרדית שם] שרצה לחדש שלא מהני משום שאי"ז נחשב מנעול כיון שאם יסובב שבכל האפשריות יפתח בסוף, ואם יש לו פקק שצריך 100 סיבובים ובסוף נפתח ודאי שלא נחשב לסגור, לענ"ד סברתו מחודשת דלמעשה דרך העולם להשתמש בדבר כזה כמנעול.
מה דעת הרבנים שליט"א על סברא זו.
אם הוא יסובב בכל האפשרויות, באמצע נסיונותיו הוא ייתפס על ידי בעל הבית.שמעתי מת"ח אחד שליט"א [שנשאל בענין זה השנה במקסיקו ע"י הקהילה החרדית שם] שרצה לחדש שלא מהני משום שאי"ז נחשב מנעול כיון שאם יסובב שבכל האפשריות יפתח בסוף, ואם יש לו פקק שצריך 100 סיבובים ובסוף נפתח ודאי שלא נחשב לסגור, לענ"ד סברתו מחודשת דלמעשה דרך העולם להשתמש בדבר כזה כמנעול.
מה דעת הרבנים שליט"א על סברא זו.
אולי תלוי כמה זמן בעה"ב לא נמצא,אם הוא יסובב בכל האפשרויות, באמצע נסיונותיו הוא ייתפס על ידי בעל הבית.
ועכ"פ יחשוש שיתפס.אם הוא יסובב בכל האפשרויות, באמצע נסיונותיו הוא ייתפס על ידי בעל הבית.
פריצה דבר מעשה מחודש, כאן השאלה אם נחשב לנעול כ"כ שגם הקוד זה רק צורת פתיחה ואפשר להגיע לאותה צורת פתיחה בדיוק ע"י מאמץ משא"כ במנעול לא מצליח לפתוח את המנעול כדרך אלא לפרוץ אותו.נ"ל שאין לדבר סוף.
גם כל מנעול אפשר לפרוץ...
זה כבר סברות חיצונית ולא מסתבר שנחשב לנעול עי"זאם הוא יסובב בכל האפשרויות, באמצע נסיונותיו הוא ייתפס על ידי בעל הבית.