באנר תרומה

האם היה גאון אשכנזי בבגדאד?

יעקבי

חבר קבוע
הצטרף
24/4/25
הודעות
862
לרגל הילולת הבא"ח, הייתי שמח להעלות את הנושא מבחינה מציאותית,
האם יש סיכוי כזה שהבא"ח לא ידע ששינו מנהגים, וחשב שהם מנהגים קדומים, ולא ידע שהם רק מימות הגאון האשכנזי הנעלם.

המעיין בספרי התולדות רואה שישנם שנים בודדות בהם סביו - רבי משה חיים - לא היה בבאגדד, וסביו היה בזמן שהיה רב העיר רבי צדקה חוצין.

וא"כ יש לעיין באיזה שנים השתנו כל המנהגים ע"י אותו גאון אשכנזי.
 
לרגל הילולת הבא"ח, הייתי שמח להעלות את הנושא מבחינה מציאותית,
האם יש סיכוי כזה שהבא"ח לא ידע ששינו מנהגים, וחשב שהם מנהגים קדומים, ולא ידע שהם רק מימות הגאון האשכנזי הנעלם.

המעיין בספרי התולדות רואה שישנם שנים בודדות בהם סביו - רבי משה חיים - לא היה בבאגדד, וסביו היה בזמן שהיה רב העיר רבי צדקה חוצין.

וא"כ יש לעיין באיזה שנים השתנו כל המנהגים ע"י אותו גאון אשכנזי.
יש על זה מחקר...
 
בשביל מה העלאת הגרה הזו?
ההמצאה הזו כבר נידושה היטב
אולי עדיף כבר להתעסק בנידון האם באמת עוד כמה חודשים יש כוכב שעומד להתנגש בכדור הארץ כטענת האוטיסטים
 
לרגל הילולת הבא"ח, הייתי שמח להעלות את הנושא מבחינה מציאותית,
האם יש סיכוי כזה שהבא"ח לא ידע ששינו מנהגים, וחשב שהם מנהגים קדומים, ולא ידע שהם רק מימות הגאון האשכנזי הנעלם.

המעיין בספרי התולדות רואה שישנם שנים בודדות בהם סביו - רבי משה חיים - לא היה בבאגדד, וסביו היה בזמן שהיה רב העיר רבי צדקה חוצין.

וא"כ יש לעיין באיזה שנים השתנו כל המנהגים ע"י אותו גאון אשכנזי.
אתה וחבריך כבר דשתם בזה הרבה הרבה כאן בפורום מכל הכיוונים, וכבר השיבו לכם שכתב כן הנתיבי עם וכו'.

אבל השעמום של יעקבי גורם לו לשכוח שאנו נמצאים בעיצומם של ימי הרחמים והסליחות.
הוא שוכח שרק אתמול, עם ישראל ליווה וקבר את מיטב בניו, אברכים יקרים השוקדים על לימודם ה' יקום דמם.
מה צריך לקרות עוד כדי שתפסיקו כבר. כבר לרבים מחברי הפורום נמאס מהשיח שלכם.
 
אתה וחבריך כבר דשתם בזה הרבה הרבה כאן בפורום מכל הכיוונים, וכבר השיבו לכם שכתב כן הנתיבי עם וכו'.

אבל השעמום של יעקבי גורם לו לשכוח שאנו נמצאים בעיצומם של ימי הרחמים והסליחות.
הוא שוכח שרק אתמול, עם ישראל ליווה וקבר את מיטב בניו, אברכים יקרים השוקדים על לימודם ה' יקום דמם.
מה צריך לקרות עוד כדי שתפסיקו כבר. כבר לרבים מחברי הפורום נמאס מהשיח שלכם.
אני פחות בקיא בהסטוריה הבגדדית, אבל כמדומה אני שהראשון שהעלה את הנושא לשיח הציבורי בין בני התורה לא היה הרב יעקבי. ומעבר לזה שאין אפשרות לשלח שמועות ולדרוש מהציבור לא לעסוק בהם, האם לשיטתך בירור הלכות ביהדות נקרא שיעמום? בימי אלול לא צריך ללמוד תורה? ביומיים אחרי רצח יהודים יש פטור מלימוד?

לא מצליח להבין את החשיבה המעניינת הזו.
 
אני פחות בקיא בהסטוריה הבגדדית, אבל כמדומה אני שהראשון שהעלה את הנושא לשיח הציבורי בין בני התורה לא היה הרב יעקבי. ומעבר לזה שאין אפשרות לשלח שמועות ולדרוש מהציבור לא לעסוק בהם, האם לשיטתך בירור הלכות ביהדות נקרא שיעמום? בימי אלול לא צריך ללמוד תורה? ביומיים אחרי רצח יהודים יש פטור מלימוד?

לא מצליח להבין את החשיבה המעניינת הזו.
אין פטור מלימוד תורה,
אבל כדאי מאוד להיזהר שהלימוד הזה יהיה לשם שמים, ולא לימוד שנותן כח חלילה לס"א, ודו"ק.
 
ראשי תחתית