לחצו כאן – תרומה לשמואל

האם חתנים ספרדים שמים אפר בראשם?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

יעקבי

חבר קבוע
הצטרף
24/4/25
הודעות
772
1751493722639.png
כאן החתן אשכנזי, וממילא אין ראיה ממרן הראשון לציון שליט"א במעשה זה.
 
מרן שר התורה הגרי"ח סופר שליט"א שם לבניו ונכדיו אפר על הראש,
וכששאלוהו אמר שכך הורה לו רבו מרן הגרב"צ זצוק"ל.
 
של מי החתתונה?
"בנו של הרה"ג אשר ויזל, רב מרכז רמת גן ומ"מ רב העיר גבעתיים, התחתן עם בתו של איש התקשורת הוותיק יענקל'ה פרידמן מרדיו 'קול חי'"(JDN)
 
מרן רה"י שליט"א לא נהג בכך
יש פה אנשים שלא יודעים מי זה "מרן רה"י", אם הכוונה לראש ישיבת פוניבז', מאור התורה, חזון עובדיה, או פילדלפיה
[ובהזדמנות זו אזכיר לכולם שלא לכתוב "מרן שליט"א" או "מרן זי"ע" או "הוא כ"ק אדמו"ר הגה"צ שליט"א" וכל כיו"ב]
 
מרן שר התורה הגרי"ח סופר שליט"א שם לבניו ונכדיו אפר על הראש,
וכששאלוהו אמר שכך הורה לו רבו מרן הגרב"צ זצוק"ל.
ועיין מה שכתב הרב משה פנירי שליט"א (בית חתנים ח"ב עמ' שטו) בדברי האור לציון.
 
מהר"ר הגרי"ח סופר שליט"א - ראה את הגרב"צ כך נוהג בחתונת בנו ר' אליהו ז"ל

ראיתי שהג"ר חנוך כהן שליט"א לתלמידי הישיבה שלו נוהג לתת אפר מקלה, ושאלתיו ואמר לי שכך אביו הג"ר יהודה כהן נוהג והנהיג

אולם נהירנא כי שאלתי זאת את מרן ראש הישיבה חכם משה צדקה שליט"א, והשיבני כי המנהג שלא להניח אפר מקלה, וגם אביו לא היה נוהג בזה, וכך נהגו אצל הספרדים. ואמנם אין לזה טעם מספיק, אבל אנחנו לא יותר חכמים מאבותינו. ואם רוצה להתחסד, יעשה זאת בצנעא. עכ"ד

ונתבאר כ"ז בספר בנין חיים בהרחבה ואין לי כעת אפשרות להעלות לכאן
 
ראיתי בספר חדש של הדיין הרה"ג אברהם בן חיים שליט"א חתן הג"ר יעקב יוסף זצ"ל, על ענין אבילות על בית המקדש (לא זוכר את שם הספר)
שם הביא ממנהג הספרדים מהשלחן גבוה ועוד שלא נהגו לתת אפר בראש החתנים.
 
ראיתי בספר חדש של הדיין הרה"ג אברהם בן חיים שליט"א חתן הג"ר יעקב יוסף זצ"ל, על ענין אבילות על בית המקדש (לא זוכר את שם הספר)
שם הביא ממנהג הספרדים מהשלחן גבוה ועוד שלא נהגו לתת אפר בראש החתנים.
כבר הגאון הגדול רבי יהודה ברכה נר"ו בספרו ברכת יהודה ח"ט הנדמ"ח מחי ליה אמוחא ודחה ד' השו"ג מכל וכל ובירר דעת מרן כשמלה בענין זה
מצורף
 

קבצים מצורפים

אולם נהירנא כי שאלתי זאת את מרן ראש הישיבה חכם משה צדקה שליט"א, והשיבני כי המנהג שלא להניח אפר מקלה, וגם אביו לא היה נוהג בזה, וכך נהגו אצל הספרדים. ואמנם אין לזה טעם מספיק, אבל אנחנו לא יותר חכמים מאבותינו. ואם רוצה להתחסד, יעשה זאת בצנעא. עכ"ד
למה בצינעא?
 
המשמעות ברורה, שלא לשנות מהמנהג בפרהסיא הגם שאין בזה חסרון והמנהג הוא לקולא ולא להיפך
 
ראשי תחתית