טוב מאוחר מלא כלום.כעת נודע לי שפורום "מורשת מרן" נסגר
חלילה!טוב מאוחר מלא כלום.
אתם כנראה לא הייתם שם ולא יודעים על מה מורידים שם אנשים. כל מחלוקת על הרב יצחק והרב עובדיה פירושה 'זלזול' בכבודם ואחת דתו להימחק. ואת זה צריך להוקיע.אנו מעריכים את ראשי מערכת מורשת מרן, שעשו ועושים עבודה חשובה ומצוינת בבית המדרש שלהם
על כל רב יש להשיג בצורה מכובדת ולא בצורה מזלזלת.אם מעתה השגות על... צריכות להיכתב כך:
"אחר בקשת אלף מחילות וההתבטלות יש לעיין בדב"ק..." - וָלֹּא, יחשבו לביזוי,
נא הודיעונו מראש.
על כל רב יש להשיג בצורה מכובדת ולא בצורה מזלזלת.
(לענ"ד, כשמישהו רוצה להשיג על רב מסויים, יכתוב בצורה שהיה רוצה שישיגו על רבו).
ע"ז נאמר אל תהיה צודק תהיה חכםוכן אין בדעתי להסתיר את ביקורתי והשגותי עליו (לפחות כל עוד והוא מעביר עלי ביקורת תמידין כסדרן), ואין בדעתי לכתבה בלשון חלקלקה ומתפתלת כל עיקר.
ובדיוק לכן איני ב"מורשת מרן".
אם האמור לעיל נקרא "זלזול", (כלומר שכאן זה הולך להיות "מורשת מרן" 2), הרי שאין זה מקומי.
"דעלך סני לחברך לא תעביד".וכשאלו שמשיגים על רבו, משיגים בצורה שאינם רוצים שישיגו על רבם? (ואולי בכלל לא רוצים שישיגו על רבם)???
אכן צ''עלא הבנתי למה נסגר אם מישהו זלזל אז שיסירו אותו לצמיתות וזהו, מה הסיפור ?
ב"ה כיון שיש מנהלים ומפקחים אחראים לכך.אני כאן תקופה של חדש וחצי
לא זכרוני פגיעות אישיות וזלזולים
רק טענות עניניות
ברוך ה'ב"ה כיון שיש מנהלים ומפקחים אחראים לכך.
זה לא חיפוש בציציותיו,אכתוב את דעתי בתור אשכנזי שלא קשור לשום צד (מקווה שיש לי זכות דיבור)
אין ספק שבפורום כאן יש יותר מידי חיפוש בציציותיו של רב מסוים, לפעמים גם ברמה שכבר זה נראה לא לעניין ולא מכובד.
מי שלא מכיר את מה שעומד מאחורה וקורא רק הפורום כאו בהחלט יכול להתפלא ולראות בזה זלזול לא מקובל
אבל כיון שגם אני קורא לפעמים את העלונים של אותו הרב אני יכול בהחלט להבין מאיפה זה מגיע
אין ספק שקשה לשבת בחיבוק ידים ולשתוק אחרי ההתבטאויות שם וכו'
אז למה יש כאן הערות בשפע רק על הרב הספציפי ולא על המשנ"ב שבט הלוי חכם שלום והרב בעדני וכו' וכו' וכו'?@מסעוד
איש לא מתכבד בקלון חבירו,
אתה יודע כמה טעויות אפשר למצוא במשנ"ב, בשבט הלוי וכו' וכו'?
אתה יודע כמה השגות אפשר להשיג על חכם שלום כהן זיע"א, וחכם שלמה בעדני זיע"א (בהלכה ובהשקפה).
מישהו עושה את זה?
לא ולא, כולם מכבדים את כולם.
הבעייה היא שיש אנשים שהם לא חושבים אף פעם מה "אם זה היה הפוך?",
וחמור מכך, הם מוציאים בכל מקום את כולם טועים. ואסור לענות להם, כי אז (ורק אז) זה מיד נהיה ביזוי ת"ח, וצריך למחוק.
ועליהם ועל דומיהם נאמר, כי מכבדי אכבד, ובוזי יקלו. - כאשר עשה כן יעשה לו.
אז למה יש כאן הערות בשפע רק על הרב הספציפי ולא על המשנ"ב שבט הלוי חכם שלום והרב בעדני וכו' וכו' וכו'?
וגם כשיש הערות על האחרים זה בלשון הרבה יותר מכובדת (בלשון המעטה).
באמת מעניין האם רבותינו שליט"א הנ"ל העירו עליו בחריפות, או שפשוט התעלמו והמשיכו הלאההביטו וראו – רבותינו הגאונים, כמו הרב עדס, הרב זעפרני, הרב סופר ועוד, אף כאשר ה"ילקוט יוסף" חלק עליהם או ביקר את שיטתם – הם בחרו בדרך ההבלגה והשתיקה.
אנחנו, ההולכים לאורם – נבחר גם אנו בדרך הזו.
זה מה שעשינו וזה מה שנמשיך לעשות בעז"האפשר לחלוק, אפשר להציג עמדה – אבל לא מתוך חריפות ופולמוס, אלא בענווה ובכבוד.
למבקרים את בעל ה"ילקוט יוסף" –
על דברים כאלה נאמר: "צאי לך בעקבי הצאן, ורעי את גדיותייך על משכנות הרועים".
הביטו וראו – רבותינו הגאונים, כמו הרב עדס, הרב זעפרני, הרב סופר ועוד, אף כאשר ה"ילקוט יוסף" חלק עליהם או ביקר את שיטתם – הם בחרו בדרך ההבלגה והשתיקה.
אנחנו, ההולכים לאורם – נבחר גם אנו בדרך הזו.
אפשר לחלוק, אפשר להציג עמדה – אבל לא מתוך חריפות ופולמוס, אלא בענווה ובכבוד.