גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

באנר תרומה
מדובר על החוק שכשהיו באופוזיציה צווחו עליו "שמד" ויצאו בכותרות ראשיות נגדו.
אז היה סיכוי שיורידו את המכסות ויצמצמו את היעדים, היום אין.
אם האופוזיציה היתה תומכת בחוק הזה תאמין לי שהכיו צועקים "שמד" הרבה יותר חזק, כי למה לא, יכולים רק להרוויח מזה.
זו אפילו לא ציניות, זה פוליטיקה בסיסית.
 
בלשכת יו״ר הוועדה ביסמוט, חילקו לחברי הוועדה חוברת הסברה על החוק. בתמונה: השוואה בין ההצעות של גנץ וליברמן והצעה של ביסמוט (אמס)
כל הפשרות בחוק הגיוס
וכן המעצרים של בחורי הישיבות באין הסדרה
וכן 6 או7 שנות הסתה על הציבור החרדי בענין הגיוס
ועוד ועוד
נזקפים ל'זכותם' המלאה של חלקים באגודת ישראל (וכ"ש הפלג..) שהתנגדו אז לחוק הגיוס
שרוב ככל מנהיגי עולם התורה תמכו אז וכעת אפשר רק לחלום עליו...
 
מזכיר הממשלה פוקס בוועדת החוץ והביטחון: "החוק הזה אמור לגייס 23,000 חיילים חרדים תוך שלוש וחצי שנים. פי שלושה מהממוצע עד הדיון ופי ארבעה מהחוק המקורי. גדוד אחד נוסף של חיילים בסדיר זה עשרה גדודי מילואים. כלומר החוק הזה יביא לחיסכון של 60 גדודי מילואים."

פוקס מוסיף: "לב המחלוקת בין שר הביטחון גלנט לחרדים - היה שהוא דרש שהיעדים יהיו תוך 5 שנים והחרדים ביקשו תוך 10 שנים. בחוק הזה יש 50% ממחזור הגיוס החרדי בתוך כ-5 שנים. זה חוק גלנט!"
 
מזכיר הממשלה פוקס בוועדת החוץ והביטחון: "החוק הזה אמור לגייס 23,000 חיילים חרדים תוך שלוש וחצי שנים. פי שלושה מהממוצע עד הדיון ופי ארבעה מהחוק המקורי. גדוד אחד נוסף של חיילים בסדיר זה עשרה גדודי מילואים. כלומר החוק הזה יביא לחיסכון של 60 גדודי מילואים."

פוקס מוסיף: "לב המחלוקת בין שר הביטחון גלנט לחרדים - היה שהוא דרש שהיעדים יהיו תוך 5 שנים והחרדים ביקשו תוך 10 שנים. בחוק הזה יש 50% ממחזור הגיוס החרדי בתוך כ-5 שנים. זה חוק גלנט!
ועל זה כבר אמרו:
כל הפשרות בחוק הגיוס
וכן המעצרים של בחורי הישיבות באין הסדרה
וכן 6 או7 שנות הסתה על הציבור החרדי בענין הגיוס
ועוד ועוד
נזקפים ל'זכותם' המלאה של חלקים באגודת ישראל (וכ"ש הפלג..) שהתנגדו אז לחוק הגיוס
שרוב ככל מנהיגי עולם התורה תמכו אז וכעת אפשר רק לחלום עליו...
 
אני חושב שרבנים שאוחזים שאסור לפתוח פקקים בשבת לא מוחים באלו הסומכים על רבותיהם.
אם רבנים מוחים על מישהו שטוען שנשמע לקבל רבותיו, שמע מינה או שהלה משקר ואינו מציית לאיש, או שהם חושבים שזה נושא חמור שאין בו שני צדדים.
לתורה יש שבעים פנים למציאות לא
 
כל הפשרות בחוק הגיוס
וכן המעצרים של בחורי הישיבות באין הסדרה
וכן 6 או7 שנות הסתה על הציבור החרדי בענין הגיוס
ועוד ועוד
נזקפים ל'זכותם' המלאה של חלקים באגודת ישראל (וכ"ש הפלג..) שהתנגדו אז לחוק הגיוס
שרוב ככל מנהיגי עולם התורה תמכו אז וכעת אפשר רק לחלום עליו...
לידיעתך כו"ע מודו שאחר ה7/10 בג"ץ היה מבטל את החוק הזה כיון ואינו עומד בדרישות הצבא
וכמובן שהחוק היה נורא ועצם ההסכמה לחוק הזה גרמה שדרישות החילונים יתפחו ויגדלו
 
לידיעתך כו"ע מודו שאחר ה7/10 בג"ץ היה מבטל את החוק הזה כיון ואינו עומד בדרישות הצבא
מי נביא וידע?
החוק לא ניסה לעמוד בדרישות הצבא, 'דרישות הצבא' הם סיסמה הרבה יותר מאוחרת.
ובכל מקרה היה הרבה יותר קל להעביר חוק שנפסל ע"י בג"ץ מאשר להמציא חוק חדש מאפס.
 
צודק. באמת שהגיע הזמן להחליף את גדולי ישראל.
מי שמתנדב לבוא לראיון בירור לפני קבלת ההנהגה, שישלח לי פרטים באישי.
למעוניינים ( @קויתי @הסקרן ודומיהם)

תיק חפיפה להנהגת הדור
מאת: הנהלת הדור היוצאת ("גדולי ישראל")
אל: המבקר/הטוקבקיסט/היודע-כל (להלן: "מרן החדש")
הנדון: העברת סמכויות הנהגת כלל ישראל – נוהל כניסה לתפקיד והצהרת אחריות

שלום לך.
טענת שההנהגה "רופסת"? שהרבנים "לא מבינים את החוק"? שהם "מוכרים את הציבור"?
קיבלת את מבוקשך. זזנו הצידה. החל מהרגע, אתה "הצומת".
לחדר הזה, שבו אתה יושב כעת, מתנקזים כל הצינורות: המודיעין הפוליטי, המצוקה הכלכלית, הדמעות של הפרט, והשאלות של חיים ומוות.
לפני שאתה חותם, דע: כל מילה שלך היא גזר דין. כל חתימה היא עולם מלא. כל טעות היא בלתי הפיכה.

להלן תחומי האחריות המונחים כעת על כתפיך:

זירה א': קיום עולם התורה (המשא הכלכלי והפוליטי)
זה לא משחק פוליטי. זה הלחם והחלב של הילדים.
1. הדילמה האסטרטגית: "מלחמה" או "הסדרה"?
על השולחן מונח "חוק הגיוס". אתה דרשת המשך מלחמה טוטאלית. בבקשה, תסתכל במסכים מולך, אלו הנתונים שמגיעים מהשטח (ולא מהפורומים):
* התרחיש: המדינה סוגרת את הברז. אין תקציב ישיבות, אין הנחות בארנונה, אין סבסוד מעונות.
* האחריות שלך: אם תבחר ב"מלחמה" (כמו שרצית), אתה חותם ברגע זה על צו סגירה לישיבות שלא ישרדו בלי תקציב. אתה חותם על רעב במשפחות אברכים.
* ההכרעה: האם אתה מקריב את קיומו הפיזי של עולם התורה בשביל "טהרת האידיאולוגיה"? גדולי ישראל רואים את המכלול – את הסכנה אם המוסדות יקרסו, ואת הנשירה ההמונית שתבוא בעקבות העוני. מה אתה רואה?
2. המבחן המעשי: "קרן עולם התורה"
קל לצעוק "לא להתפשר" כשמישהו אחר משלם. עכשיו, כשאתה המנהיג, והמדינה עצרה תקציבים – אתה צריך להביא את הכסף.
* המשימה: עליך להשיג מאות מליוני ש"ח מתרומות.
* הביצוע: בגיל 90, עם בריאות רופפת, עליך לעלות למטוס, להיטלטל בין בתי נגידים בחו"ל, להתבזות, ולהתחנן כדי שלאברך בנתיבות יהיה אוכל לשבת. גדולי ישראל עשו את זה כשהקימו את "קרן עולם התורה".
* השאלה אליך: האם יש לך את הכתפיים הכלכליות להחליף את המדינה? לפני שביקרת אותם, האם תרמת את כספך שלך? האם פסעת מטר אחד בשביל אברך לא מוכר? אם לא תביא את הכסף עד ה-1 לחודש, אלפי אברכים עוזבים את הכולל בלית ברירה ויצאו לחפש אוכל לילדים. זה עליך.
זירה ב': דיני נפשות (הפרט והכלל)
אתה לא רק שר האוצר, אתה גם בית המשפט העליון וחדר המיון.
3. הטלפון האדום (רפואה וחיים):
נכנס רופא בכיר. יש פג שנולד בשבוע 23. אם יחיו אותו – יסבול כל חייו. אם לא – הוא ימות.
* ההכרעה: אין כאן "אולי". עליך לפסוק: לחיים או למוות. זו לא תאוריה. זו הוראה לרופא שמחכה על הקו עם המזרק ביד. אם טעית – שפכת דמים בידיים.
4. דמעות העשוקים (חינוך ושידוכים):
מולך יושבת אלמנה. הבת שלה, תלמידה מצטיינת, לא התקבלה לסמינר בגלל "מכסות" או מוצא.
* הדילמה: מנהל הסמינר טוען שקבלתה "תהרוס את המוסד". האלמנה בוכה דמעות של אש.
* הסמכות: אתה היחיד שיכול להכריע. אם תכפה – אולי הרסת סמינר. אם תשתוק – הרגת את הילדה ואת אמא שלה. הדמעות שלהן רשומות בפנקס שלך בשמיים.
זירה ג': ביטחון וגורל (הבנים שלנו)
אתה דרשת שלא תהיה פשרה בחוק הגיוס.
5. הדפיקה בדלת:
בגלל הסירוב שלך להסדרה, אין יותר מעמד "בן ישיבה". המשטרה הצבאית מתחילה לעצור בחורים.
* האחריות: 50,000 בחורים הופכים לעבריינים נרדפים, חלקם נכנעים ומתגייסים, וחלק גדול מהמתקרבים נרתעים מראש. הנשמה שלהם עליך.
* הראייה הרחבה: אתה מוכן לקחת את הסיכון הרוחני הזה? גדולי ישראל מנסים להציל את מה שאפשר כדי שהבחור הזה יוכל להמשיך ללמוד. אתה מוכן להקריב אותו?

הצהרת הסיכום: "הצומת המרכזית"
דע לך, "מרן החדש":
ההבדל בינך לבין גדולי ישראל הוא בנקודת התצפית.
* אתה ניזון מ: כותרות, חלקי שמועות, פשקווילים, וקבוצות ווטסאפ שמתסיסות. אתה רואה פיקסל אחד.
* הם ניזונים מ: חוות דעת של גדולי הרופאים, דוחות מודיעין של עסקנים בכירים, בכי של אימהות, מספרי חשבון בנק של ישיבות קורסות, ושאלות הלכתיות סבוכות.
כשגדול הדור חותם על "חוק גיוס" – הוא לא רואה רק סעיף אחד מהחוק אלא את כל המכלול שבו.
הוא רואה גם את:
* הלחם של האברך.
* הנשמה של הבחור שבסכנת גיוס בכפייה.
* הסמינר שעומד להיסגר.
* העתיד של היהדות החרדית לעשרים השנים הבאות.
היד שלך רועדת? בצדק.
העט מונח על השולחן. אם אתה עדיין חושב שאתה יודע טוב יותר איך לנהל את המשבר הזה, איך להביא כסף, ואיך להציל נשמות – בבקשה, תחתום.
אבל אם אין לך את האומץ לקחת את האחריות על כל זה – תן כבוד למי שנושא את העולם הזה על גבו השחוח, ותתפלל שההכרעות שלהם יהיו נכונות.
 
לידיעתך כו"ע מודו שאחר ה7/10 בג"ץ היה מבטל את החוק הזה כיון ואינו עומד בדרישות הצבא
כו"ע זה אתה והרבנית?
וכמובן שהחוק היה נורא ועצם ההסכמה של חרדים טיפשים לחוק הזה גרמה שדרישות החילונים יתפחו ויגדלו
אשמח לשמות מדויקים מי היו אותם טיפשים
הקרן כשמה כן היא, קרן עולם התורה ולא קרן שיעורים בין מנחה לערבית במושבים ובכפרים
הצחקתני
אולי הוא היה המכה בפטיש...
הוא היה המכריע.
 
הוא צודק די להדרה של חצי מהציבור שאוחז ממנו ומזלזלים בו
נ.ב אני לא חושב שהוא צריך להיות המנהיג ולא רחוק מזה אבל א"א
להתעלם מציבור ענק שאוחז ממנו שהוא גדול הדור
אין שום מקום להצדקת מניעת תרומות מגבירים לבני תורה בחורים אברכים ומשפחותיהם.
הוא יכול לבקש להתחנן לצעוק שיזמינו אותו לכנסים ולחו"ל. אבל לשכנע גבירים לא לתרום???
 
השאלה מי מאותם יהודי שיש להם אחריות וערבות לכלל ישראל כיתתו רגלים ממדינה למדינה ומעיר לעיר בשביל לאסוף תרומות לאברך שמעולם הם לא ראו ואת שמו הם לא מכירים!
וי"א -
הטענה נשארה.
ראוי לפסוק הלכה לפי מי שמממן אותך?!




תעיין בגמ' לפני שאתה מתעצבן.
(גיטין נו:)
 
תיק חפיפה להנהגת הדור
מאת: הנהלת הדור היוצאת ("גדולי ישראל")
אל: המבקר/הטוקבקיסט/היודע-כל (להלן: "מרן החדש")
הנדון: העברת סמכויות הנהגת כלל ישראל – נוהל כניסה לתפקיד והצהרת אחריות

שלום לך.
טענת שההנהגה "רופסת"? שהרבנים "לא מבינים את החוק"? שהם "מוכרים את הציבור"?
קיבלת את מבוקשך. זזנו הצידה. החל מהרגע, אתה "הצומת".
לחדר הזה, שבו אתה יושב כעת, מתנקזים כל הצינורות: המודיעין הפוליטי, המצוקה הכלכלית, הדמעות של הפרט, והשאלות של חיים ומוות.
לפני שאתה חותם, דע: כל מילה שלך היא גזר דין. כל חתימה היא עולם מלא. כל טעות היא בלתי הפיכה.

להלן תחומי האחריות המונחים כעת על כתפיך:

זירה א': קיום עולם התורה (המשא הכלכלי והפוליטי)
זה לא משחק פוליטי. זה הלחם והחלב של הילדים.
1. הדילמה האסטרטגית: "מלחמה" או "הסדרה"?
על השולחן מונח "חוק הגיוס". אתה דרשת המשך מלחמה טוטאלית. בבקשה, תסתכל במסכים מולך, אלו הנתונים שמגיעים מהשטח (ולא מהפורומים):
* התרחיש: המדינה סוגרת את הברז. אין תקציב ישיבות, אין הנחות בארנונה, אין סבסוד מעונות.
* האחריות שלך: אם תבחר ב"מלחמה" (כמו שרצית), אתה חותם ברגע זה על צו סגירה לישיבות שלא ישרדו בלי תקציב. אתה חותם על רעב במשפחות אברכים.
* ההכרעה: האם אתה מקריב את קיומו הפיזי של עולם התורה בשביל "טהרת האידיאולוגיה"? גדולי ישראל רואים את המכלול – את הסכנה אם המוסדות יקרסו, ואת הנשירה ההמונית שתבוא בעקבות העוני. מה אתה רואה?
2. המבחן המעשי: "קרן עולם התורה"
קל לצעוק "לא להתפשר" כשמישהו אחר משלם. עכשיו, כשאתה המנהיג, והמדינה עצרה תקציבים – אתה צריך להביא את הכסף.
* המשימה: עליך להשיג מאות מליוני ש"ח מתרומות.
* הביצוע: בגיל 90, עם בריאות רופפת, עליך לעלות למטוס, להיטלטל בין בתי נגידים בחו"ל, להתבזות, ולהתחנן כדי שלאברך בנתיבות יהיה אוכל לשבת. גדולי ישראל עשו את זה כשהקימו את "קרן עולם התורה".
* השאלה אליך: האם יש לך את הכתפיים הכלכליות להחליף את המדינה? לפני שביקרת אותם, האם תרמת את כספך שלך? האם פסעת מטר אחד בשביל אברך לא מוכר? אם לא תביא את הכסף עד ה-1 לחודש, אלפי אברכים עוזבים את הכולל בלית ברירה ויצאו לחפש אוכל לילדים. זה עליך.
זירה ב': דיני נפשות (הפרט והכלל)
אתה לא רק שר האוצר, אתה גם בית המשפט העליון וחדר המיון.
3. הטלפון האדום (רפואה וחיים):
נכנס רופא בכיר. יש פג שנולד בשבוע 23. אם יחיו אותו – יסבול כל חייו. אם לא – הוא ימות.
* ההכרעה: אין כאן "אולי". עליך לפסוק: לחיים או למוות. זו לא תאוריה. זו הוראה לרופא שמחכה על הקו עם המזרק ביד. אם טעית – שפכת דמים בידיים.
4. דמעות העשוקים (חינוך ושידוכים):
מולך יושבת אלמנה. הבת שלה, תלמידה מצטיינת, לא התקבלה לסמינר בגלל "מכסות" או מוצא.
* הדילמה: מנהל הסמינר טוען שקבלתה "תהרוס את המוסד". האלמנה בוכה דמעות של אש.
* הסמכות: אתה היחיד שיכול להכריע. אם תכפה – אולי הרסת סמינר. אם תשתוק – הרגת את הילדה ואת אמא שלה. הדמעות שלהן רשומות בפנקס שלך בשמיים.
זירה ג': ביטחון וגורל (הבנים שלנו)
אתה דרשת שלא תהיה פשרה בחוק הגיוס.
5. הדפיקה בדלת:
בגלל הסירוב שלך להסדרה, אין יותר מעמד "בן ישיבה". המשטרה הצבאית מתחילה לעצור בחורים.
* האחריות: 50,000 בחורים הופכים לעבריינים נרדפים, חלקם נכנעים ומתגייסים, וחלק גדול מהמתקרבים נרתעים מראש. הנשמה שלהם עליך.
* הראייה הרחבה: אתה מוכן לקחת את הסיכון הרוחני הזה? גדולי ישראל מנסים להציל את מה שאפשר כדי שהבחור הזה יוכל להמשיך ללמוד. אתה מוכן להקריב אותו?

הצהרת הסיכום: "הצומת המרכזית"
דע לך, "מרן החדש":
ההבדל בינך לבין גדולי ישראל הוא בנקודת התצפית.
* אתה ניזון מ: כותרות, חלקי שמועות, פשקווילים, וקבוצות ווטסאפ שמתסיסות. אתה רואה פיקסל אחד.
* הם ניזונים מ: חוות דעת של גדולי הרופאים, דוחות מודיעין של עסקנים בכירים, בכי של אימהות, מספרי חשבון בנק של ישיבות קורסות, ושאלות הלכתיות סבוכות.
כשגדול הדור חותם על "חוק גיוס" – הוא לא רואה רק סעיף אחד מהחוק אלא את כל המכלול שבו.
הוא רואה גם את:
* הלחם של האברך.
* הנשמה של הבחור שבסכנת גיוס בכפייה.
* הסמינר שעומד להיסגר.
* העתיד של היהדות החרדית לעשרים השנים הבאות.
היד שלך רועדת? בצדק.
העט מונח על השולחן. אם אתה עדיין חושב שאתה יודע טוב יותר איך לנהל את המשבר הזה, איך להביא כסף, ואיך להציל נשמות – בבקשה, תחתום.
אבל אם אין לך את האומץ לקחת את האחריות על כל זה – תן כבוד למי שנושא את העולם הזה על גבו השחוח, ותתפלל שההכרעות שלהם יהיו נכונות.
רבינו, לזה קוראים דמגוגיה.
מישהו המציא פה טענות מעצמו? עומדים מצד אחד שורת רבנים וגדולי וענקי תורה מכל העדות והחוגים ומתנגדים בכל תוקף לחוק המדובר, ומאידך גיסא עומדים רבנים שלא ישנים בלילה לפני שהם נותנים אור ירוק להמשך הדיונים בועדה (!), ואתה תוקף בכל ארסנל הנשק המילולי שלרשותך - וגם מסתייע לשם כך בבינה מלאכותית - את כל מי שמקבל את דעת הרבנים המתנגדים לכך מכל וכל.
ירא הקהל וישפוט, האם ביקוש האמת ורצון כנה להרבות כבוד שמים יש כאן, או מפלגתיות קטנה ומכוערת.
אז היה סיכוי שיורידו את המכסות ויצמצמו את היעדים, היום אין.
ובכל זאת צעקו "שמד".
זו אפילו לא ציניות, זה פוליטיקה בסיסית.
"שבתך בתוך מרמה".
 
כי בעיניך אין אמת ושקר בעולם, הכל פוזיציה של פוליטיקה היום כן מחר לא ותמיד אפשר לחזור בך בלא בושה ובלא שום מחסום.
לא, בעיני פוליטיקה אינה מקור לכלום, היא זירת לחימה, אמת יש בבית המדרש ובפורום הזה...
 
ע"פ גורמים פוליטים: לחוק הגיוס אין שום סיכוי לעבור, יש כבר 12 ח"כ שהודיעו שהם מתנגדים אליו, חלק בקול וחלק בשקט.
 
רבינו, לזה קוראים דמגוגיה.
מישהו המציא פה טענות מעצמו? עומדים מצד אחד שורת רבנים וגדולי וענקי תורה מכל העדות והחוגים ומתנגדים בכל תוקף לחוק המדובר, ומאידך גיסא עומדים רבנים שלא ישנים בלילה לפני שהם נותנים אור ירוק להמשך הדיונים בועדה (!), ואתה תוקף בכל ארסנל הנשק המילולי שלרשותך - וגם מסתייע לשם כך בבינה מלאכותית - את כל מי שמקבל את דעת הרבנים המתנגדים לכך מכל וכל.
ירא הקהל וישפוט, האם ביקוש האמת ורצון כנה להרבות כבוד שמים יש כאן, או מפלגתיות קטנה ומכוערת.
אדוני. "אור ירוק להמשך הדיונים" משמעותו אישור לחוק המוצע בבסיסו.
(אגב, אותם גדולי תורה המתנגדים לחוק, כבר אמרנו ונחזור ונאמר, אף אחד לא מונע מהם לומר את דברם, אבל הוראה לנציגים צריכה להיות רק ממי ששלח אותם)
מי שאני תוקף הוא מי שלא מקבל את זה שיש גדולי ישראל שהם המנהיגים אותנו.
 
ראשי תחתית