לחצו כאן – תרומה לשמואל

הלכות עירובין לספרדים

  • יוזם האשכול יוזם האשכול פתחיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

לפי פוסקי הספרדים צריך מחיצה ולא מספיק חוט שקוף.
תשובת מורנו הגרש"י זעפראני שליט"א היא אליבא דמרן השו"ע שעל פיו אנו חיים עי"ש בנימוקים
 
תשובת מורנו הגרש"י זעפראני שליט"א היא אליבא דמרן השו"ע שעל פיו אנו חיים עי"ש בנימוקים
ב"ה בהרבה מקומות קטנים אפשר לסדר עירוב גם לשיטת השו"ע.
הבעיה בעיקר בערים גדולות כמו בני ברק ומרכז ירושלים. שם כמעט לא שייך לסגור מג' רוחות.
יש תכנון לבני ברק (לחלק שמדרום לז'בוטינסקי), לעשות שערים וכדו', והוא תקוע כבר שנים רבות.
 

לפי פוסקי הספרדים צריך מחיצה ולא מספיק חוט שקוף.
מה פשר התגובה המוזרה הזו?
קראת את המכתב?

כתוב שם במפורש, שהיות ויש ג' מחיצות גמורות,
הרי המקום הוא רה"י גמורה מדאו' ומדרבנן
וגם הספרדים פוסקים ע"פ הגמרא ששם כתוב במפורש שמספיק אפילו לחי או קורה ברוח ד'
והחומרא שצריך צוה"פ היא חומרא אשכנזית של הרמ"א, ולמעשה כך הוא מנהג כל ישראל היום
אז אם כבר, לפי הספרדים לא צריך אפילו חוט שקוף
 
והחומרא שצריך צוה"פ היא חומרא אשכנזית של הרמ"א, ולמעשה כך הוא מנהג כל ישראל היום
אז אם כבר, לפי הספרדים לא צריך אפילו חוט שקוף

"חומרא אשכנזית"????
יש איזה דעה שביותר מעשר מועיל לחי?
 
"חומרא אשכנזית"????
יש איזה דעה שביותר מעשר מועיל לחי?
מי דיבר על יותר מעשר?
דובר על השאלה כיצד יש לגדור רוח רביעית בחצר או במבוי
שבזה לדעת השו"ע וכל הפוסקים שלפניו סגי בלו"ק במבוי או ב' פסין (או פס ד"ט) בחצר
והרמ"א החמיר מכל מיני חששות להצריך דוקא צוה"פ

מה עושים ביותר מי"א?
זה נידון אחר, ולא קשור לנידון המכתב שם שמיירי ברוח רביעית
 
מי דיבר על יותר מעשר?
דובר על השאלה כיצד יש לגדור רוח רביעית בחצר או במבוי
שבזה לדעת השו"ע וכל הפוסקים שלפניו סגי בלו"ק במבוי או ב' פסין (או פס ד"ט) בחצר
והרמ"א החמיר מכל מיני חששות להצריך דוקא צוה"פ

מה עושים ביותר מי"א?
זה נידון אחר, ולא קשור לנידון המכתב שם שמיירי ברוח רביעית
הרוח הרביעית של אותה השכונה הוא פחות מעשר???
 
ראשי תחתית