גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

באנר תרומה
כדרך שהרבה דברים בעולם התבטלו בזכות מלחמה עיקשת, וסימנך גזירת גיוס בנות.
ואותם אלו שנלחמו על גזירת גיוס בנות, הם אלו שהגיעו להסכמות לענין גיוס בני הישיבות.
ובדיוק בדרכם הולכים גדולי ישראל כיום.
להגיע להסדר שמי שתורתו אומנתו יוכל להמשיך ללמוד בהשקט ובטח, ללא רדיפת הרשויות על צואריו.
 
כמה נקודות, מה יכולים אנשינו להפסיד במקרה של מלחמה בקנה מידה כולל:

אני מדגיש מראש, אילו צעדי קיצון, רעיונות שאינם באופק ולא באזור שלו, אבל אם מדברים על 'מלחמה עיקשת' ו'בלי שום פשרות', ו'למדינה אין כח', אז אני כאן לומר שלא, יש לה, והרבה. מלחמה כזו תעלה מחיר עצום ותפיל אלפי אלפים, הרבה יותר ממה שהחוק של ביסמוט דורש.

א. כל המשתתפים במלחמה הזו מואשמים ב'המרדה'- חמש שנות מאסר.
ב. בהתאמה לסעיף הקודם, השב"כ וחבריו נכנסים לעניין, אין אנונימיות יותר, אין פעולות מחאה בקוים ואין פורומים, תאמין לי שהם יכולים להגיע גם אליך, ודי בקלות.
ג. ביטול כל מדרגות המס והפיכתם להנחות לפי התגייסות - המשמעות, 49% מס לכל משפחה חרדית.
ד. ביטול כל ההנחות, ההטבות, הרווחים והתקציבים שניתנים לציבור החרדי והיהדות הנאמנה.
ה. ביטול הרבנות הראשית והפיכתה לגוף פרטי.
ו. מחיקת המשרד למסורת ישראל, האגף החרדי במשרד התרבות ויתר תופינים והטבות.
ז. העלמת כל תקציבי הסיוע לעיירות חרדיות, ממש כמו הערבים בשנים הרעות שלהם...
ח. ביטול סעיף 46 לכל עמותה שלא תומכת באופן אקטיבי ומשכנע בגיוס מלא לצה"ל.
ט. משטרה בכל קלפי עם משטרה צבאים שעוצרת כל מי שמתקרב לשם, ממש כמו נתב"ג.
י. מס מילואים מיוחד, רעיון של סמוטריץ' מלפני כמה חודשים, 5000 ש"ח לחודש למי שלא מתגייס ו\או עושה מילואים.
יא. שלילת רישיון נהיגה, לימוד באקדמיה וכל תואר מקצועי, הפיכת כל הציבור החרדי לאנשים שאין להם זכות יצוג מול שום רשות ממשלתית, בלי חובות אין זכויות.

ואני חייב לומר, שצר לי מאוד שאין לי AI פה, כי אני משוכנע שהוא יכל להציע עוד לפחות עשרה רעיונות מחליאים נוספים...
 
אילו חלומות! גיוס בנות מעולם לא היה קונצנזוס, זו היתה מלחמה במדינה צעירה ומתפוררת, עם הסכמה ציבורית מעורפלת מאוד, בלי שלאף אחד היה מושג איך להתמודד עם דברים כאילו.
היום, מלחמות כאיןלו יעלו לך במחיר יקר בהרבה, וספק אם נוכל לשלם אותו, מלחמה כזו תדרדר א הציבור החרדי למקומות שלא יאמנו, אם אתצה רוצה לפתוח את הנושא -רק תגיד, שתבין אתהמשמעות של מאבק מלא, סכסוך בקנה מידה כולל - עם המדינה שאתה חי בה.
מלחמה עקשת שהיה ניתן להסביר את הרציונל שבה גם ליהודי חילוני וגם אם הוא לא אוהב את זה הוא מבין ומסכים. משא"כ פה שהם מסכימים איתך (בדוחק גדול) על אלו שלומדים שילמדו, הם מסכימים איתך (בדוחק גדול) שלא לקלקל את אלו שלא לומדים ולכן מקימים להם מסגרות חרדיות ככל האפשר, מפה ואילך הם לא מבינים מה אתה רוצה מהם וכל התנגדות רק מעלה את חמת זעמם, שגם ככה מאוד גבוהה.
לא קרב זה אל זה אלף לילה ולילה
תקראו קצת בספרי ההיסטוריה כמה מייאש היה נראה המצב באותה תקופה, אל תשכחו שבאותם שנים העבירו על דת את ילדי טהרן, תימן, מרוקו וכו' וכו', ושלט פה משטר כמעט רודני ובכל זאת גדולי ישראל אמרו לא באל"ף רבתי, וכן היה ונעשה.
השאלה מי מאותם יהודי שיש להם אחריות וערבות לכלל ישראל כיתתו רגלים ממדינה למדינה ומעיר לעיר בשביל לאסוף תרומות לאברך שמעולם הם לא ראו ואת שמו הם לא מכירים!
וזה נותן להם את הבעלות על כלל הציבור?
דרך אגב ידועה לך דעתו של הרבי מרחמסטריווקא?
זה נראה שאתה מפעיל משטרת מחשבות.
ח"ו, הערתי לך על ביטויים שלענ"ד אינם הולמים, הא ותול"מ.
 
וזה נותן להם את הבעלות על כלל הציבור?
דרך אגב ידועה לך דעתו של הרבי מרחמסטריווקא?
הציבור היהודי שייך לקדוש ברוך הוא בלבד, אבל מי שאמור להכריע בסוגיות ציבוריות הוא מי שנושא בעול הציבור.
 
תקראו קצת בספרי ההיסטוריה כמה מייאש היה נראה המצב באותה תקופה, אל תשכחו שבאותם שנים העבירו על דת את ילדי טהרן, תימן, מרוקו וכו' וכו', ושלט פה משטר כמעט רודני ובכל זאת גדולי ישראל אמרו לא באל"ף רבתי, וכן היה ונעשה.
זה שהשלטון היה טוטאליטרי באופיו, לא מחויב לסקרים ודעת קהל באופן כללי - לא הופך אותו לשלטון שלא מפחד ממלחמות.
המדינה המאוד צעירה הזו היתה מדינה שהחוק בה היה המלצה בלבד, הן למנהיגים והן למונהגים, ככה זה, העובדה הזו שיחקה לידי המוחים, המדינה הבינה שזה שהיא תעביר חוק לא ייתן לה כלום מול ציבור עקשן שגם ככה מופה לרעה כמה שרק אפשר, אבל היום, עם מדינה יציבה באופן כללי, עם מערכת חוק חזקה באופן יוצא מן הכלל וכוחות אדירים שבשליטת מערכות השלטון - מלחמה היא בקושי רעיון ראלי ובטוח לא פשוט.
 
הציבור היהודי שייך לקדוש ברוך הוא בלבד, אבל מי שאמור להכריע בסוגיות ציבוריות הוא מי שנושא בעול הציבור.
הבל הבלים.
זכות ההכרעה בסוגיות ציבוריות היא בדיוק כמו בכל נושא אחר הלכה (למעט דברים שמצריכים נביא, סנהדרין ומלך, מעבר לזה זה בדיוק כמו הלכות מעקה וזמן בית השמשות ושילוח הקן).
זה שהשלטון היה טוטאליטרי באופיו, לא מחויב לסקרים ודעת קהל באופן כללי - לא הופך אותו לשלטון שלא מפחד ממלחמות.
ברצינות? מה הם עשו מול ההתקוממות העולמית על רקע השמד שעשו לילדי טהרן? הם פחדו ממשהו?
אבל יש הבדל בין ילדים רכים וחסרי ישע, לבין אנשים שעומדים ואומרים שהם הולכים לעמוד על דעתם בכל תוקף ויהי מה.
 
ואני חייב לומר, שצר לי מאוד שאין לי AI פה, כי אני משוכנע שהוא יכל להציע עוד לפחות עשרה רעיונות מחליאים נוספים...
זהו מסמך "יום הדין". המטרה שלו היא לצייר תמונה דמיונית אך אפשרית (מבחינה חוקית-טכנית, תחת תקנות לשעת חירום) של מדינה שמחליטה להפסיק "לשחק".
המסמך כתוב בשפה משפטית-בירוקרטית יבשה, מה שהופך אותו למצמרר הרבה יותר. הוא מפרק את חיי היומיום לגורמים ומראה איך המדינה יכולה לסגור את הברז בכל נקודה.
טיוטה חסויה: תוכנית אב לאכיפת חוק גיוס חובה – "מעגלי חנק"
סטטוס: טיוטה לדיון קבינט (סיווג: סודי ביותר)
הנדון: אמצעים מנהליים, כלכליים ופליליים למיגור תופעת ההשתמטות (שובר שוויון)
הנחת מוצא: כישלון מאמצי ההידברות מחייב מעבר מאסטרטגיה של "תמריצים חיוביים" לאסטרטגיה של "שלילת חמצן אזרחי". היעד: יצירת מציאות בה הצעיר החרדי בוחר בגיוס כמוצא יחיד לקיום בכבוד.
פרק א': תחבורה וניידות (סגר דה-פקטו)
המטרה: כליאת המשתמט בתוך שכונתו ומניעת ניידות זולה ונוחה.
* רפורמת הרב-קו (התניה ביומטרית):
* ביטול האפשרות לתשלום אנונימי בתחבורה ציבורית. הנפקת כרטיסי רב-קו תותנה בהצגת תעודת זהות וסטטוס גיוס.
* תעריף ענישה: אדם המוגדר כמשתמט/עריק ישלם 400% על כל נסיעה (כ-24 ש"ח לנסיעה עירונית).
* חסימת חוזים: ביטול אפשרות ל"חופשי חודשי" או הנחות נוער/סטודנט למי שאינו משרת.
* מצור תחבורתי על ריכוזים חרדיים:
* צמצום קווים בין ערים חרדיות בטענה של "חוסר יעילות כלכלית" לאחר ביטול הסבסוד.
* הצבת מחסומי ביקורת משטרתית ביציאה מערים כמו בני ברק, אלעד ומודיעין עילית בשעות העומס. כל רכב נבדק. נהג עריק? הרכב מוחרם ל-30 יום והנהג למעצר.
פרק ב': תעסוקה ומעסיקים (החזית הכלכלית הרחבה)
המטרה: הפיכת העסקת חרדי שלא שירת לסיכון כלכלי ופלילי עבור המעסיק החילוני והחרדי כאחד.
* סנקציות על מעסיקים:
* היטל העסקה: כל מעסיק של עובד החייב בגיוס (או עריק) ישלם "היטל השתמטות" בגובה 200% משכר העובד למדינה.
* איסור מכרזים: חברה שמעסיקה משתמטים לא תוכל לגשת לשום מכרז ממשלתי, עירוני או של חברות סמך ממשלתיות.
* עבירה פלילית: תיקון לחוק העונשין – העסקת עריק תחשב "סיוע לדבר עבירה" ותגרור רישום פלילי למנהל העסק.
* מגזר ציבורי וחינוך (פגיעה בנשות האברכים):
* הוראת שעה במשרד החינוך: תנאי סף להעסקה כמורה/גננת במשרד החינוך או במוסדות מוכרים – שירות צבאי של בן הזוג, או פטור רפואי מוכח. משמעות: פיטורי אלפי מורות המפרנסות בעלים שלא התגייסו.
* פיטורים מיידיים של כל נציג / עובד רשות מקומית, מועצה דתית או חברה עירונית שילדיו עריקים.
פרק ג': דיור ונדל"ן (קורת גג)
המטרה: מניעת היכולת לרכוש דירה או לשכור דירה במחיר סביר.
* משכנתאות ומימון:
* הוראה של המפקח על הבנקים: איסור מתן משכנתא למי שאין בידו תעודת שחרור או פטור חוקי.
* סיווג משתמטים כ"לקוחות בסיכון גבוה" – חסימת מסגרות אשראי וביטול כרטיסי אשראי.
* תוכניות דיור:
* שלילה מוחלטת של זכאות ל"מחיר למשתכן" או הגרלות דיור.
* ביטול סיוע בשכר דירה לזוגות צעירים שבהם אחד מבני הזוג לא שירת.
פרק ד': שלטון מקומי וקהילתי (הפיכה שלטונית)
המטרה: נטרול הכוח הפוליטי המקומי שמהווה "עיר מקלט".
* פיזור רשויות מקומיות (מודל "ועדה קרואה"):
* כל עירייה ששיעור הגיוס בה נמוך מ-20%, תוגדר כ"רשות מורדת". משרד הפנים יפזר את מועצת העיר, יפטר את ראש העיר החרדי, וימנה ועדה קרואה בראשות אלוף במיל' חילוני.
* המשמעות: הפסקת הזרמת כספים לתרבות תורנית, ביטול הקצאות קרקע לבתי כנסת, סגירת מקוואות "גרעוניים".
* הלאמת מערך הכשרות:
* חוק האוסר על גביית כספים עבור השגחה פרטית (בד"צים) ללא רישיון ממשלתי מיוחד, שיינתן רק לגופים המעודדים גיוס.
* פשיטות מס הכנסה והלבנת הון על משרדי הבד"צים הגדולים והחרמת כספי הפיקוח.
פרק ה': בריאות ורווחה (צמצום סל שירותים)
המטרה: המדינה מספקת מינימום שבמינימום למי שלא תורם.
* ביטוח בריאות דיפרנציאלי:
* תיקון חוק ביטוח בריאות ממלכתי: מי שלא שירת יקבל "סל בסיסי" בלבד (רפואת חירום וטיפולים מצילי חיים).
* ביטול זכאות: טיפולי שיניים מסובסדים לילדים, משקפיים, טיפולי פוריות (קריטי למגזר), וטיפולים פרא-רפואיים (קלינאי תקשורת וכו') – רק למשפחות משרתות.
* ביטוח לאומי:
* שלילת דמי אבטלה והבטחת הכנסה באופן גורף למי שסומן במערכת כעריק.
* עיקול קצבאות נכות כללית לטובת כיסוי "חובות ימי מילואים שלא בוצעו".
פרק ו': המרחב הווירטואלי והתקשורתי
המטרה: ניתוק צינורות המידע וההתארגנות.
* חסימת "הקומה הכשרה":
* ביטול ההכרה הרגולטורית ב"קומה הכשרה". חיוב חברות הסלולר לפתוח את כל המכשירים לאינטרנט מלא או לחילופין – ייקור חבילות "כשרות" ל-200 ש"ח לחודש (מס מותרות).
* חסימת קווי הנייעס בטענה של "הפצת תכני המרדה ופגיעה בביטחון המדינה".
פרק ז': מעגל החיים (מהעריסה עד הקבר)
המטרה: כל צומת בחיי האזרח דורשת "אישור שירות".
* לידה וילדים:
* ביטול מענק לידה בבתי חולים ליולדת שבעלה עריק. חיוב בתשלום מלא על ימי האשפוז ליולדת (כ-15,000 ש"ח ללידה).
* נישואין ורבנות:
* איסור רישום נישואין ברבנות לחתן שאין לו פטור/אישור שירות. המשמעות: הזוג לא מוכר כנשוי, אין זכויות משכנתא, אין הנחות בארנונה כזוג.
* קבורה (צעד קיצוני):
* ביטול מימון "דמי קבורה" ע"י הביטוח הלאומי לנפטר שבניו עריקים. המשפחה תידרש לשלם עשרות אלפי שקלים לחברה קדישא עבור הקבורה.
סיכום למקבל ההחלטות
יישום תוכנית זו, כולה או חלקה, ייצור מצב של "סיר לחץ" בלתי אפשרי בציבור החרדי.
הצעיר החרדי הממוצע יקום בבוקר בבית ללא חשמל (כי החשבון עוקל), לא יוכל לנסוע באוטובוס לישיבה (כי הרב קו חסום), הישיבה עצמה תהיה סגורה (כי אין תקציב והרב במעצר), הוא לא יוכל להתחתן (כי הרבנות חסומה), ואם יחלה – לא יקבל טיפול רפואי ראוי.
במצב כזה, הברירה תהיה חדה: או רעב ועוני מחפיר ברמה של עולם שלישי, או ללבוש מדים. המדינה לא צריכה לגרור אותם מהבית; הם יבואו לבקו"ם כדי לקבל בחזרה את החיים שלהם.
זו המשמעות של מלחמה טוטאלית.
 
הבל הבלים.
זכות ההכרעה בסוגיות ציבוריות היא בדיוק כמו בכל נושא אחר הלכה (למעט דברים שמצריכים נביא, סנהדרין ומלך, מעבר לזה זה בדיוק כמו הלכות מעקה וזמן בית השמשות ושילוח הקן).
שוב, לכל רב יש זכות לומר את דעתו ככל אשר יחפוץ, אבל להורות לנציגים מה לעשות - זה רק מי ששלח אותם ומי שנושא בעול הציבור (שאגב, בד"כ הוא גם יותר מעורה בפרטים ורואה את התמונה הרחבה)
 
זהו מסמך "יום הדין". המטרה שלו היא לצייר תמונה דמיונית אך אפשרית (מבחינה חוקית-טכנית, תחת תקנות לשעת חירום) של מדינה שמחליטה להפסיק "לשחק".
המסמך כתוב בשפה משפטית-בירוקרטית יבשה, מה שהופך אותו למצמרר הרבה יותר. הוא מפרק את חיי היומיום לגורמים ומראה איך המדינה יכולה לסגור את הברז בכל נקודה.
טיוטה חסויה: תוכנית אב לאכיפת חוק גיוס חובה – "מעגלי חנק"
סטטוס: טיוטה לדיון קבינט (סיווג: סודי ביותר)
הנדון: אמצעים מנהליים, כלכליים ופליליים למיגור תופעת ההשתמטות (שובר שוויון)
הנחת מוצא: כישלון מאמצי ההידברות מחייב מעבר מאסטרטגיה של "תמריצים חיוביים" לאסטרטגיה של "שלילת חמצן אזרחי". היעד: יצירת מציאות בה הצעיר החרדי בוחר בגיוס כמוצא יחיד לקיום בכבוד.
פרק א': תחבורה וניידות (סגר דה-פקטו)
המטרה: כליאת המשתמט בתוך שכונתו ומניעת ניידות זולה ונוחה.
* רפורמת הרב-קו (התניה ביומטרית):
* ביטול האפשרות לתשלום אנונימי בתחבורה ציבורית. הנפקת כרטיסי רב-קו תותנה בהצגת תעודת זהות וסטטוס גיוס.
* תעריף ענישה: אדם המוגדר כמשתמט/עריק ישלם 400% על כל נסיעה (כ-24 ש"ח לנסיעה עירונית).
* חסימת חוזים: ביטול אפשרות ל"חופשי חודשי" או הנחות נוער/סטודנט למי שאינו משרת.
* מצור תחבורתי על ריכוזים חרדיים:
* צמצום קווים בין ערים חרדיות בטענה של "חוסר יעילות כלכלית" לאחר ביטול הסבסוד.
* הצבת מחסומי ביקורת משטרתית ביציאה מערים כמו בני ברק, אלעד ומודיעין עילית בשעות העומס. כל רכב נבדק. נהג עריק? הרכב מוחרם ל-30 יום והנהג למעצר.
פרק ב': תעסוקה ומעסיקים (החזית הכלכלית הרחבה)
המטרה: הפיכת העסקת חרדי שלא שירת לסיכון כלכלי ופלילי עבור המעסיק החילוני והחרדי כאחד.
* סנקציות על מעסיקים:
* היטל העסקה: כל מעסיק של עובד החייב בגיוס (או עריק) ישלם "היטל השתמטות" בגובה 200% משכר העובד למדינה.
* איסור מכרזים: חברה שמעסיקה משתמטים לא תוכל לגשת לשום מכרז ממשלתי, עירוני או של חברות סמך ממשלתיות.
* עבירה פלילית: תיקון לחוק העונשין – העסקת עריק תחשב "סיוע לדבר עבירה" ותגרור רישום פלילי למנהל העסק.
* מגזר ציבורי וחינוך (פגיעה בנשות האברכים):
* הוראת שעה במשרד החינוך: תנאי סף להעסקה כמורה/גננת במשרד החינוך או במוסדות מוכרים – שירות צבאי של בן הזוג, או פטור רפואי מוכח. משמעות: פיטורי אלפי מורות המפרנסות בעלים שלא התגייסו.
* פיטורים מיידיים של כל נציג / עובד רשות מקומית, מועצה דתית או חברה עירונית שילדיו עריקים.
פרק ג': דיור ונדל"ן (קורת גג)
המטרה: מניעת היכולת לרכוש דירה או לשכור דירה במחיר סביר.
* משכנתאות ומימון:
* הוראה של המפקח על הבנקים: איסור מתן משכנתא למי שאין בידו תעודת שחרור או פטור חוקי.
* סיווג משתמטים כ"לקוחות בסיכון גבוה" – חסימת מסגרות אשראי וביטול כרטיסי אשראי.
* תוכניות דיור:
* שלילה מוחלטת של זכאות ל"מחיר למשתכן" או הגרלות דיור.
* ביטול סיוע בשכר דירה לזוגות צעירים שבהם אחד מבני הזוג לא שירת.
פרק ד': שלטון מקומי וקהילתי (הפיכה שלטונית)
המטרה: נטרול הכוח הפוליטי המקומי שמהווה "עיר מקלט".
* פיזור רשויות מקומיות (מודל "ועדה קרואה"):
* כל עירייה ששיעור הגיוס בה נמוך מ-20%, תוגדר כ"רשות מורדת". משרד הפנים יפזר את מועצת העיר, יפטר את ראש העיר החרדי, וימנה ועדה קרואה בראשות אלוף במיל' חילוני.
* המשמעות: הפסקת הזרמת כספים לתרבות תורנית, ביטול הקצאות קרקע לבתי כנסת, סגירת מקוואות "גרעוניים".
* הלאמת מערך הכשרות:
* חוק האוסר על גביית כספים עבור השגחה פרטית (בד"צים) ללא רישיון ממשלתי מיוחד, שיינתן רק לגופים המעודדים גיוס.
* פשיטות מס הכנסה והלבנת הון על משרדי הבד"צים הגדולים והחרמת כספי הפיקוח.
פרק ה': בריאות ורווחה (צמצום סל שירותים)
המטרה: המדינה מספקת מינימום שבמינימום למי שלא תורם.
* ביטוח בריאות דיפרנציאלי:
* תיקון חוק ביטוח בריאות ממלכתי: מי שלא שירת יקבל "סל בסיסי" בלבד (רפואת חירום וטיפולים מצילי חיים).
* ביטול זכאות: טיפולי שיניים מסובסדים לילדים, משקפיים, טיפולי פוריות (קריטי למגזר), וטיפולים פרא-רפואיים (קלינאי תקשורת וכו') – רק למשפחות משרתות.
* ביטוח לאומי:
* שלילת דמי אבטלה והבטחת הכנסה באופן גורף למי שסומן במערכת כעריק.
* עיקול קצבאות נכות כללית לטובת כיסוי "חובות ימי מילואים שלא בוצעו".
פרק ו': המרחב הווירטואלי והתקשורתי
המטרה: ניתוק צינורות המידע וההתארגנות.
* חסימת "הקומה הכשרה":
* ביטול ההכרה הרגולטורית ב"קומה הכשרה". חיוב חברות הסלולר לפתוח את כל המכשירים לאינטרנט מלא או לחילופין – ייקור חבילות "כשרות" ל-200 ש"ח לחודש (מס מותרות).
* חסימת קווי הנייעס בטענה של "הפצת תכני המרדה ופגיעה בביטחון המדינה".
פרק ז': מעגל החיים (מהעריסה עד הקבר)
המטרה: כל צומת בחיי האזרח דורשת "אישור שירות".
* לידה וילדים:
* ביטול מענק לידה בבתי חולים ליולדת שבעלה עריק. חיוב בתשלום מלא על ימי האשפוז ליולדת (כ-15,000 ש"ח ללידה).
* נישואין ורבנות:
* איסור רישום נישואין ברבנות לחתן שאין לו פטור/אישור שירות. המשמעות: הזוג לא מוכר כנשוי, אין זכויות משכנתא, אין הנחות בארנונה כזוג.
* קבורה (צעד קיצוני):
* ביטול מימון "דמי קבורה" ע"י הביטוח הלאומי לנפטר שבניו עריקים. המשפחה תידרש לשלם עשרות אלפי שקלים לחברה קדישא עבור הקבורה.
סיכום למקבל ההחלטות
יישום תוכנית זו, כולה או חלקה, ייצור מצב של "סיר לחץ" בלתי אפשרי בציבור החרדי.
הצעיר החרדי הממוצע יקום בבוקר בבית ללא חשמל (כי החשבון עוקל), לא יוכל לנסוע באוטובוס לישיבה (כי הרב קו חסום), הישיבה עצמה תהיה סגורה (כי אין תקציב והרב במעצר), הוא לא יוכל להתחתן (כי הרבנות חסומה), ואם יחלה – לא יקבל טיפול רפואי ראוי.
במצב כזה, הברירה תהיה חדה: או רעב ועוני מחפיר ברמה של עולם שלישי, או ללבוש מדים. המדינה לא צריכה לגרור אותם מהבית; הם יבואו לבקו"ם כדי לקבל בחזרה את החיים שלהם.
זו המשמעות של מלחמה טוטאלית.
אני מזמין את הרב @קויתי להגיב. זה נראה תרחיש היפותטי, והוא אכן כזה, אבל גם מלחמה כוללת, שתהפוך את הערים החרדיות למקום שמשטרה לא יכולה להיכנס אליו - היא תרחיש היפותטי, ואם אנחנו נגרור למלחמה בכל הכוח - יהיה בצד השני מי שיקפוץ אליה בשמחה, כמה אחוז, לדעתך, מלומדי בית המדרש שלך לא יתגייסו בסיטואציה כזו?
מי שיוצא למלחמה צריך לדעת לאיפה הוא הולך.
 
אם הכונה להיכנע ולהפקיר את היהדות ההינו יכולים כבר להיכנע לפני 2000 שנה
בימי טיטוס הרשע ולאחריהם כדוגמת גרוש ספרד וגזירת הקנטונסטים אבותינו לא עמדו בכל הגזרות והשמדות במסירות נפש
שאנחנו בארץ הקודש נחשוש ממאסר זמני או אפילו מהפסד כספי גדול ובשביל זה נמכור הכל ואת ילדנו לחינוך בצבא ההגנה לישראל
 
אם הכונה להיכנע ולהפקיר את היהדות ההינו יכולים כבר להיכנע לפני 2000 שנה
בימי טיטוס הרשע ולאחריהם כדוגמת גרוש ספרד וגזירת הקנטונסטים אבותינו לא עמדו בכל הגזרות והשמדות במסירות נפש
שאנחנו בארץ הקודש נחשוש ממאסר זמני או אפילו מהפסד כספי גדול ובשביל זה נמכור הכל ואת ילדנו לחינוך בצבא ההגנה לישראל
שמעת על רבן יוחנן בן זכאי שהיה חי בזמן התלמוד?
 
לא הייתה התקוממות כזו, זה סיפור שאנחנו מספרים לעצמינו, לפעמים.
היתה מחאה די קלושה, שהובילה להליך די מסודר, יעויין במכלול.
עיין בספר "ילדי טהרן מאשימים", ותגיד האם הייתה התקוממות עולמית או לא, עכ"פ לא משהו פחות מגזירת גיוס בנות.
אני מזמין את הרב @קויתי להגיב.
מי שיוצא למלחמה צריך לדעת לאיפה הוא הולך.
אני יושב וצוחק... מזכיר לי את ההזיות של נשמאלנים מה יקרה אם תעבור הרפורמה... אולי גם הם השתמשו בבינה מלאכותית?
ולידיעתך יהודים בגלות עברו צרות צרורות בכפל כפליים, ובכל זאת לא זזו זיז מהיהדות.
 
אם הכונה להיכנע ולהפקיר את היהדות ההינו יכולים כבר להיכנע לפני 2000 שנה
בימי טיטוס הרשע ולאחריהם כדוגמת גרוש ספרד וגזירת הקנטונסטים אבותינו לא עמדו בכל הגזרות והשמדות במסירות נפש
שאנחנו בארץ הקודש נחשוש ממאסר זמני או אפילו מהפסד כספי גדול ובשביל זה נמכור הכל ואת ילדנו לחינוך בצבא ההגנה לישראל
והבל הביא גם הוא מבכורות צאנו.
אף אחד לא "נכנע ומפקיר" את היהדות!
די להתייחס לגדולי ישראל כאל רח"ל!
 
שוב, לכל רב יש זכות לומר את דעתו ככל אשר יחפוץ, אבל להורות לנציגים מה לעשות - זה רק מי ששלח אותם ומי שנושא בעול הציבור (שאגב, בד"כ הוא גם יותר מעורה בפרטים ורואה את התמונה הרחבה)
ואם אחד הנציגים מחלל שבת יש לפנות לרב שמינה אותו?
 
אני יושב וצוחק... מזכיר לי את ההזיות של נשמאלנים מה יקרה אם תעבור הרפורמה... אולי גם הם השתמשו בבינה מלאכותית?
גם המעונות היה נשמע דמיוני גם התקציבים גם וגם וגם. וזה קרה.
ולידיעתך יהודים בגלות עברו צרות צרורות בכפל כפליים, ובכל זאת לא זזו זיז מהיהדות.
אף אחד לא זז זיז מהיהדות, רק מוצאים פתרון מתאים ליהדות שיהיה מוסכם גם על החילונים.
 
עיין בספר "ילדי טהרן מאשימים", ותגיד האם הייתה התקוממות עולמית או לא, עכ"פ לא משהו פחות מגזירת גיוס בנות.3
לא קרוב, והספר הזה אפילו לא מציג את עצמו כמקור אוביקטיבי. אם תרצה נפתח אשכול חדש לספר את כל הסיפור המאוד מורכב של אותה פרשה עגומה.
אני יושב וצוחק... מזכיר לי את ההזיות של השמאלנים מה יקרה אם תעבור הרפורמה... אולי גם הם השתמשו בבינה מלאכותית?
ולידיעתך יהודים בגלות עברו צרות צרורות בכפל כפליים, ובכל זאת לא זזו זיז מהיהדות.
אילו לא הזיות, והצחוק שלך מראה כמה אתה וחבריך אנשים לא רצינים שלא יכולים להנהיג ועד בית
 
גם המעונות היה נשמע דמיוני גם התקציבים גם וגם וגם. וזה קרה.
לא היה נשמע דמיוני בכלל, וזה הבדלי שמים וארץ בין זה לבין התיאורי בינה מלאכותית שלך.
לנציג, ולומר לו שלא יחלל שבת...
אף אחד לא זז זיז מהיהדות, רק מוצאים פתרון מתאים ליהדות שיהיה מוסכם גם על החילונים.
בעד יהדותם, לא בעד כלום
ואם החוק בעייתי ופשרני, אתה מבין שצריך מלחמה?
 
מבהיר את דבריו
המקובל מדגיש: "אין סתירה בין דברי הגר"ד להתנגדות לחוק"
"חס וחלילה להעלות על הדעת שרבי דב לנדו יקדם הסכם שמפלה את בני התורה הספרדים", הדגיש המקובל רבי יעקב עדס. זו הסיבה להתנגדותו לחוק בכל זאת: "התוצאות עלולות להיות אסון לעולם התורה הספרדי"

מצרף את הכתבה לתועלת החסומים.

מבהיר את עמדתו:
המקובל רבי יעקב עדס שוחח עם הרב משה בן לולו בתוכניתו 'הפוך על הפוך' והבהיר כי "אין שום סתירה בין דברי מרן הגר"ד לנדו לבין דברי הראשון לציון והרבנים הספרדים הגדולים שטוענים שהחוק הנוכחי פוגע קשות בעולם התורה הספרדי".

הרב עדס חשף כי מאז הפעם הקודמת שבה עלה לשידור בתוכנית קיבל פניות רבות מגדולי הרבנים הספרדים, שביקשו לחזק את ידיו: "כולם אמרו לי: 'דיברת בשמנו, זה בדיוק מה שאנחנו חושבים'".

אמש, פורסם וידאו שבו מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו תוקף בחריפות את הטענה כאילו יש "הסכם סודי" שמפלה לרעה את בחורי הישיבות הספרדיות. הרב עדס מיהר להרגיע: "חס וחלילה להעלות על הדעת שרבי דב לנדו או העסקנים החרדים יעשו הסכם מפלה. אני מכיר את אריאל אטיאס עשרות שנים – הוא פועל לשם שמיים בלבד".

אולם לדברי הרב עדס, גם אם כוונת העסקנים המקדמים את החוק הייתה טובה, התוצאות בשטח יהיו קשות הרבה יותר לספרדים. הרב עדס ציין שעל פי החוק החדש, הצבא יוכל להכניס חומרי הסברה בעד גיוס לתוככי היכלי הישיבות, והדגיש: "בישיבות אשכנזיות פשוט יעשו מדורת ל"ג בעומר גדולה וישרפו את החומרים, אבל בישיבות ספרדיות זה יכול לגרום לבחורים להתלבט, הם ישאלו את האבא ששירת בצבא, את הר"מ ששירת – והנשירה תהיה גדולה בהרבה".

הרב עדס הוסיף כי על פי פרטי החוק, לרבנים בישיבות יהיה אסור להתבטא נגד גיוס, ואף תהיה בקרה אישית קפדנית על כל בחור ובחור. לדבריו, גם אם על הישיבות האשכנזיות זה ישפיע פחות – אצל הספרדים זה עלול להרוס דורות שלמים, היל"ת.

הרב עדס סיים בקריאה נרגשת: "אני קטונתי מלהכריע בין ההרים הגבוהים, אבל חובה עלינו לומר את האמת: הכוונה של כולם קדושה וטהורה, אבל התוצאות עלולות להיות אסון דווקא לעולם התורה הספרדי. ולכן הרבנים הספרדים צודקים כשהם קוראים להתנגדות נחרצת יותר לחוק".
 
אבותינו סבלו יותר בעד יהדותם
אתה ממש איש הירא ורך הלבב שילך וישוב לביתו
אני מאילו שכן ישארו אחרי כל האיומים הללו, אני מאילו שיתמודדו עם כל הצרות הללו וינצחו אותם, אם ישאר מעולם התורה חמש אחוז או חצי אחוז - אני יהיה בתוכו.
אבל אמור את האמת, האם במלחמה שלך יהיו יותר מתגייסים מחוק ביסמוט או פחות? כמה מחבריך, ה'קנאים' יהיו הראשונים להתגייס כמשגיחי כשרות מטעם ה'עדה' ולהיות רבנים צבאיים.
הטירוף הזה של הליכה למלחמה בכל מחיר, בלי לשקול את המחירים, לא נתפס בעיני.
 
והספר הזה אפילו לא מציג את עצמו כמקור אוביקטיבי
ידוע לך שהרב דב לנדו רואה עצמו כתלמיד בהשקפה של מחבר הספר?
אילו לא הזיות, והצחוק שלך מראה כמה אתה וחבריך אנשים לא רצינים שלא יכולים להנהיג ועד בית
הזיות הזויות.
אבל הוא ביקש "תן לי יבנה וחכמיה", ובעצם ויתר על שאר העם.
מדובר על גשמיות ולא על רוחניות.
 
לא היה נשמע דמיוני בכלל, וזה הבדלי שמים וארץ בין זה לבין התיאורי בינה מלאכותית שלך.
ודאי שחלק מן הסעיפים שם נשמעים קצת מרוחקים מהדמיון (ועדיין אפשריים לדעתי)
אבל רובם ככולם די נשמעים לי הגיוניים לאחר מה שעברנו לאחרונה
לנציג, ולומר לו שלא יחלל שבת...
פשש
ואם החוק בעייתי ופשרני, אתה מבין שצריך מלחמה?
ואתה טוען שגדולי ישראל סומכים ידים על חוק בעייתי? אנחנו בפורום חרדי. לידיעתך. את זה תצייץ בטויטר, לא פה.
 
אפשר לפנות אליו, אבל הוא בהחלט לא מחויב להישמע לפניות הללו, אלא למועצת חכמי התורה שמכוחה הוא בכנסת, ועל פיה הוא מחויב לפעול.
עם מדובר בעברה ברורה, אזי כל יהודי אמור למחות בו, לכאורה.
אם מדובר בעניין שבמחלוקת - אז כמ"ש.
 
ראשי תחתית