האם לאברכים בני תורה עדיין קשה לשלוח את בניהם למוסדות ספרדים?

א ראשית הרב צדקה וחכם שלום בזמנו אמרו שיותר בריא לילד ספרדי ללמוד עם בני עדתו
ב ככל שהספרדי הוא מספר ואחוזים אין סיכוי שיקבל את המגיע לו הן ביחס והן ביכולת הגדילה
ג שינוי ההלכות ביסוד והנוסח כמובן כל עדה ומנהגה אבל בכללי
ד שומע בעיקר על רבנים ממגזר מסויים
זה על קצה המזלג
לא שמעתי כאן טענה. ומה שהזכרת בשם הרבנים זה אולי בגלל גזענות וכדו' אחרי שהמציאות כך אבל לא בעיה בעצם.
 
למה בעולם החיצוני זה לא נמדד בצורה הזאת או אפילו אצל המזרחי כנראה שיש כאן אולי כאב פנימי , זה ודאי שאם זה היה הפוך הליטאים היו מתחננים לספרדים אז הייתה טוען למה לא? מה הבעיה?
ממה שראיתי כן זה ככה מי שמדבר נגד הוא קיבל זבענג ומי שבעד עדיין לא קיבל [כמובן מהציבור ששיך בזה לא מי שגדל בצורה אחרת]
בבית יעקב החדש היום יש אשכנזים שניסו להתקבל [אי"צ להסביר מה עובר על הציבור שלהם]
בסוף העדיפו לא להכנס למחלמה חזיתית ולא קיבלו אותם וד"ל
ואגב בעולם החיצוני זה הרבה יותר גרוע
תספור כמה שופטים ספרדים יש?
כמה דירקטורים ספרדים יש?
זרקו אותם בכוונה לדרום וכד' כדי שישארו שם
רוב מוחלט של מצביעי הליכוד מזרחיים, אבל החכ"ים והשרים מועטים
 
לא שמעתי כאן טענה. ומה שהזכרת בשם הרבנים זה אולי בגלל גזענות וכדו' אחרי שהמציאות כך אבל לא בעיה בעצם.
עד שלא תשנה את המציאות זה המצב, הן בהכרה והן בביטוי בכל הפרמטרים
איך אומרים 'צריך להחליף את העם'
וכנ"ל שיש טובים שבהם שבאים אלינו
 
מסכים איתך על כל מילה ... אבל אתה לא עונה מה עומד במובן הפסיכולוגי של האברכים שמונעים את עצמם מלשלוח ???
אתה ענית סיבות למה כן - ומסכים איתך על כל מילה ...
בדיוק מה שכתבת
'פסיכולוגי'
כן לוקח זמן
גדלנו על הרדיפה אחריהם וכנ"ל הרבנים והעסקנים וכו'
ופתאום קם העם
נמאס לנו או מזבנג או מהבנה
וזה שינוי פנימי שהציבור עובר
כשאני מתפלל בקהילה ספרדים עם מאות אברכים אני מבין שאני לא לבד
שיש לנו עוצמות
ואדרבה כל אחד שמוציא החוצה את דבר המהפכה
שמספר על ההצלחות והעוצמות
נותן עוד דחיפה למהלך ההיסטורי שמתרחש לנגד עינינו
 
בדיוק מה שכתבת
'פסיכולוגי'
כן לוקח זמן
גדלנו על הרדיפה אחריהם וכנ"ל הרבנים והעסקנים וכו'
ופתאום קם העם
נמאס לנו או מזבנג או מהבנה
וזה שינוי פנימי שהציבור עובר
כשאני מתפלל בקהילה ספרדים עם מאות אברכים אני מבין שאני לא לבד
שיש לנו עוצמות
ואדרבה כל אחד שמוציא החוצה את דבר המהפכה
שמספר על ההצלחות והעוצמות
נותן עוד דחיפה למהלך ההיסטורי שמתרחש לנגד עינינו
כל מילה זהב טהור !!
ממש נכון !

דרך אגב - איפה יש לך כיום קהילה שאתה מתפלל עם מאות אברכים ספרדים בני תורה ? (2 הקהילות היחידות שאני מכיר בירושלים שיש שם 120 אברכים זה בנוה יעקב מנין אברכים בר יקר ובבית וגן)
 
יש שינוי בהחלט.
אבל אני נמצא במקום מאוד רחב ושמתי לב שדווקא האברכים שלמדו בישיבות ליטאיות הם בעד ספרדים ואילו אברכים שלמדו בישיבה ספרדית נלחמים להתקבל משפילים את עצמם עד עפר וכו' זה פשוט מצחיק. זה מראה עד כמה זה בתודעה.
 
בבית יעקב החדש היום יש אשכנזים שניסו להתקבל [אי"צ להסביר מה עובר על הציבור שלהם]
בסוף העדיפו לא להכנס למחלמה חזיתית ולא קיבלו אותם וד"ל
ואגב בעולם החיצוני זה הרבה יותר גרוע
תספור כמה שופטים ספרדים יש?
כמה דירקטורים ספרדים יש?
זרקו אותם בכוונה לדרום וכד' כדי שישארו שם
רוב מוחלט של מצביעי הליכוד מזרחיים, אבל החכ"ים והשרים מועטים
ברור שיש שי
כל מילה זהב טהור !!
ממש נכון !

דרך אגב - איפה יש לך כיום קהילה שאתה מתפלל עם מאות אברכים ספרדים בני תורה ? (2 הקהילות היחידות שאני מכיר בירושלים שיש שם 120 אברכים זה בנוה יעקב מנין אברכים בר יקר ובבית וגן)
גם אני פעם חשבת כך
אבל תדע שיש היום הרבה קהילות עם מאות מתפללים
נכון עדיין הרבה לא כ"כ גדול
אבל היום כבר יש עוד קהילות גדולות
בטבריה בפוריה יש נ"ל קרוב ל200 ובאהל החדש שהקימו בטבריה למטה יש למעלה מ100
בבית וגן הקהילה מונה נ"ל לפחות 250
בנווה יעקב ועוד
יש עוצמות
 
יש שינוי בהחלט.
אבל אני נמצא במקום מאוד רחב ושמתי לב שדווקא האברכים שלמדו בישיבות ליטאיות הם בעד ספרדים ואילו אברכים שלמדו בישיבה ספרדית נלחמים להתקבל משפילים את עצמם עד עפר וכו' זה פשוט מצחיק. זה מראה עד כמה זה בתודעה.
אמת
דוקא מי שגדל שם מבין שאנחנו לא פחותים אלא להיפך
מרן הגאב"ד תמיד אומר לעיולי ולא לאפוקי
אבל זה המציאות שמי שלמד אצל ספרדים יותר שבוי באיזה דמיון שהפסיד משהו ורודף אחריהם
 
בבית יעקב החדש היום יש אשכנזים שניסו להתקבל [אי"צ להסביר מה עובר על הציבור שלהם]
בסוף העדיפו לא להכנס למחלמה חזיתית ולא קיבלו אותם וד"ל
ואגב בעולם החיצוני זה הרבה יותר גרוע
תספור כמה שופטים ספרדים יש?
כמה דירקטורים ספרדים יש?
זרקו אותם בכוונה לדרום וכד' כדי שישארו שם
רוב מוחלט של מצביעי הליכוד מזרחיים, אבל החכ"ים והשרים מועטים
גם אני שמעתי שרצו להתקבל ולא רצו לקבל מסיבות שונות
זה אדיר שתוך כמה שנים יש לנו מוסדות ברמה איכותית כ"כ
אשרינו שזכינו להיות בדור של מהפך גדול כ"כ
 
דרך אגב - איפה יש לך כיום קהילה שאתה מתפלל עם מאות אברכים ספרדים בני תורה ? (2 הקהילות היחידות שאני מכיר בירושלים שיש שם 120 אברכים זה בנוה יעקב מנין אברכים בר יקר ובבית וגן)
מכיר טוב מאוד את שתי הקהילות הללו,
בבית וגן יש מעל 250 משפחות [כלומר הו"ק חודשיות, מלבד עוד כאלו שמגיעים סתם להתפלל], תתפלל שם פעם אחת בליל שבת ותבדוק אם נשאר מקום פנוי בכל הקמפוס הענק,
בנווה יעקב יש מעל 190 משפחות [כלומר הו"ק חודשיות מלבד כאלו שמגיעים סתם להתפלל], כנ"ל תבדוק אם נשאר מקום בעז"נ וכו',
בנוסף ישנם עוד הרבה קהילות גדולות ומכובדות, כמו לדוגמא קהילת אברכים ברמות א', ועוד רבים שיש בהם למעלה מ- 100 מתפללים
ב"ה כ"י וכ"י!
בכל מקרה - ההסתכלות לענ"ד צריכה להיות על המגמה והגרף העולה, ולא למדוד ביחס לליטאים שנוסעים על הכביש כבר עשרות שנים, ובאים עם המון המון כח וגיבוי לכל קהילה חדשה או מוסד חדש
אצלנו זה עדיין כל מקום עם המון מסירות נפש והרבה מאבקים, לפעמים גם עם הנציגים שאמורים לייצג אותו
אין לשום רב נכד במוסדי עולם ... לא להרב סלים ולא להרב זעפרני, ולא להרב הלל.
אנא ממך תחסוך ממני את כל מה שאני יודע על כל הרבנים הללו, איך נלחמו עד לשבוע האחרון בקשר לבניהם ונכדיהם ...
הרב זעפראני לא נלחם על שום נכד, ולכל הרבנים שהוזכרו יש נכדים [או נינים, כלומר ילדי נכדיהם] במוסדות הספרדים החדשים שהוקמו, אתה יכול לעשות בדיקה, למשל לרב סלים יש נינים במוסדי עולם בגבעת שאול - תבדוק, לרב זעפראני יש גם במוסדי עולם בבית וגן, גם באהבת שלום בנווה יעקב וגם נכדות בבתי ספר החדשים, גם לרב הלל יש הרבה נכדים בת"ת בנווה יעקב, ועוד רבים שהוזכרו
זה נכון שחלק מהרבנים שהוזכרו לא דוחפים בכח את נכדיהם ללמוד במוסדות הספרדים, ואדרבה עוזרים להם להתקבל למוסדות הליטאיים לבקשת נכדיהם, אבל הם [לפחות רובם המוחלט] בהחלט מעודדים לשלוח למוסדות הספרדים
[אגב - לרב סלים ככל הידוע לי היו גם כמה נכדים שלמדו בישיבות ספרדיות, ויש גם חתנים מישיבות ספרדיות]
אלא עם מקורות מידע ברורים כי אני קרובו ...
קרובו של מי? מסקרן מאוד...
 
מכיר טוב מאוד את שתי הקהילות הללו,
בבית וגן יש מעל 250 משפחות [כלומר הו"ק חודשיות, מלבד עוד כאלו שמגיעים סתם להתפלל], תתפלל שם פעם אחת בליל שבת ותבדוק אם נשאר מקום פנוי בכל הקמוס הענק,
בנווה יעקב יש מעל 190 משפחות [כלומר הו"ק חודשיות מלבד כאלו שמגיעים סתם להתפלל], כנ"ל תבדוק אם נשאר מקום בעז"נ וכו',
בנוסף ישנם עוד הרבה קהילות גדולות ומכובדות, כמו לדוגמא קהילת אברכים ברמות א', ועוד רבים שיש בהם למעלה מ- 100 מתפללים
ב"ה כ"י וכ"י!
בכל מקרה - ההסתכלות לענ"ד צריכה להיות על המגמה והגרף העולה, ולא למדוד ביחס לליטאים שנוסעים על הכביש כבר עשרות שנים, ובאים עם המון המון כח וגיבוי לכל קהילה חדשה או מוסד חדש
אצלנו זה עדיין כל מקום עם המון מסירות נפש והרבה מאבקים, לפעמים גם עם הנציגים שאמורים לייצג אותו

הרב זעפראני לא נלחם על שום נכד, ולכל הרבנים שהוזכרו יש נכדים [או נינים, כלומר ילדי נכדיהם] במוסדות הספרדים החדשים שהוקמו, אתה יכול לעשות בדיקה, למשל לרב סלים יש נינים במוסדי עולם בגבעת שאול - תבדוק, לרב זעפראני יש גם במוסדי עולם בבית וגן, גם באהבת שלום בנווה יעקב וגם נכדות בבתי ספר החדשים, גם לרב הלל יש הרבה נכדים בת"ת בנווה יעקב, ועוד רבים שהוזכרו
זה נכון שחלק מהרבנים שהוזכרו לא דוחפים בכח את נכדיהם ללמוד במוסדות הספרדים, ואדרבה עוזרים להם להתקבל למוסדות הליטאיים לבקשת נכדיהם, אבל הם [לפחות רובם המוחלט] בהחלט מעודדים לשלוח למוסדות הספרדים
[אגב - לרב סלים ככל הידוע לי היו גם כמה נכדים שלמדו בישיבות ספרדיות, ויש גם חתנים מישיבות ספרדיות]

קרובו של מי? מסקרן מאוד...
של הרב זעפרני
 
ויש נקודה נוספת
לא תמיד רב גדול כל שיהיה יכול לכוף את ילדיו למשהו מסויים
כולם מודים שעד לפני שנים מספר לא היו כמעט אברכים ברמה במוסדות הספרדיים
ובסוף אברך צעיר היום מחליט לבד גם אם אבא שלו או סבא שלו חושב אחרת
כמובן כשיש בנים ונכדים זה נותן תנופה אדירה
וב"ה היום הרבנים שמובילים את בני התורה נותנים דוגמא אישית גם בזה
 
שמעתי שבת"ת של הרב דוד אברהם בבית וגן א' הנכדים של הרב זפרני היה הילד הראשון בחיידר
וזה גרר אחריו ויצר סחף של אברכים רצינים
היום שי 2 כיתות במחזור
 
גם צריך לשים לב שיש חילוק גדול בין ת''ת לבית יעקב, ובין ת''ת לישיב''ק וישיב''ג, בעוד שהרבה רבנים ות''ח מהשורה הראשונה שולחים בניהם לת''ת ספרדיים, בישיב''ק זה כמעט לא מצוי, וכ''ש בישיבות גדולות
יש לזה סיבה מאוד פשוטה לצערינו המוסדות הספרדיים לא יודעים לסנן בין משפחות בני תורה לשאינם וזה הורס את כל המוסדות, בחיידר הכי מקובל זה לברר על המשפחה ולכן הם הכי מצליחים כי הכי קל לסנן, אבל בישי"ק ובישי"ג יותר מקובל להסתכל על הבחור עצמו ובגלל זה לא מסננים על המשפחה וזה הורס את הישיבות.
 
יש לזה סיבה מאוד פשוטה לצערינו המוסדות הספרדיים לא יודעים לסנן בין משפחות בני תורה לשאינם וזה הורס את כל המוסדות, בחיידר הכי מקובל זה לברר על המשפחה ולכן הם הכי מצליחים כי הכי קל לסנן, אבל בישי"ק ובישי"ג יותר מקובל להסתכל על הבחור עצמו ובגלל זה לא מסננים על המשפחה וזה הורס את הישיבות.
א היום זה לא נכון
ב לפעמים בגיל יותר גדול כמו יש"ג זה פחות משמעותי כי הבחור כבר בוגר
 
א היום זה לא נכון
אני רק ישאל מה אחוז הפריפריה בישיבות הספרדיות לעומת אשכנזיות. (אצלי בשיעור לדוגמא למדו 6 מתוך 150 כאשר 1 למד ביש"יק בבני ברק ועוד 5 מערים שאינם פריפריה מוחלטת)
ב לפעמים בגיל יותר גדול כמו יש"ג זה פחות משמעותי כי הבחור כבר בוגר
נו נו בזמני בישיבה בחורים נסחפו לשטויות גם בגיל 17 ו18.
 
נערך לאחרונה:
אני רק ישאל מה אחוז הפריפריה בישיבות הספרדיות לעומת אשכנזיות. (אצלי בשיעור לדוגמא למדו 6 מתוך 150 כאשר 1 למד ביש"יק בבני ברק ועוד 3 מאשדוד ו2 מחיפה)

נו נו בזמני בישיבה בחורים נסחפו לשטויות גם בגיל 17 ו18.
נכון
אבל זה כבר לא בגלל משפחה אלא חברה
ואם הישיבה ברמה היא סוחפת ללמעלה
 
הישיבה ברמה היא סוחפת ללמעלה
אבל היא צריכה להיות ברמה של פוניבז' ושכנותיה דבר שקשה מאוד להגיע אליו, (וגם אף הורה לא יעדיף לשלוח את בנו למקום בו יש יותר סיכון שהוא יירד ברוחניות).
 
ראשי תחתית