באנר תרומה

האדמו"ר מסאטמר רצה להפגש לפני שישים שנה עם מרן זיע"א

פשוט מאוד, כשמתאמים ביקור אפשר לעשות הרבה שינויים.
הרב יצחק דיבר ע"ז בעודו נשיא הרבנות הראשית, כשמפקחים מטעמו מדווחים לו על מצב השחיטות.

אז לדעתך איך נאמין לפרוספקטים של כל הכשר והכשר (לצורך הענין, עטרה ובית יוסף. - או ההכשר ממנו אוכל הרב יצחק),
אולי לצורך העלון הכתבות והתמונות עורכים שינויים ?
 
הרב @דרופתקי דאורייתא יוכל לבדוק איתו ולאמת.
לא יודע\לא זוכר למי אתה מכוין
אבל מה שאני לא מבין, שהרי מי שאחראי על השחיטה בעדה"ח שנים רבות (לא יודע לתארך, אבל ודאי בחיי ר' טוביה וויס) היה ועודנו הגר"מ שטרנבוך שליט"א, כך שלא כ"כ ברור לי ההקשר
 
הגר"מ שטרנבוך
הוא לא היה הגאב"ד [גם כיום הוא לא רשמי] בשנים הללו

בכל מקרה לענ"ד יכול להיות שאמרו לו בשם הגאב"ד או הגר"מ שטרנבוך שהוא יכול לבוא לביקורת בשחיטה בכל עת שיחפוץ.
כך לענ"ד הרבה יותר מסתבר כדי ליישב את כל השאלות דלעיל.
 
לא יודע\לא זוכר למי אתה מכוין
אבל מה שאני לא מבין, שהרי מי שאחראי על השחיטה בעדה"ח שנים רבות (לא יודע לתארך, אבל ודאי בחיי ר' טוביה וויס) היה ועודנו הגר"מ שטרנבוך שליט"א, כך שלא כ"כ ברור לי ההקשר
אכתוב לך בפרטי.
הגר"מ שטרנבוך ממש לא קושר לועד השחיטה. (זו גם הטענה שלהם למה הם מקפידים על שיטת הב"י, ודלא כשיטת הרב שטרנבוך בתשובות והנהגות).
 
אבל מה שאני לא מבין, שהרי מי שאחראי על השחיטה בעדה"ח שנים רבות (לא יודע לתארך, אבל ודאי בחיי ר' טוביה וויס) היה ועודנו הגר"מ שטרנבוך שליט"א, כך שלא כ"כ ברור לי ההקשר
האחריות על השחיטה מסורה לועד בשם "ועד השחיטה", בעבר עמד בראשותו הרב ברנדסדורפר בעל הקנה בושם, והיום הרב שלמה יהודה הירש מחסידות סאטמר.
 
(זו גם הטענה שלהם למה הם מקפידים על שיטת הב"י, ודלא כשיטת הרב שטרנבוך בתשובות והנהגות).

לא שייך מבחינה טכנית ומציאותית שיהיה כשרות של "חלק ב"י"

כי כדי שיצא בשר חלק , זה יוצא 30 אחוז.

ואם נקביל את הכשר העדה החרדית מול הבדצי"ם הספרדים [קרי יורה דעה, ועטרה], נראה שמבחינה כמותית וטכנית הכשר העדה החרדית הוא הכי מהודר והכי נכון.

משום- שכמות השוק והשיווק בכל הארץ בבדצי"ם הספרדים הוא פי 10 לפחות [אם לא יותר] מאשר העדה החרדית.

דהעדה החרדית היא משווקת ואפשר להשיגה בסה"כ רק בערים החרדיות [פחות או יותר].

ואילו הבדצי"ם הנ"ל, בכל הארץ יצא קוום, ומופצים לרוב בכל הערים, צפון דרום מרכז פיריפרייה יישובי ספר, וכן ע"ז הדרך.

וכאן מתעוררת לי השאלה- אם מבחינה טכנית ומציאותית כדי שיצא "בשר חלק", זה רק 30 אחוז.

איך כל השוק מופץ בכזה הרבה עותקים ומשוכפל לכזה הרבה ערים פי כמה וכמה מבד"ץ העדה החרדית??

היה צריך להיות הפוך על הפוך, שהכשרויות שמקפידות על "חלק" השיווק שלהם יהיה דל ורזה הרבה פחות, ב- 70 אחוז לפחות.

וע"ז נאמר עולם הפוך ראיתי.

[וזה אומר דרשני].​
 
וכי אין רבנים מהעדה"ח שרצו להפגש עם בנו הרב יצחק, ואף כאלו שנפגשו עמו.
גאב"ד העדה"ח הזמינו להגיע עמו לביקור במשחטות שלהם.
וא' מגדולי האדמורי"ם מחוג העדה"ח נפגש עמו בביתו.

כמובן שעכשיו הביב שלך יעלה בהשמצות כדרכך, אך זו האמת שאני יודע בבירור. ואתה כדרכך תבזה ותבזה.
שים לב הזמינו לא הלך אליו
 
יותר נראה שהתבלבלו בין חסיד סטמאר להאדמו"ר ומקסימום איזה נכד שרצה לישב דברי סבו
 
לא שייך מבחינה טכנית ומציאותית שיהיה כשרות של "חלק ב"י"

כי כדי שיצא בשר חלק , זה יוצא 30 אחוז.

ואם נקביל את הכשר העדה החרדית מול הבדצי"ם הספרדים [קרי יורה דעה, ועטרה], נראה שמבחינה כמותית וטכנית הכשר העדה החרדית הוא הכי מהודר והכי נכון.

משום- שכמות השוק והשיווק בכל הארץ בבדצי"ם הספרדים הוא פי 10 לפחות [אם לא יותר] מאשר העדה החרדית.

דהעדה החרדית היא משווקת ואפשר להשיגה בסה"כ רק בערים החרדיות [פחות או יותר].

ואילו הבדצי"ם הנ"ל, בכל הארץ יצא קוום, ומופצים לרוב בכל הערים, צפון דרום מרכז פיריפרייה יישובי ספר, וכן ע"ז הדרך.

וכאן מתעוררת לי השאלה- אם מבחינה טכנית ומציאותית כדי שיצא "בשר חלק", זה רק 30 אחוז.

איך כל השוק מופץ בכזה הרבה עותקים ומשוכפל לכזה הרבה ערים פי כמה וכמה מבד"ץ העדה החרדית??

היה צריך להיות הפוך על הפוך, שהכשרויות שמקפידות על "חלק" השיווק שלהם יהיה דל ורזה הרבה פחות, ב- 70 אחוז לפחות.

וע"ז נאמר עולם הפוך ראיתי.

[וזה אומר דרשני].​
וכידוע שלכן הגר"א פרץ אינו אוכל בשר

וכידוע שמרנא האול"צ לא אחז מכול היציאות נגד העדה"ח ואחז שזה בגדר ביזוי ת"ח
 
לא שייך מבחינה טכנית ומציאותית שיהיה כשרות של "חלק ב"י"

כי כדי שיצא בשר חלק , זה יוצא 30 אחוז.

ואם נקביל את הכשר העדה החרדית מול הבדצי"ם הספרדים [קרי יורה דעה, ועטרה], נראה שמבחינה כמותית וטכנית הכשר העדה החרדית הוא הכי מהודר והכי נכון.

משום- שכמות השוק והשיווק בכל הארץ בבדצי"ם הספרדים הוא פי 10 לפחות [אם לא יותר] מאשר העדה החרדית.

דהעדה החרדית היא משווקת ואפשר להשיגה בסה"כ רק בערים החרדיות [פחות או יותר].

ואילו הבדצי"ם הנ"ל, בכל הארץ יצא קוום, ומופצים לרוב בכל הערים, צפון דרום מרכז פיריפרייה יישובי ספר, וכן ע"ז הדרך.

וכאן מתעוררת לי השאלה- אם מבחינה טכנית ומציאותית כדי שיצא "בשר חלק", זה רק 30 אחוז.

איך כל השוק מופץ בכזה הרבה עותקים ומשוכפל לכזה הרבה ערים פי כמה וכמה מבד"ץ העדה החרדית??

היה צריך להיות הפוך על הפוך, שהכשרויות שמקפידות על "חלק" השיווק שלהם יהיה דל ורזה הרבה פחות, ב- 70 אחוז לפחות.

וע"ז נאמר עולם הפוך ראיתי.

[וזה אומר דרשני].​
השאלה היא לא כמה אחוז מהנמכר בשוק יש לכל הכשר, אלא כמה אחוז מהבהמות הנשחטות יוצאות חלק לכל הכשר.
כי אם להכשר מסויים יש פי 2 בשר חלק ממקבילו, אבל הוא שחט פי 10 ממקבילו בכדי להגיע לכמות זו, אז הוא הרבה יותר מהודר.
 
הרב @כאחד העם
ליישב את היתכנות המציאותית,
יתכן ובאמת יש ששוחטים פי 10 מכשרות אחרת, זה לא מופרך.
לגוף הטענה
 
השאלה היא לא כמה אחוז מהנמכר בשוק יש לכל הכשר, אלא כמה אחוז מהבהמות הנשחטות יוצאות חלק לכל הכשר.
כי אם להכשר מסויים יש פי 2 בשר חלק ממקבילו, אבל הוא שחט פי 10 ממקבילו בכדי להגיע לכמות זו, אז הוא הרבה יותר מהודר.
הייתי מאמין לך - אם זה היה מסתדר עם המציאות

אבל מציאות לחוד ומעשים לחוד - כי לפי הכמות הבשר שיש בשוק מדי שבוע בשבוע בקצביות ובסופרים וכו' א"א במציאות לשחוט פי 10 בכדי להגיע לכמות הזו , בכזו כמות מרובה לכל הארץ צפון דרום פריפרייה מרכז בכזה כמות מדי שבוע.

מבחינה טכנית - זה לא שייך שיוצא כזה כמות של "חלק", זו מציאות, זה לא משאלת לב.
 
הייתי מאמין לך - אם זה היה מסתדר עם המציאות

אבל מציאות לחוד ומעשים לחוד - כי לפי הכמות הבשר שיש בשוק מדי שבוע בשבוע בקצביות ובסופרים וכו' א"א במציאות לשחוט פי 10 בכדי להגיע לכמות הזו , בכזו כמות מרובה לכל בארץ צפון דרום פריפרייה מרכז בכזה כמות מדי שבוע.

מבחינה טכנית - זה לא שייך שיוצא כזה כמות של "חלק", זו מציאות, זה לא משאלת לב.
לא סתם הקילו רבותינו בכול הדורות בכול המקומות בבשר כשר
כול ההרהור על חלק בית יוסף ישאר בחלום או לאנשים פרטיים [על תשכחו שיש גם בעיה לשתות חלב אם הרוב טרף]
 
לא סתם הקילו רבותינו בכול הדורות בכול המקומות בבשר כשר
כול ההרהור על חלק בית יוסף ישאר בחלום או לאנשים פרטיים [על תשכחו שיש גם בעיה לשתות חלב אם הרוב טרף]
ברור שמקילים ב "חלק בית יוסף"

כוונתי - לאלה שמשתמשים בשם חלק ב"י בשביל מטרות פוליטיות וניגוח , בו בזמן שהם הכי גרועים [מבחינה מציאותית טכנית ומעשית]
 
הייתי מאמין לך - אם זה היה מסתדר עם המציאות

אבל מציאות לחוד ומעשים לחוד - כי לפי הכמות הבשר שיש בשוק מדי שבוע בשבוע בקצביות ובסופרים וכו' א"א במציאות לשחוט פי 10 בכדי להגיע לכמות הזו , בכזו כמות מרובה לכל הארץ צפון דרום פריפרייה מרכז בכזה כמות מדי שבוע.

מבחינה טכנית - זה לא שייך שיוצא כזה כמות של "חלק", זו מציאות, זה לא משאלת לב.
כתבתי רק על הטענה שלך, מה כמה שוחטים בפועל זה טענה אחרת.
תטען על כמות האוחזים שיוצאים חלק, אם יש לך נתונים.
 
ברור שמקילים ב "חלק בית יוסף"

כוונתי - לאלה שמשתמשים בשם חלק ב"י בשביל מטרות פוליטיות וניגוח , בו בזמן שהם הכי גרועים [מבחינה מציאותית טכנית ומעשית]
כיום כל הבדצי"ם טוענים שהם חלק בית יוסף
 
כתבתי רק על הטענה שלך, מה כמה שוחטים בפועל זה טענה אחרת.
תטען על כמות האוחזים שיוצאים חלק, אם יש לך נתונים.
הא בהא תליא
כמות החלק שיוצא לשוק [בעיקר מההכשרים הספרדים] הוא פי כמה וכמה מהכמות שהיו אמורים לשחוט

דהיינו- שמדי שבוע בשבוע מסופקים לכל הארץ כמות של "חלק" שזה לא יתכן לפי הכמות ששוחטים

דעל כרחך - שמחליקים את החלק
 
כמות החלק שיוצא לשוק [בעיקר מההכשרים הספרדים] הוא פי כמה וכמה מהכמות שהיו אמורים לשחוט
אם זה נכון, אז זו טענה, אבל בלי קשר לכמות שיש בשוק.
אתה יכול לכתוב כמה אחוזים יוצא חלק בבדצי"ם הספרדים וכמה בעדה"ח?
והאם זה מידיעה או משמועות?
 
כתבתי רק על הטענה שלך
אגב אם הבנתי נכון

זהו גם טענת הר' שטרנבוך בתשובות והנהגות

הר' שטרנבוך בשר א.JPG
 
ראשי תחתית