חידה הלכה מכח אוירא דא''י

תווית מותאמת לחידות תורניות
כי סליק רבי זירא קם בשיטתיה דרבי אילא... אמר רבי זירא שמע מינה אוירא דארץ ישראל מחכים (ב"ב קנח ע"א).​
זה לא הלכה שנתחדשה מחמת הדין הנ"ל. עיי"ש היטב.
 
כי סליק רבי זירא קם בשיטתיה דרבי אילא... אמר רבי זירא שמע מינה אוירא דארץ ישראל מחכים (ב"ב קנח ע"א).​
אי''ז הלכה שנאמרה מכח המציאות שאוירא דא"י מחכים,
אלא דמזה ס"ה הבין שכך הוא
 
היכן מצאנו הלכה שנאמרה מכח מה שאוירא דא''י מחכים?
כמדומני היעב"ץ כתב שמותר ללמוד ללא חברותא באר"י משום "אוירא דאר"י מחכים" ואין בזה משום חרב על שונאיהם של ת"ח שעוסקים בתורה ביחידות. (כמובא בתענית ז.)

- וכן נראה לי מרן הגרע"י זצוק"ל בספרו הליכו"ע ח"ח הביאו וצירף גם האומרים שבזמנינו שלומדים מספרים שפיר דמי.
 
כמדומני היעב"ץ כתב שמותר ללמוד ללא חברותא באר"י משום "אוירא דאר"י מחכים" ואין בזה משום חרב על שונאיהם של ת"ח שעוסקים בתורה ביחידות. (כמובא בתענית ז.)

- וכן נראה לי מרן הגרע"י זצוק"ל בספרו הליכו"ע ח"ח הביאו וצירף גם האומרים שבזמנינו שלומדים מספרים שפיר דמי.

מעניין, הלא בעל המימרא הוא רבי יוסי בר חנינא מחכמי א"י.
 
כמדומני היעב"ץ כתב שמותר ללמוד ללא חברותא באר"י משום "אוירא דאר"י מחכים" ואין בזה משום חרב על שונאיהם של ת"ח שעוסקים בתורה ביחידות. (כמובא בתענית ז.)

- וכן נראה לי מרן הגרע"י זצוק"ל בספרו הליכו"ע ח"ח הביאו וצירף גם האומרים שבזמנינו שלומדים מספרים שפיר דמי.
עדיין אי"ז הלכה
 
ראשי תחתית