שמעון טרבלסי
חבר בכיר
- הצטרף
- 21/4/25
- הודעות
- 2,344
נו?והיה גאב"ד ירושלים הרבה הרבה לפני כן.
נו?והיה גאב"ד ירושלים הרבה הרבה לפני כן.
אז יכול להיות שהיה לפני שהיה ברבנות.
מה פירוש דביר ע"ז , על מה דיברהרב יצחק דיבר ע"ז בעודו נשיא הרבנות הראשית, כשמפקחים מטעמו מדווחים לו על מצב השחיטות.
פשוט מאוד, כשמתאמים ביקור אפשר לעשות הרבה שינויים.
הרב יצחק דיבר ע"ז בעודו נשיא הרבנות הראשית, כשמפקחים מטעמו מדווחים לו על מצב השחיטות.
זה סוד שאסור לדעת מיהו אותו האיש?לי יש לזה אימות מאיש הקשר שתיאם בין בית הרב יצחק לבית הרב וייס.
הרב @דרופתקי דאורייתא יוכל לבדוק איתו ולאמת.זה סוד שאסור לדעת מיהו אותו האיש?
לא יודע\לא זוכר למי אתה מכויןהרב @דרופתקי דאורייתא יוכל לבדוק איתו ולאמת.
הוא לא היה הגאב"ד [גם כיום הוא לא רשמי] בשנים הללוהגר"מ שטרנבוך
אכתוב לך בפרטי.לא יודע\לא זוכר למי אתה מכוין
אבל מה שאני לא מבין, שהרי מי שאחראי על השחיטה בעדה"ח שנים רבות (לא יודע לתארך, אבל ודאי בחיי ר' טוביה וויס) היה ועודנו הגר"מ שטרנבוך שליט"א, כך שלא כ"כ ברור לי ההקשר
אולי תכתוב לי גםאכתוב לך בפרטי.
הגר"מ שטרנבוך ממש לא קושר לועד השחיטה. (זו גם הטענה שלהם למה הם מקפידים על שיטת הב"י, ודלא כשיטת הרב שטרנבוך בתשובות והנהגות).
האחריות על השחיטה מסורה לועד בשם "ועד השחיטה", בעבר עמד בראשותו הרב ברנדסדורפר בעל הקנה בושם, והיום הרב שלמה יהודה הירש מחסידות סאטמר.אבל מה שאני לא מבין, שהרי מי שאחראי על השחיטה בעדה"ח שנים רבות (לא יודע לתארך, אבל ודאי בחיי ר' טוביה וויס) היה ועודנו הגר"מ שטרנבוך שליט"א, כך שלא כ"כ ברור לי ההקשר
(זו גם הטענה שלהם למה הם מקפידים על שיטת הב"י, ודלא כשיטת הרב שטרנבוך בתשובות והנהגות).
שים לב הזמינו לא הלך אליווכי אין רבנים מהעדה"ח שרצו להפגש עם בנו הרב יצחק, ואף כאלו שנפגשו עמו.
גאב"ד העדה"ח הזמינו להגיע עמו לביקור במשחטות שלהם.
וא' מגדולי האדמורי"ם מחוג העדה"ח נפגש עמו בביתו.
כמובן שעכשיו הביב שלך יעלה בהשמצות כדרכך, אך זו האמת שאני יודע בבירור. ואתה כדרכך תבזה ותבזה.
וכידוע שלכן הגר"א פרץ אינו אוכל בשרלא שייך מבחינה טכנית ומציאותית שיהיה כשרות של "חלק ב"י"
כי כדי שיצא בשר חלק , זה יוצא 30 אחוז.
ואם נקביל את הכשר העדה החרדית מול הבדצי"ם הספרדים [קרי יורה דעה, ועטרה], נראה שמבחינה כמותית וטכנית הכשר העדה החרדית הוא הכי מהודר והכי נכון.
משום- שכמות השוק והשיווק בכל הארץ בבדצי"ם הספרדים הוא פי 10 לפחות [אם לא יותר] מאשר העדה החרדית.
דהעדה החרדית היא משווקת ואפשר להשיגה בסה"כ רק בערים החרדיות [פחות או יותר].
ואילו הבדצי"ם הנ"ל, בכל הארץ יצא קוום, ומופצים לרוב בכל הערים, צפון דרום מרכז פיריפרייה יישובי ספר, וכן ע"ז הדרך.
וכאן מתעוררת לי השאלה- אם מבחינה טכנית ומציאותית כדי שיצא "בשר חלק", זה רק 30 אחוז.
איך כל השוק מופץ בכזה הרבה עותקים ומשוכפל לכזה הרבה ערים פי כמה וכמה מבד"ץ העדה החרדית??
היה צריך להיות הפוך על הפוך, שהכשרויות שמקפידות על "חלק" השיווק שלהם יהיה דל ורזה הרבה פחות, ב- 70 אחוז לפחות.
וע"ז נאמר עולם הפוך ראיתי.
[וזה אומר דרשני].
השאלה היא לא כמה אחוז מהנמכר בשוק יש לכל הכשר, אלא כמה אחוז מהבהמות הנשחטות יוצאות חלק לכל הכשר.לא שייך מבחינה טכנית ומציאותית שיהיה כשרות של "חלק ב"י"
כי כדי שיצא בשר חלק , זה יוצא 30 אחוז.
ואם נקביל את הכשר העדה החרדית מול הבדצי"ם הספרדים [קרי יורה דעה, ועטרה], נראה שמבחינה כמותית וטכנית הכשר העדה החרדית הוא הכי מהודר והכי נכון.
משום- שכמות השוק והשיווק בכל הארץ בבדצי"ם הספרדים הוא פי 10 לפחות [אם לא יותר] מאשר העדה החרדית.
דהעדה החרדית היא משווקת ואפשר להשיגה בסה"כ רק בערים החרדיות [פחות או יותר].
ואילו הבדצי"ם הנ"ל, בכל הארץ יצא קוום, ומופצים לרוב בכל הערים, צפון דרום מרכז פיריפרייה יישובי ספר, וכן ע"ז הדרך.
וכאן מתעוררת לי השאלה- אם מבחינה טכנית ומציאותית כדי שיצא "בשר חלק", זה רק 30 אחוז.
איך כל השוק מופץ בכזה הרבה עותקים ומשוכפל לכזה הרבה ערים פי כמה וכמה מבד"ץ העדה החרדית??
היה צריך להיות הפוך על הפוך, שהכשרויות שמקפידות על "חלק" השיווק שלהם יהיה דל ורזה הרבה פחות, ב- 70 אחוז לפחות.
וע"ז נאמר עולם הפוך ראיתי.
[וזה אומר דרשני].
הייתי מאמין לך - אם זה היה מסתדר עם המציאותהשאלה היא לא כמה אחוז מהנמכר בשוק יש לכל הכשר, אלא כמה אחוז מהבהמות הנשחטות יוצאות חלק לכל הכשר.
כי אם להכשר מסויים יש פי 2 בשר חלק ממקבילו, אבל הוא שחט פי 10 ממקבילו בכדי להגיע לכמות זו, אז הוא הרבה יותר מהודר.
לא סתם הקילו רבותינו בכול הדורות בכול המקומות בבשר כשרהייתי מאמין לך - אם זה היה מסתדר עם המציאות
אבל מציאות לחוד ומעשים לחוד - כי לפי הכמות הבשר שיש בשוק מדי שבוע בשבוע בקצביות ובסופרים וכו' א"א במציאות לשחוט פי 10 בכדי להגיע לכמות הזו , בכזו כמות מרובה לכל בארץ צפון דרום פריפרייה מרכז בכזה כמות מדי שבוע.
מבחינה טכנית - זה לא שייך שיוצא כזה כמות של "חלק", זו מציאות, זה לא משאלת לב.
ברור שמקילים ב "חלק בית יוסף"לא סתם הקילו רבותינו בכול הדורות בכול המקומות בבשר כשר
כול ההרהור על חלק בית יוסף ישאר בחלום או לאנשים פרטיים [על תשכחו שיש גם בעיה לשתות חלב אם הרוב טרף]
כתבתי רק על הטענה שלך, מה כמה שוחטים בפועל זה טענה אחרת.הייתי מאמין לך - אם זה היה מסתדר עם המציאות
אבל מציאות לחוד ומעשים לחוד - כי לפי הכמות הבשר שיש בשוק מדי שבוע בשבוע בקצביות ובסופרים וכו' א"א במציאות לשחוט פי 10 בכדי להגיע לכמות הזו , בכזו כמות מרובה לכל הארץ צפון דרום פריפרייה מרכז בכזה כמות מדי שבוע.
מבחינה טכנית - זה לא שייך שיוצא כזה כמות של "חלק", זו מציאות, זה לא משאלת לב.
כיום כל הבדצי"ם טוענים שהם חלק בית יוסףברור שמקילים ב "חלק בית יוסף"
כוונתי - לאלה שמשתמשים בשם חלק ב"י בשביל מטרות פוליטיות וניגוח , בו בזמן שהם הכי גרועים [מבחינה מציאותית טכנית ומעשית]
הא בהא תליאכתבתי רק על הטענה שלך, מה כמה שוחטים בפועל זה טענה אחרת.
תטען על כמות האוחזים שיוצאים חלק, אם יש לך נתונים.
אם זה נכון, אז זו טענה, אבל בלי קשר לכמות שיש בשוק.כמות החלק שיוצא לשוק [בעיקר מההכשרים הספרדים] הוא פי כמה וכמה מהכמות שהיו אמורים לשחוט
לא מידיעה וגם לא משמועותאתה יכול לכתוב כמה אחוזים יוצא חלק בבדצי"ם הספרדים וכמה בעדה"ח?
והאם זה מידיעה או משמועות?
החשבון ממש לא נכון.לא מידיעה וגם לא משמועות
אלא מהחשבון המציאותי שמניתי לעיל - שטכני זה לא שייך
אגב אם הבנתי נכוןכתבתי רק על הטענה שלך
יש כמה גדרים ברמת הרירין הפוסלים. השאלה מה מכשירים ומה לא.
לפי כמות השוק נראה שמכשירים יותר ממה שצריך [וזה עוד בלשון עדינה]השאלה מה מכשירים ומה לא.