האם להיות דיין זה תפקיד חשוב או עבודה בזויה?

כתבת ודו"ק אבל לא דייקת כלל, אין קשר בין רבנות (הנהגה) לדיינות (ישיבה בבית הדין).

ולפי הרשב"ץ זה אמור על שלטון ולא על רב קהילה או עיר: "ושנא את הרבנות בזה תתקיים המצוה הראשונה, לאהוב את המלאכה, שהאוהב את הרבנות אינו מתעסק במלאכה. וענין רבנות, שלטנות. וחלילה מלמנוע לאדם שלא ישתדל לבוא לידי רבנות של תורה. וכבר אמרו בסוף קדושין [פב א], רבי נהוראי אומר, מניח אני כל אומניות שבעולם ומלמד את בני תורה".

ולפי רבינו יונה שם, זה לא אמור על הרבנות של היום שמשתכרים ממנה יפה... "סמך זה לעבודת המלאכה שהם מענין אחד שישנא את הרבנות ומעלת הבטלנין שסופן לבוא אל מדת העוני".

ורע"ב הביא את שניהם.
'רבנות' זה שם כולל לכל מיני תפקידים וכו' וכמו שמצינו שיוסף מת לפני אחיו מפני שהנהיג עצמו ברבנות
ולכן ברור שמצד הדין עדיף להיות 'אברך' מאשר ראש ישיבה או דיין, אבל יש כאלה שחייבים 'תפקידים' כי זה נותן להם 'מחייבים' ולומדים יותר טוב עי''ז, וכעי''ז שמעתי מהגראי''ל שטיינמן ז''ל כשבאתי להתיעץ עימו האם לקבל איזה משרה שהציעו לי, (לא משנה שבסוף אותו מקום לא נפתח אף פעם ...)
 
אני נוהג לומר כל בוקר בתפילה "ללמוד וללמד".
מלבד הענין של זיכוי הרבים, או שהיינו הך.
כמובן, דבריי אמורים כלפי ה'גברא' עצמו, ולא כלפי הענין של זיכוי הרבים שזה פרשה אחרת, שזה כבר נושא ארוך, שא''א להקיף על רגל אחת, ומתאים לאשכול בפנ''ע
 
כמובן, דבריי אמורים כלפי ה'גברא' עצמו, ולא כלפי הענין של זיכוי הרבים שזה פרשה אחרת, שזה כבר נושא ארוך, שא''א להקיף על רגל אחת, ומתאים לאשכול בפנ''ע
הגברא מחוייב לקיים מצוות הבורא. ומצוות הבורא היה ללמוד וללמד, כך שמי שחושב שתכליתו היא ללמוד בלא ללמד כנראה אינו מבין מהי מטרת הלימוד.
 
הגברא מחוייב לקיים מצוות הבורא. ומצוות הבורא היה ללמוד וללמד, כך שמי שחושב שתכליתו היא ללמוד בלא ללמד כנראה אינו מבין מהי מטרת הלימוד.
להזכיר לכבודו שעל ה''גברא'' נפסק להלכה בשו''ע שאסור לקחת כסף ללמד תורה שבע''פ (בלי השטיקל-תורה של האחרונים למה להתיר כיום וכו' כידוע) ואסור לקחת כסף לדון (חחחח ... ''כמדומני'' שמשכורות הדיינים היום, הם ''קצת קצת'' יותר מ''שכר בטלה'', שכר המינימום במדינת ישראל עומד על 33 ש''ח לשעה ...)
אין הכי נמי, העיקר הוא ללמוד ע''מ ללמד, בחינם, כמובן.
 
להזכיר לכבודו שעל ה''גברא'' נפסק להלכה בשו''ע שאסור לקחת כסף ללמד תורה שבע''פ (בלי השטיקל-תורה של האחרונים למה להתיר כיום וכו' כידוע) ואסור לקחת כסף לדון (חחחח ... ''כמדומני'' שמשכורות הדיינים היום, הם ''קצת קצת'' יותר מ''שכר בטלה'', שכר המינימום במדינת ישראל עומד על 33 ש''ח לשעה ...)
אין הכי נמי, העיקר הוא ללמוד ע''מ ללמד, בחינם, כמובן.
לא דיברתי דוקא על להיות דיין, אלא על להישאר אברך.
 
דבר אחד אני לא מבין: מה זו הכותרת הזו?!

דיין - 'עבודה בזויה'?!

אתמהה...

[כמובן אחרי כל האשכול הזה צריך לעשות גילוי נאות: אני לא דיין, ולא לומד דיינות, ולא רוצה להיות דיין, לפחות לא בגלגול הזה...]
 
ואסור לקחת כסף לדון (חחחח ... ''כמדומני'' שמשכורות הדיינים היום, הם ''קצת קצת'' יותר מ''שכר בטלה'', שכר המינימום במדינת ישראל עומד על 33 ש''ח לשעה ...)
עד כמה שידוע לי, שכר בטלה זה לא שכר המינימום, אלא השכר שאותו אדם היה יכול להרויח אילו היה עוסק בעבודה אחרת
וכיון שכל דיין היה יכול לעבוד כ"טוען" ולהרויח הרבה יותר, אין בזה שום בעיה
 
ראשי תחתית